Olika betydelser av kort
Min kärlek har precis beställt en ny tarotkortlek och drar 10 av svärd som i hans lek & bok är ett mycket negativt laddat kort. När jag sedan får upp samma kort på en tarotsida så är det tvärtom positivt.
Kan korten ha så många olika betydelser ?
Jag har alltid utgått från att det alltid betyder samma oavsett kortlek.
Amor Vincit Omnia
#0 Men Mads … är du ihop med någon nu … vad glad jag blir 
Själv så ser jag på korten och säger bara vad jag får till mig av frågan som jag har fått ställd till mig. Hoppas att du får ett bättre svar av dom andra 
/kram
# 1 Nej…jag är fortfarande singel..
..eller jag vet inte. Träffar samma kärlek som det tog slut med i juni, vi kan helt enkelt inte låta bli och just nu trevar vi oss fram och ser så sakta vart vi är på väg. Men jag känner ju mig inte singel för mitt hjärta är helt enkelt upptaget..
Ja, jag vet inte hur jag ska tolka hans kort när jag fick upp en så helt annorlunda betydelse av kortet…
Kram
Amor Vincit Omnia
#2 Se vad jag får veta
och jag blir så glad så glad för din skull. Hur är det med lilleman då 
# 3
Lilleman kom hem idag efter en helg hos sin pappa och har tyvärr feber och hosta så vi får bli hemma imorgon, men det blir mys hela dagen då så det känns okej 
Amor Vincit Omnia
Vad är det för lek han köpt?
För det ska vara samma betydelse i alla traditionella lekar.
# 5 Raiders Waite tror jag den heter…
Amor Vincit Omnia

jag skulle ju säga att 10 i svärd är ett ytterst negativt kort, Djäkligare kan det inte bli fast allt är ju en tolkningsfråga - och efter detta så vänder det och fr.o.m nu kan det bara gå mot bättre tider sas, din föreställning/upplevelse/uppfattning/dröm måste dö för att saker ska vända och ur denna nya vändning går det bara bra. En slags optimal fullbordan. Det beror ju på frågeställningen oxå givetvis.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Kortet betyder ju att man kommit till en punkt då man inte längre kan fortsätta på den inslagna vägen. Det här är helt enkelt stopp. Man kan bara välja en ny väg, det finns inget annat alternativ.
Tack för era svar, märkligt att man kan få upp olika betydelser…
Kram
Amor Vincit Omnia
ja oj även jag tolkar svärds tian negativt, stopp, och allt är över, ny väg.
Ja, i min lek är det ju också ett negativt laddat kort.
Amor Vincit Omnia