Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1360 ggr
NessaInglorion
0

Hej på er

I helgen fick jag ett dödsbesked. En god vän till mig dog i torsdags. Han blev 27 år och var min bästa väninnas bror. Jag är fortfarande relativt chockad men det börjar släppa nu så jag gråter mest. Har drömt väldigt mycket om honom och då jag vaknar känns det som att jag får ett slag i magen och luften går ur mig.

Det är så tragiskt och jag tänker så mycket på hans familj som har fått utstå så mycket genom åren och nu ska de tampas med hans död också.

Han har haft missbruksproblem större delen av sitt liv men hade varit ren i 3 år nu innan återfallet kom. Det blev tyvärr hans död då han överdoserade. Det hemska är att han vid flera tillfällen försökt få hjälp men bara blivit runtskickad, precis som om ingen ville ta i det. Han var en fantastisk människa som alltid ville hjälpa andra och han var oerhört smart. Tyvärr valde han att sjävmedicinera då inga av de mediciner han fick kunde hjälpa honom. Redan då han var barn kände han sig annorlunda och ensam i världen. Han var oerhört intelligent och väldigt filosofisk, vi kallade honom för den lille professorn. Man kunde sitta och prata med honom i timmar och samtalsämnena sinade aldrig. Vi utvecklade en nära vänskap då jag var en av de få som förstod honom och jag minns hans ord till mig efter en natts samtal: "Jag behöver någon som du i mitt liv, du är som en mentor för mig."

Min kärlek för honom är enorm och mitt hjärta blöder för hans familj.

Vila i frid, hoppas att du har hittat hem nu.

"Låt själen vara fri"

Isa56
0

Min medkänsla till både dig och hans familj. Jag hittar inga ord att trösta dig med, i denna svåra situation. Mer än att vi finns här för dig om du behöver oss.

Varma kramar Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

NessaInglorion
0

Tack så mycket Isa. Kyss

"Låt själen vara fri"

[Spanaren]
0

Varmt deltagande i din svåra sorg och minns honom med en gläjde. Han gav dig fina minnen som du kan ta fram när det känns för svårt.

/kram

[GunillaR]
0

Jag tänder ett visuellt ljus för honom och för hans familj och vänner. Det känns alltid lite extra svårt när en människa så ung, och som jag förstår helt i onödan ska ryckas bort från livet.

Varför kan inte vårt högt standardiserade samhälle hjälpa de som behöver hjälp? Därför att vårt samhälle blivit väldigt omänskligt där allting ska räknas i pengar som en belastning - nästan allting.

nillanb
0

Jag beklagar din/er sorg… usch så futtiga orden blirGråter

Men jag känner att jag blir fruktansvärt upprörd, att de som söker hjälp ingen får… välfärdssamhälle!?

Varma kramar till dig Nessa

Pagan
0

Ja det finns inga ord, med händer och kropp kan man uttrycka så mycket mer, Så hemskt Nessa, så himla tragiskt, må han vila i frid. Tänker på dig goa Nessa.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

NessaInglorion
0

Tack alla fina vänner, era ord värmer. Ja, det är verkligen så tragiskt och fruktansvärt onödigt! Ingen människa ska nekas hjälp när de söker den. Håller med dig Nillan - välfärdssamhälle? Inte mycket…

Jag har många fina minnen av honom och de vårdar jag ömt.

Tack än en gång!

Kramar

"Låt själen vara fri"

Doris
0

Tänker på dig Nessan kramar till dig Glad

Allting är möjligt

NessaInglorion
0

KyssTack dolla!

"Låt själen vara fri"