Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 2886 ggr
Pagan
2010-09-10 00:54
0

Drömtydning

Katarina Drömmer

Jag och en kusin går runt på ett varuhus. Hon är klädd i röd bikini och jag i vanliga kläder. En kille beundrar henne. Jag fnyser och tycker det hela är löjligt. Jag skall köpa en bikini, men hittar ingen jag vill ha och köper därför ingen alls. Min mamma är med och hon säger att jag nog hittar en på ett annat ställe och inte ska ha så bråttom.

Tolkningen

Katarina är avundsjuk på sina flickbekanta och deras tillvägagångssätt att skaffa sig bekanta bland det motsatta könet. Hon ser sin kusin i bikini, som exponerar sin kropp, så att killar uppmärksammar henne. Drömmaren tycker inte om denna tävlan med sina medsystrar, en tävling om att vara snyggast, och hon anser att hon själv inte kroppsligt kan leva upp till samma standard som de andra flickorna. Fastän hon från början tog avstånd, ändrar hon attityd, då hon ställs inför faktum att killarna tycker om detta, och går själv på jakt efter en bikini. Naturligtvis misslyckas hon, eftersom det inte passar hennes personlighet.

Katarinas mamma tröstar, ty hon är ytterst ansvarig för sin dotters attityd, det är ju hon som fostrat Katarina.

Symboler i drömmen

Affär

Den som vill handla och få ting uträttade går till en affär i drömmen.

Familj

Se på vilka familjemedlemmar som är närvarande och vilka som är frånvarande i drömmen.

Röd

Den röda färgen kan uttrycka starka känslor i drömmen, alltifrån lycka till sorg.

Källa: Via Somniis

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot