Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2892 ggr
[GunillaR]
2010-09-04 02:32
0

OT - Märkligt

I Malmö har oförklariga skjutningar på bussar hänt väldigt mycket på senaste tiden.

Nu när jag öppnade fönstret för att jag skulle vädra, så satt ett gäng mopedungdomar. Såg inte vem de var eftersom de hade hjälm med visir. Förstod den dåligt eftersom de talade dålig svenska och det var ju ett litet avsånd från mig på 3 väningen och dem på gården.

Så säger plötsligt den ena. Nu skjuter vi bussar så in i helvete! Och så ger sig två iväg på mopeder, och kommer tillbaka efter en liten stund.

Får väl läsa i morgon i tidningen eller höra på nyheterna i radion. Och då ringer jag polisen. Det kan inte vara en slump.

Usch!

[Jeremina]
2010-09-04 03:07
0

Men oj Gilla det låter inte trevligt alls att du har de så nära. Jag har sett på tv om det där och jag tycker det är helt otroligt att det ska behöva vara så.

Hoppas de tar dem nu och inte kan det vara en slump inte, det tror inte jag heller.

Isa56
2010-09-04 11:23
0

Ja det låter inte trevligt. Ja det känns som att sådana där saker händer mer och mer. Får verkligen hoppas att polisen får tag på de som gör det. Det är inte klokt att sådana saker händer.Rynkar på näsan Nej jag tror inte heller på att det är en slump.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2010-09-04 12:56
0

Så in i helsickes ortrevligt Gilla. Det är inget idylliskt område du bor i direkt. Så hemskt att ha denna våldsspiral in på knutarna. Låt ljuset spridas runt dig i dag och tänk goda tankar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-09-04 13:26
0

Nej det händer väldigt grova och mörka saker här. Skottlossning och bilbomber………..

Men trots detta så är det ett trivsamt område eftersom de flesta är i alla fall ordentliga och trevliga människor. Det är också väldigt mycket grönområden här med både gång- och cykelvägar, så det ena kanske uppväger det andra.

Men egentligen går man inte säker någonstans i Malmö eftersom våldet finns precis överallt. Det kan smälla precis var som helst och när som helst. Många säger "Lilla Chicago" eftersom det finns så många kriminella fallanger som kan liknas vid maffian i Chicago.

Jag har dock inte hört någonting om skjutna bussar idag - än.

[Jeremina]
2010-09-08 01:51
0

De har ju tagit 2 killar hörde jag nu. Vet du om det är samma som du tror det var?

[GunillaR]
2010-09-08 01:53
0

Jag vet inte om det var samma, men de hade haft mopeder.

[Jeremina]
2010-09-08 01:54
0

Vi får hoppas att det blir lugnt nu då!

[GunillaR]
2010-09-08 02:09
0

Ja för blir det inte det, så har jag ju ett tips!

Elpida
2010-09-08 10:37
0

Nämen fy vad otäckt! Nu är du rädd om dig Gilla när du är ute och går! Du får sätta cho-ku-rei märket på dig så att du blir "osynlig"!

kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
2010-09-08 15:32
0

# 9 -Jag är aldrig ute om kvällar och nätter, men det spelar ingen roll här i denna staden numera. Det kan hända varsom helst. Vad var det för märke ?

Elpida
2010-09-09 00:15
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det används inom reikin och kan alltså användas som ett skydd. Om man tex vill gå hem ostörd på en kvällspromenad eller så… Jag använder det ganska ofta faktiskt. Går även att använda som ett "extralås" på tex cykeln oxå. Rita eller tänk dig symbolen på dig själv och upprepa tre gånger i rad Cho Ku Rei.

"Du har alltid två val"

[GunillaR]
2010-09-09 00:34
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var intressant, en symbol som man kan göra med ett enda "penndrag"

Nu ska jag dock vara rättvis och inte berätta skräckhistorier som är vilseledande. Jag har valt att bo här i denna staden. Jag har flyttar härifrån några gånger men alltid velat komma tillbaka. Det är här som jag har mina rötter, det är här som jag är.

Jag tycker om storstaden puls och jag tycker om väldigt många delar av min stad. Det är en cykelvänlig stad med många grönområden. Malmö kallas ju också för "Parkernas Stad".

En bild från Pildammsparken

Elpida
2010-09-09 00:40
0

"There's nothing like home"! Vackra bilder Gilla!

"Du har alltid två val"

[GunillaR]
2010-09-09 00:46
0
[GunillaR]
2010-09-09 00:47
0

Men jag kommer ialla fall att kontakta polisen om det blir fler buss-skjutningar Flört

[Linda-E]
2010-09-09 10:32
0

Fy va otrevligt. Har hört att det händer en hel del där nere. Hoppas att polisen får fatt på dom som skjuter. Sverige börjar likna USA på alla områden snart. Hualigen. Måtte det bli slut på allt elände därute.

[Spanaren]
2010-09-09 13:32
0

Ops … detta har jag missat Skäms

Fy, så otrevligt och osäkert du bor Gilla trots att du njuter av dina gröna oaser.

Lova mig att du använder Elpidas förslag till skyddstecken!!!!!

/kram