Godmorgon torsdag 26/8
God morgon på er alla goa själar 
Morgonen startade utan missöden och foppatofflor idag
.
Jag är fortfarande eldigt röd i kalufsen dock
.
Här blir det snärjigt, flera möten under fm och barnbarn på em med önskan om mormors kålpuddig.. sicka ungar va!!!
Gör din dag magisk!
Hej Nillan och alla andra 
Kålpudding … så ljuvligt gott
och bra att barn och barnbarn gillar din mat Nillan för då bevaras dessa rätter till framtiden
I kväll är det dags för den vanliga veckohandlingsdagen. Förr hade vi två bilar och då var allt mycket enklare … men med planering så går allt ändå 
Ha det/ kram
God förmiddag. Alla trevliga människor. Kålpuddning låter gott. Äkta husmanskost.
Idag blir det en tripp till Uddevalla, hälsa på några vänner. Sedan blir det bio i kväll.
Ha en bra dag.
Ååååh kålpudding! Det ska jag ta och göra någon dag, det var alldeles för längesen!
Smarrigt Nillan!
Här sitter man igen framför datorn på jobbet… Massagen igår var fantastisk men nu känns hela ryggen som ett gigantiskt blåmärke. Jisses vad hon var tvungen att gå ner djupt pga alla knutar… 
Förkylningen är det sådär med, brukar ju bli lite värre när man fått massage dessvärre men det var pest eller kolera som gällde. 
God förmiddag förresten! Hehe…
Ha en fin torsdag!
Kram
"Låt själen vara fri"
Godmiddag Nillan, Spanaren och alla goa vänner här 
Kålpudding, mmmmm det är gott. Tack för tipset.
Har suttit och skrivit nu på förmiddagen. Och letat efter en bok jag förlagt.
Konstigt, för jag har alltid haft den på skrivbordet. Nåja den dyker väl upp, det brukar saker och ting göra efter ett tag, annars finns det nätet att hitta information på.
Snart dags för jobb.
Ha en skön dag.
Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godmiddag!
Först sov jag otroligt länge idag. Har sovit en nästan hypnotisk sömn inatt fullmånen till trots.
Igårkväll så gick mitt antivirusskydd ut och jag skulle ladda ner nästa version och råkade klicka på Google Crome som webbläsare. Och detta ställde till problem. För att sedan återställa detta fick jag gå till tidigare datum och då försvann antivirusskyddet. Så jag fick börja dagen här med att installera intivirusskyddet och ta bort Google Crome.
Så nu är allting som vanligt igen, jag har min IE7 och vill inte ha något annat.
Det har blivit ett annat väder nu. Värmen har försvunnit. Tack och lov har stormvindarna upphört och nu är det växlande molnighet, som en normal svensk sommardag. Men temperaturen skönk ett antal grader och det känns när man öppnar. Högst 18 grader skulle vi få idag. Det var verkligen längesedan! Men det skulle visst komma ny värme i september.
Ja nu får jag se vad jag ska göra idag förutom att åka till köpcentra och inhandla lite förnödenheter.
Ha en skön dag!

Hejsan vänner Här visar sig solen idag
så efterlängtad han har varit. Nu blir det mer yang i mitt liv. Kålpudding - ja det var ett tag sedan, själv ska jag laga fläsk o löksås, det är oxå mums. Hoppas ni får en fortsatt bra dag och en trevlig kväll.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Mmmmm………….kålpudding!!! Det måste jag helt enkelt göra en laddning av.
God eftermiddag
Lite bättre väder idag. Igår regna det hela dagen men det har blivit kallare här nu 11 grader varmt idag, märks att det går mot höst ! Kålpudding va gott!! Men jag har aldrig lagat den rätten! Mammas var gudomlig!
Allting är möjligt
Såå då har mina små prinsessor satt i sig mängder av kålpuddingen
,
jag tycker att det är roligt att små treåringar tycker om husmanskosten.
#3 fyy så jobbigt! krya på dig, jag sänder dig lite healingenergier.
#6 Fläsk och löksås det är mat för en riktig karl *säger min lille gubbe*
Önskar er alla en skön kväll

Åh vad jag drömde konstigt i natt - nån hade snott mitt liv sparng jag om kring och skrek. Nån hade snott min plånbok och invaderat min mobil som bara hade en massa asiatiska tecken och symboler som snurrade runt… 
På morgonkvisten så var jag så trött att jag försov mig en aning just på den dagen det är dumt att försova sig - jag hade jouren på jobbet och kom en kvart för sent. Men det gick bra så det gjorde inget, fick faktiskt inga jourärenden på hela dagen!
Kålpudding har jag aldrig ätit, men min man säger att det är gott…
Nä nu ska jag vväl gå och lägga mig så jag inte försover mig i morron också! 
Sov sött och en fin dag i morgon önskar jag er!
Kanske det är så att du upplever detta händer, att någon/något tar för mycket tid från ditt liv så att där inte blir så mycket över för dig att leva.
De asiatiska tecken, är detta något som du vet något om, eller har funderat på att lära?

Jo, just nu kömmer väl den där gränsen när jag känner att det inte är så roligt längre att inte få vara "ny på jobbet" … Så budskapet är är bara mitt i prick egentligen. Men det asiatiska …
… jag har ju planer på att åka till Yasuragi Hassleudden nästa helg och har ju inte bokat… Dags å ta tag i det kanske? Har tänkt lyxa till det med någon behandling men har inte lyckats välja ännu.