Godmorgon fredag 10/9
Godmorgon allesammans!
I dag tog jag sovmorgon lilltjejen väckte mig kl 8, himmel vad jag blev snopen jag som aldrig brukar sova länge annars!
Nyss hemkommen efter morgonrundan nu väntar kaffet.
ha en skön fredag!
Godmorgon Nillan och alla andra goa vänner.
Åh vad skönt för dig Nillan att få sova ut. 
Idag måste jag få "gnälla" lite.
Eftersom vi måste ha skyddsskor på jobb, och mina fötter "inte tycka om", har jag en del problem med fötterna, och inatt vaknade jag vid tre av sprängvärk i ena foten. Förr kallade man det för "liktorn". Numera heter det "Hallux… någonting". Så nu linkar jag runt och funderar på hur jag enklast ska runt tvånget med skyddsskor.
Tror jag ska börja prata med vår personalchef, annars får jag ha en ny remiss till ortopeden, har ju fått inlägg för två år sedan och då sa han att mer kunde de inte göra. Jag har nedsjunkna fotvalv och den stötdämpande fettkudden i hälen är också kass.
Nu har jag gnällt av mig och är glad igen.
Nåja, det löser sig på nåt sätt.
Tänk!!! Vi kan åka till månen, men inte tillverka skyddsskor som är snälla mot fötterna? För jag är långt ifrån ensam om de här problemmen.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#1 Fyyy så bedrövligt Isa
kanske är det lika bra att träffa ortopeden igen!
Det är ju hemskt att ha ont i fötterna det ger ju andra problem som ryggont eller ont i höfterna om man går lite annorlunda för att fötterna värker!! och det gör man ju utan att vara medveten om det.
Kram på dig Isa
Hej!
Isa jag har specialinprovade fotinlägg från ortopeden för nedsjukna fotvalv med mera. Känner att det kanske är dags för nya eller …
Du som jobbar och går mycket ska ta tjuren vid hornen och fixa till detta genast … lovar du mig det? 
Har varit ute i solskenet med två hundar … alltså 2 x 2 hundprommisar.
Torparhelg i helgen … så vi hörs/ kram
Tack Nillan
Det är ju möjligt att jag trampade snett igår när jag travade runt i stan. Men vi får se på måndag vad som händer.
Kram tebax 
#3 Spanis så härligt med solsken här är det grått och regnigt, får tända lite ljus och mysa inne i dag.

God förmiddag!
En grå och blöt höstdag, som gjort för lite innemys istället =)
Det blir storhandling ikväll och kanske kan jag få Maken till att köpa färg till badrummet uppe..=) Det blir lite lättare att komma igång om man har grejerna hemma;-)
Fy Isa, du bara måste göra något åt det där. Det funkar ju inte att ha så ont i fötterna när man MÅSTE gå på jobbet! Nä, på ortopeden igen och be om nya inlägg eller andra alternativ! *Kramen på dig"
Ha det så skönt i helgen och njut av ledigheten! (om ni inte jobbar helg förstås.."/ )
Det finns mycket som vi skulle kasta ifrån oss om vi inte vore rädda för att andra skulle plocka upp det.
Citat av Oscar Wilde
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 5 Igår då jag storhandlade var det så varmt att jag kunde gå i kortärmat mot kvällsidan. Vi har sådana underbara dagar just nu 
Skönt att du fick sova ut och att sitta och drömma vid levande ljus är inte helt fel heller 
10 september … 39 år sedan jag mötte min man för första gången … klår ni mig eller … *ler*
/kram
#7 Gratulerar Spanis
Då får ni mysa och fira tillsammans i kväll!
Nä det slår jag inte…
Spanaren, jo det är kanske dags för en ny "date" med ortopeden, men sist jag var där och fick gjort formgjutna inlägg, sa han att mer kunde de inte göra. Men som sagt, jag kan ha trampat fel igår, för det är inte den "föttan" jag brukar ha problem med.
Jag pratade lite med facket om det häromdagen och hon sa att jag kunde be om ett rehabmöte med personalchefen. Det ska jag göra på måndag. 
Tack alla snälla för er medkänsla, man blir gladare då.

"Var inte rädd för att stora kliv. Du kan inte ta dig över en avgrund med två små hopp.
DAVID LLOYD GEORGE (1863-1945)

#7Du slår mig med så gott som 30 år =);-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godförmiddag!
Har lite temperaturförhöjning idag och är snuvig, så jag tar det lilla lugna.
Isa, låt ortopeden få ta hand om detta och prova ut inlägg!
Ha en bra dag!
Kramar
#8 och #10 Tack 
#9 Omplacering är nog på sin plats!!!!!
Krya på er alla och ha det så bra ni kan
/kram
God eftermiddag
Fint väder idag också! 14 grader i skuggan Spanaren grattis du slår mig också
men jag och gubben har varit ihop i 21 år !
Ha en fin helg! Själv ska jag och familjen till Härnösand åker i morgon förmiddag
kramar
Allting är möjligt

Hej alla goingar
Isa, låter ju rent förfärligt detta. Ta detta som ett arbetsmiljöproblem, det kan inte ledningen nonchalera. Skriv en tillbudsrapport! Detta kan ju ge dig men för livet. Blir så upprörd över sådant, det måste ju givetvis finnas mildare skor, fast de kanske kostar lite mer.
Kry på dig Gilla, och ta det lugnt ett par dagar. Dessa konstiga förkylningar som nu går, kan ju ge alla möjliga konsekvenser. Tugga, drick, vitlök. Ingefära och honung.
Vi ses på måndag spanis, ha en underbar helg. Hoppas att vädret håller i sig.
Dolla ha det så mysikt i Härnösand, där är det säkert vackert väder oxå.
Här har vädret vänt, från strålande sol och 20 graderi 2 veckor, till regn och kyla. Nåväl en har blivit för bortskämd helt klart.
Önskar alla en underbar fredag - dobidoo kl 20, får jag ju inte missa. Veckans höjdare.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot