Kort som symboliserar resor
Hur skall man kunna vara säker att tarotkorten förutspår en resa? Det kan man inte alltid vara, men det finns minst två sätt:
1. Två kort som symboliserar resor dyker upp bredvid varandra.
2. Frågeställaren "vet" att denne kommer att resa (men är kanske inte så säker) eller planerar att göra en resa.
Narren - oväntad resa
Vagnen - Resa med tåg, bil etc.
Världen - Lång resa utomlands
Sex i svärd - Resa på vatten
Tre i stavar - planerad resa
Fyra i stav - Flytt till annan stad
Åtta i stav - Plötslig/hastig resa
Riddare i stav - Avresa, ny bostad, vilja att ge sig av och otålighet i samband med detta
Källa Twice.se
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Så ju fler kort som visar samma sak, desto större chans/risk att det händer. Men det kan väl även gälla för andra saker typ, utbildning eller trubbel av något slag. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Just nu när jag läser det här känner jag bara hur riktigt skitdålig jag är på det här med tarot
. Tur jag anmält mig till Gillas kurs, hon kanske kan få någon fason på mig…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det finns ju olika former av resor som alla dessa kort visar. Man kan resa själsligt och utvecklingsmässigt på sin livsresa,
man kan resa på en trevlig semesterresa,
man kan resa på en jobbrelaterad resa
osv…………
Vad det är för resa måste ju framgå av den speciellt ställda frågan plus korten som ligger bredvid,
Om man sedan vill ha reda på vad det är för resa och om man kan se något om resan i själva kortet, detta visar sig i så fall i korten i rena bilder, i inre bilder man kan få osv
Det är en kombination av betydelse av kortet och känslan/intuitionen.
(gav jag svar på frågan, Pagan?)
eller det var bara svammel?

Du har en spännande resa framför dig Elpida
tarotkursen kommer gå riktigt bra och du får mängder med aha upplevelser. Själv var jag lite skräckslagen i början. Gilla fick verkligen ta i för att sansa mig. Såg domedagen närma sig överallt. Kanske fröken Gilla minns?
Du svamlar så bra svar Gilla
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 4 - Jo jag kommer ihåg 
Ja vi måste väl svamla lite till mans och kvinns ibland