Tarotcirkel 13 - 20 augusti
Förra tarotcirkeln blev lite svår med många kort. Därför tar vi bara ett kort denna gången.
för dem som är nya går det till så här;
Vi antecknar oss här i tråden om vem som är intresserad. Den 13:e på kvällen sammanställer jag en lista på cirkeln, vem som ska lägga för vem.
För den som ställer frågan, kom ihåg att inte ställa någon fråga som kräver ja- eller nej-svar eftersom det inte finns något ja eller nej kort i tarotleken. Formulera frågan istället:
- hur ska jag göra för att…..
- vad händer om jag…….
Har du ingen specifik fråga så kan man fråga "Vad är viktigt för mig att tänka på när…….."
Jag är med
Jag är med. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag är med 
Härligt, då är vi på gång igen!
Japp jag vill vara med
Vill gärna se några nykomlingar här också! 

Jag är med, men jag är nog inte datortillgänglig förrän 16:e!
Det ska väl fungera ändå. Du får säga till den som du ska lägga för att det blir sent. Annars finns ju informationen härinne.

Okej, jag är med… men jag ska fortfarande göra förra övningen med 10 kort!! Det har jag gett mig fanken på, kanske får jag tid över ikväll.
Men som sagt, jag är med nu oxå! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Anmäler mitt intresse,liv
Trevligt, då är vi några stycken nu. Men vi väntar och hoppas på att det kommer in flera 
Jag är också med! 
Jag har inte varit med någon gång, så jag provar gärna om jag får :-)
# 13 och 14 - Härligt 

*Busar å fnissar* Jag är redan hemma så jag kan vara med från början!
OK - då ser det ut så här:
Pagan lägger för Soulwings
Soulwings lägger för Spanaren
Spanaren lägger för Nellieclind
Nellieclind lägger för Morgaine
Morgaine lägger för Elpida
Elpida lägger för Fridelfina
Fridelfina lägger för Isa
Isa lägger för Soffe
Soffe lägger för Pagan
Den som ska bild lagd för pm:ar med sin fråga.
Lycka till 
Jag lade för Morgaine och så här blev det:
Fråga: Vad är viktigt för mig att tänka på just nu vad gäller min konst?
Draget kort: Kejsaren. (upp och ned vänt kort)
Tolkning:
Då ska vi se om jag lyckats förstå kortet rätt. Vad jag förstår så står kejsaren för styrka, men eftersom det vart upp och ned vänt tolkar jag det som att din konst betyder mycket för dig, men att du inte orkar ta tag i det på allvar riktigt än. Du vet vad du vill men vägen dit är krokig och vet inte vilken väg du ska gå för att komma i mål. Det är dags att bestämma sig, börja lita på din egna kreativa förmåga och sätta igång. Bara du kan ta dig i mål. 
Hoppas att min nybörjartolkning ger dig något svar.
# 19 - Tack för svaret Nellieclind! Detta var jättebra!
Jag brukar alltid ha korten vända "rätt", men jag vet att det där är upp till var och en.
Din tolkning kan stämma väldigt bra på vad jag känner och upplever just nu.

Vad kul!
Varsågod! 
Frågar igen: Ska vi lämna tolkningen här eller bara via PM?
Tolkningen redovisas här i tråden :-)
Ok. Då lägger jag in den här nu då i 2 delar som det blev..
Jag tolkade ett kort som blev 6 i Pentagram..
Pagans fråga var: Ser du någon förändring för mig gällande mitt arbete i höst?
Det jag känner kan va så att det blir lite annat o anpassa sig efter. Liten förändring som du kanske inte blir helt nöjd med, men det känns ändå okej för dig. Ser som en flytt på nått vis, vet inte vad det kan va, men kan va förändringen. Som att du får mer yta att röra dig på. Får oxå känslan av att det finns mkt att göra. Du kommer få mer flyt i ditt arbete känns det som. Det är det som behövs känner jag iaf. Du vill ha lite förbättring. Så det känns som att det kan komma att ordna sig. Ser som att du diskuterar mkt kring detta med en man om en ev. omplacering. Och det är inte helt omöjligt. Men du får fortsätta kämpa lite för att det ska bli en förändring oxå. Viktigt är att du kan prata för dig, så kommer folk att förstå.
Pagan svarar: Hmm, får fundera lite på om jag tycker om det är åt det positiva hållet eller ej. Först kändes det så, men.. Det är iaf rätt att det är mkt just nu runt omkring mitt jobb, och jag bara önskar bort ibland. Men kanske blir det då en omplacering istället.
Sen svarar jag tillbaka såhär: Jag hoppas att det ordnar sig för dig. Det är viktigt iaf att du säger vad du vill, hur du vill ha det, önskemål för att du ska trivas på ditt jobb. Då känner jag att det skulle kunna bli en omplacering. Det är så jag har fått till mig, men kan ju va fel.

Elpida lägger för Fridelfina
Frågan var: Vad ska jag fokusera på kommande vecka?
Kort: Fyra i mynt
Känslan var att du har ett projekt på gång, om det nu gäller fonder, arbete eller extrainkomst eller vad det kan vara. Du har väntat på att något ska hända o legat lite lågt. Nu är det dags. Vad du än har startat så har det börjat gro och växa. Det känns som att det kanske virvlar till lite, känns som att kommer mycket energi. Då ska du sakta ner lite och tänka efter - rusa inte in i något
. Det kändes positivt och vad det än är så tror jag att det kommer gå alldeles utmärkt!
Kram kram Elpida
"Du har alltid två val"

Elpida!
Med svaret i ett retroperspektiv så var det precis så som det kändes i veckan! Jag har ju sen några månader tillbaka startat en helt ny karriär och det har varit turbulent - men nu så känner jag att det liksom börjar formas och jag börjar få grepp om min yrkesroll! Och jag lovar att jag har dragit i bromsen nu!
Tack!

Vad härligt Fridelfina, önskar dig all lycka till med den nya karriär!!!
"Du har alltid två val"