Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 2900 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Har fått min Tarotlek idag!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jasg blev så himla glad då jag kom hem idag. Min tartotlek hade kommit! Så nu ligger den på bordet med en ametist i mitten och små bergskristaller här och där på den.

Jag vet inte varför jag lade det som en stjärna, men det kändes bra… ser det OK ut?? Kan det ligga så nu i natt? Hoppas bara månljuset faller på den. Om molnen håller sig borta så skall det nog göra det…

[AnnikaOhlsson]
0

Hmmmm….

Jag ve tinte om jag gjort rätt men. Den fick ligga så inatt.. Nu i morse plockade jag ihop den och lade den i asken igen och tackade för reningen.

Har jag gjort rätt? kan jag börja lära mig den nu??

[Spanaren]
0

#0 Så vacker kortlek … vad heter den?

#1 Du får säkert ett fint svar av Gilla med flera lite senare idag Flört

[AnnikaOhlsson]
0

Det står Arcus Arcanum Tarot på asken så jag antar att det är dess namn?

[Spanaren]
0

# 3 Tack då vet jag Flört

[GunillaR]
0

Hur många kort finns där totalt 78?

Vet inte vad "Arcus" betyder men "Arcanum" betyder ju Arkanan.

Det ser riktigt trevligt ut med din stjärna Glad

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det är 78 kort…

Dum fråga kanske. Men är inte alla tarotlekar på 78 kort??

[GunillaR]
0

# 6 - Det finns några lekar som bara består av Stora Arkanan. Och eftersom den heter Arcus Arcanum så blev jag lite nyfiken.

Pagan
0

Har den äntligen kommit hem nu Hyacinta. Hoppas att du kommer trivas med den. Skrattande(arcus (latin) betyder båge)

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[AnnikaOhlsson]
0

Jaha… :-)

Ja, denkom igår, lagom till fullmånen!! :-)

nillanb
0

vid rätt tidpunkt kom den till dig!

du kommer att trivas utmärkt med den lekenFlört

Skogselva
0

Skulle någon vara nyfiken på arcus så betyder det något i stil med mästare/härskare. "Hemlighetens mästare" skulle det bli ordagrant, hävdar språknörden - arcanum är ju i singular. 

Hur som haver så låter det som en trevlig lek att jobba med. Glad (Tittade på bilderna i andra tråden, fina bilder var det också.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
0

# 11 - Intressant! Glad

Skogselva
0

Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Mads
0

Jättefint du lagt ut korten, visst blir man som ett barn på julafton när man väl fått hem sin kortlek Skrattande

Amor Vincit Omnia