Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1962 ggr
[Spanaren]
0

God morgon 9 september

Hej!

Så klart att jag var för mycket klädd i morse under  hundprommisen med Odi i den gosiga solen Tungan ute

Inte lättade jag heller på kläderna när promenaden med stövaren Alma sen gjordes … svettig till tusen men glad.

/kram

nillanb
0

Godmorgon Spanis och alla andraKyss

I dag blev inte morgonpromenaden så lång förkylningen, har satt sig i luftvägarna och astman är riktigt jobbigTungan ute hinner inte med sådan skit nu ju!!

Även här är det härligt väder riktigt skönt är det!

ha en underbar dag!

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Solen skiner just nu och det ser ut att bli en skön höstdag. Men jag ska tvätta i eftermiddag så här är det inga fritidsproblem. Känner mig lite förkyld också och tung i huvudet.

Men nu gäller det att sätta igång, ska göra några ärenden innan tvätten.

Ha en bra dag! (Snart är det helg!)

[Spanaren]
0

Krya på er alla förkylda och alla som har ont någon annanstans eller bara har sorg i sina hjärtan/kram

Isa56
0

Godmiddag go vänner Skrattande

Ska snart vända kylaren mot Helsingborg och hälsa på min tandläkare för årlig kontroll. Javisst, ska jag försöka hinna med "Sjätte sinnet", neww age butiken där. Oskyldig Mm, får hålla i börsen, finns så mycket "villha" där.

Krya på er ni som är "krassliga" eller som Spanaren säger "har sorg i hjärtat.

Ha en skön dag, fast här blåser det som tusan.

Kram Isa

Brushing

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
0

God middag!

Det såg ut att bli mulet och kulet idag men solen sprack igenom om och nu är det riktigt fint ute! Bilverkstaden talade om för mig idag att jag kommer att bli lite fattigare - men vad fanken. Jag har ju mitt mantra; "Tack för att pengar kommer till mig så lätt"Ska mumla på det i några dagar nu..=)

Många kramar till er som behöver stöd, uppmuntran eller bara en hand att hålla i!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

#5 Det mantrat tar jag också upp trots att inte min bil har varit på verkstad men jag behöver glasögon med mera Flört /kram

Ps Universum hör du vår önskan   

Pagan
0

"jag äääälskar pengar - pengar kommer lätt till mig"Skrattande

Hej på er.

Har funderat på vad Brittsommar och Indiansommar är - då vi haft sådant strålande väder nu sista tiden och om någon mer än jag undrat så är det så här:

Det är en ovanligt varm period, helst över 20 grader, som kommer efter en period med kyligt väder framåt hösten. Uttrycket brittsommar hänger samman med heliga Birgitta, som har namnsdag den 7 oktober. Ofta inträffar en riktig brittsommar i den vevan.

Uttrycket indiansommar, som är samma sak som brittsommar, kommer av att de nordamerikanska indianerna brukade gå på buffeljakt om det var en varm och solig höst.

1900-talets varmaste Brittsommar inträffade den 9 oktober 1995, då södra Skandinavien hade nästan 25 grader varmt och 1990-talets varmaste brittsommar inträffade den 9 oktober 1995, då södra Skandinavien hade nästan 25 grader varmt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Loet_old
0

Har inte hört talas om Indiansommar men däremot brittsommar som vi nu.Tack Pagan för den redogörelsen,alltid lär man sig någonting nyttGlad

Ha en trevlig fortsättning på kvällen.

Pagan
0

ja men visst är det så Loet. Sista dagarna har jag funderat mycket kring saker vi säger utan att veta vad det betyder, Ordspråk mm, samt detta med brittsommar. tack googleSkrattande

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Tack för den redogörelsen PaganSkrattande

Haa! jag har spenderat massor av pengar helt (o) nödvändigt i dagFörvånad.

Det var utförsäljning i en blomster affär!… oj oj oj om ni visste hur många kassar med krukor, vaser, ljustakar, dekorationer, och lite ute växter till yttertrappan…ja lite julpynt fick jag oxå med!SkämsTungan ute.

Jag får använda mig av er affirmation läääänge nu.

Jag ääääälskar pengar- pengar kommer lätt till migSkrattande

Kramisar

Isa56
0

Hej igen. Skrattande

Har ju varit hos "Tandis" idag. Som vanligt inga hål, mer än ett litet i plånboken, räkningen blev ca 500 kronor och det är inget att klaga på. Däremot blev det ett större hål efter att ha varit inne på "sjätte sinnet". Skäms Och bokhandeln. Oskyldig Två helt underbara änglakort, "Messages from yor angel" och "Daily guidance from your angel".Tungan ute Plus en pendel Förvånad Jag skulle inte ha någon pendel, har ju tre stycken. Men där var en förgylld med en riktigt härlig blå färg på en knubbig sten. Jag tog den i handen och blundade… Sen höll jag på att ramla in i stället.Oskyldig Så den fick ju naturligtvis följa med mig hem, den är tung och känns både het och sval i handen. Sen blev det några böcker och självklart stenar. Fick tag i tre små kluster, ametist, Celestin och en Tangerine. Nu kör jag ju bara in där en gång om året så jag har lagt undan lite pengar varje månad enkom för de här besöket. På bokhandeln blev det konstigt nog några böcker där med, två små med visdomsord. Te x. det här:

Antingen kan du krypa ihop och gömma dig, eller räta på ryggen och storma rakt in.

Jag lärde mig att det var bättre att storma.

Minnie Driver, F 1971 

Ha en fortsatt bra kväll.

Kram Isa

Pagan
0

Sicken dag ni haft tjejer, blir ju lite avis. Nu när jag är gräsänka borde jag ju förståss ha passat på att shoppa loss lite jag med, tänkte inte på detObestämd

Man får ju passa på vid rea - eller hur NillanFlört man fårju så mycket mer på köpet….helst sådant som inte stod på önskelistan.

åååå låter underbart Isa, ja visst är det underligt då saker bara följer med hem, helst då man är så hårdnackat envis som du.Tungan ute

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Wow isa såååå avis jag blev nuTungan uteSkrattande inte för du varit hos tandis!,

tänk om du hade haft den femhundringen att spendera i den där härliga butiken!

Tack för det vissdoms ordet!

Me likeSkrattandejag är inte där än…med stormningen menar jagTungan ute.

du kanske bjuder oss på ett visdomsoerd då och då nu…den boken verkar ha härliga visdomsordCool

Isa56
0

Självklart ska jag komma med fler visdomsord, den ene boken heter "Heja tjejer" Skrattande Den andre heter "Tänkvärt om vishet"

#13 Mm, jag spenderade nästan en tusenlapp där.Skäms Men som sagt, det hade jag lagt undan till. Skrattande

"Varje människa är en dåre åtminstone fem minuter varje dag. Vishet är att inte överskrida den gränsen."

Elbert Hubbard

Elpida
0

FlörtÄr det fem minuter åt gången varje gång per dag då eller…Tungan ute

"Du har alltid två val"

Isa56
0

Jag tolkar det som fem minuter per dag. Obestämd

Undrar om man kan lägga ihop minuterna när man klantat till det rejält för sig. Oskyldig

"Om du följer alla regler, missar du det roliga."

Katherine Hepburn (1907-2003)

Pagan
0

ja det borde man få - en klantatilldet buffertSkrattande ojojoj vad jag skulle ha nytta av det.

Isadora Duncan - sicken förkämpe, like her.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

MM jag gillar Katherine Hepburn också en härlig dam, har läst hennes memoarer.

Pagan
0

å damen har bytt "hälsningsfras" minsann, men jag måste ju säga att andemeningen är densamma.Flört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

OskyldigFlört Jag har fyllt "Bitch" och det får man utnyttja ju… väl?? Flört

[GunillaR]
0

Godkväller alla godingar!

Idag har inte varit någon bra dag. Vet inte om det är en värktopp eller om jag har någon influensa i kroppen. Det blev ingen vila idag eftersom jag först var tvungen att åka ärenden och sen tvätta. Men strykningen får vänta tills jag orkar.

Det kan vara vädret också eftersom det kom in ett lågtryck idag. Hur som helst så hoppas jag att det är bättre imorgon. Det känns som om någon sitter på mitt huvud! Förvånad

Isa, den butiken har jag varit inne i en gång - den är direkt livsfarlig - för plånboken!! Tungan ute

Pagan
0

Nu säger jag godnatt goa själar. Haft en dag fullt med nya budskap, insikter och kunskap. Jag tackar för er medverkan i mitt liv. Lots of love och må era drömmar vara fyllda med budskap av stärkande karaktär och livgivande egenskaper. Kram och sov sov gott. På återläsande imon.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Oj vad filosofisk du blev på nattkvisten Pagan ja bnatti natt och sov gott kram.Kyss

Gilla inte roligt med värk i kroppen hoppas det blir bättre imorgon och du får sova inatt.Kyss

Ja, jag har ju varit där förr så jag lägger undan för en raid om året därinne, dom är ju så himla trevliga därinne också. Tungan ute

[GunillaR]
0

# 23 - Du tänk om du och jag skulle ta en lite runda därinne nu till hösten eller en jul-rundak, he he Glad

Elpida
0

Tycker jag känner ingen butiksnamnet, ni har nog skrivit om detta fantastiska Sjätte sinnet förut. Allt för att göra oss andra avundssjuka förstås… ;-)

"Du har alltid två val"

Isa56
0

"Sjätte sinnet" har nätbutik också. Skrattande

#24 Ja det hade varit kul.. och dyrt hehe. Tungan uteFlört