Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 7439 ggr
Pagan
0

Fullmåne i fiskarnas tecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mångudinnan växte till sin fulla potential i kväll vid 18.tiden. Då hade månen precis gått in i fiskarnas tecken.

Månen i Fiskarna påverkar Ajna (6: e chakrat), och Sahasrara (7. Chakra).

Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.
Färg: Indigo, lila
Stenar: Lapis Lazuli, safir, sodalit, ametist, kristall.
Essenser: Pepparmynta, Jasmine, rökelse, Lotus

Dina sinnens påverkan: Du känner en ökad variation av känslor och en mottaglighet för andras känslor. Du kommer att ha ett behov av att vara till hjälp, och du kan vara villig att offra något för andras skull. Dina känslor dominerar över sunt förnuft, så det är bättre att göra saker som kräver fantasi och inspiration, snarare än förnuft och kall logik. Din kropp kan vara mer lyhörd än vanligt på alkohol, droger och mediciner, så se upp för överdoser. Dålig kvalitet på mat kan också ge dig en släng av matförgiftning.

Under denna känsliga och kladdiga Måne rekommenderas vila och eftertanke. Dina drömmar är mer aktiva än vanligt, så uppmärksamma dem de kan ha viktig information till dig. Fiskarna aktiverar din fantasi och dina fantasier och erbjuder ett utmärkt tillfälle för kreativa uttryck framför allt inom musik, dans, måleri och poesi.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Kopierar in delar ur ett av mina gamla inlägg gällande makten fullmånen har på oss:

Nu är månen i sitt esse. Den lyser stark och dess form är fulländad. Vid tiden för fullmåne är den bästa tiden för oss att sansa oss, inte rusa in i något utan att noga förbereda sig. Känslolivet kan befinna sig i obalans och det gäller att inte förhasta sig. För många kvinnor är detta tiden för menstruationens början och kroppen är inte i sitt esse. Det är extra romantiskt att vandra med sin älskade under fullmånens sken, men tänk på att inte lova mer än du kan hålla. Du kan lätt bli för känslosam under månens inverkan.

Detta är en bra tid för rening och laddning av magiska redskap. Månbada kristaller och tarotkort. Att skörda örter under fullmåne är inte bara magiskt utan det sägs öka dess egenskaper. Fullmåne, kan det bli mer magiskt? Skriv ned dina önskningar och låt fullmånen ta hand om dem. Förtrollningar slår in. Onda energier göre sig icke besvär, nu är det tid för utrensning.

Själv ska jag passa på att månbada min pendel och mina tarotkort mm och skriva ned en liten önskelista till mångudinnan idag. Den ska jag lägga i ett fönster så gudinnan ser den när hon kikar in i nattFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jag ska också lägga ut mina kristaller till Mångudinnan inatt.

Just nu har en otroligt starkt lysande måne trätt fram från ett stort träd jag har framför fönstret i vardagsrummet. Oj oj vilken lyskraft!

fridelfina
0

Själv har jag månbadat på min balkong i gammelmor månes silverdusch. Detta genom att tända rökelse och mediterade i sällskap av månen och stjärnorna som tändes. Glad

Känner mig sval och avslappnad nu…

[Spanaren]
0

#0 Läste detta först idag Skäms men intrressant igen och tack för att du plockar fram det du har i skafferiet plus fyller på med nya saker.

Tack Pagan Kyss /kram

nillanb
0

Mmm mina stenar, pendel och min tarotlek har snuddat vid månens magi under natten.