Jarastavens vandring
Skriven av Saga Borg. Någon som läst dessa? Har funderingar på att inhandla dem, bra pris just nu på boksajterna.
Jarastavens vandring. historisy/fantasy-serie i nio delar. Den handlar om den unga flickan Siri som föds i byn Stenestrand. Likt sin mor, Stenestrands Völva, äger hon kraften och med den också förmågan att ta emot syner.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
- Redigerat 2025-02-06 01:02 av Tarotstollan
Det ringer en svag klocka någonstans i hårddisken, att jag hört talas om böckerna men har inte läst någon.
Tack för tipset
/kram
Ps Vilken/vilka bokklubbar menar du? På Adlibris finns det många andra spännande böcker av Saga Borg att önska sig *fniss*
Ds Dessa böcker på Adlibris tillhörde serien du pratade om 
Låter spännande, kanske man skulle köpa sig en bok av Saga Borg. Är hon svensk författare?
Jag börjar få slut på olästa böcker nu och skulle vilja ta tag i något nytt.
Jag har läst alla böcker av Saga Borg och dom är helt underbara. På mitt bibliotek finns dessa böcker. Du kommer att tycka om dom.
Kan också rekommendera dem! 
Bäst att jag kollar Bokus då
men första delen är beställd via Bokbörsen/ kram
#6 Det var ju superbilligt. Måste gå in där och titta runt.

Jag har dem på min "böcker jag vill läsa"-lista. Kanske dags å beställa om de är billiga nu då!
Vet ni vad, nu har jag köpt tre böcker för 99 kronor. Pocket hos CDON.
Så nu ska här läsas! Jag är ju snart klar med en härlig spännande kriminalare av Camilla Läckberg.
Pagan, har du koll på vad alla nio böckerna heter?
Tack Pagan!
Det är de tre första böckerna jag köpt. Om de nu är bra så får jag väl köpa de andra också 
Tur att det inte var lika många som "Isfolket"!
Ser ut som att jag också får susa in på Bokus och cdon.com och kolla, köper ju inga böcker annars hrm
eller!! 
Min make har talat om att jag får inte fler bokhyllor än de tre jag har i källaren. Får nog börja sortera ut en del gammalt

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa, vi får öppna en boktråd!
Jag brukar också rensa lite då och då eftersom jag inte får plats med fler bokhyllor.

Älskar mina böcker, har väldigt svårt att rensa. Isfolket ja, hur många blev det totalt i hela triologin, har faktiskt inte räknat efter. Fast ja, det var ju tur att dessa bara är nio. En lite billigare kulturell utgift. Nio böcker tar inte så stor plats man får bygga på höjden bara, tar samma plats som en.
Sajtvärd Tarot

Isfolket var väl 47 böcker? Sen har jag inte läst nån av Sandemos andra böcker, nån som har gjort det?
Det var någonting kring 45 så det kan nog stämma. Jag har "Du är inte ensam" men blev besviken eftersom den handlar om upplevelser från folk som skrivit till henne.
Det är med Isfolket tror jag var en kanalisering. Det har hon själv sagt någon gång, att ibland var det någon som tog över och skrev. Att hon fick klara bilder om hur byggnader och gator såg ut, så där var säkert någon eller några som hjälpte henne.

jag fortsatte med Häxmästaren och solens rike oxå, det blev en del böcker. Karaktärerna återkom i de andra delarna.
Har nog läst det mesta från Sandemo. En hel del fristående romaner har hon skrivit men Isfolket är ju klart bäst. Du är inte ensam har jag oxå läst, blev nog även jag lite besviken.
Sajtvärd Tarot
Hej jag har läst jarastavens vandring men nr 3 har jag inte fått tag i tyvärr !
Allting är möjligt
#21 Skickade nyss efter bland annat del 3 i Jarastavens vandring på Bokbörsen http://www.bokborsen.se/result_news.php?ctmode=1&format=&page= /kram
Jag har läst de fem första, fantastiska böcker! Måste beställa de sista också…
"Låt själen vara fri"
Jag har oxå läst dessa böcker. Jättebra! Det var en som var slut på förlaget när jag beställde…. tror det var Vindens öga. Men den lånade jag från biblioteket. Har läst alla seier som Margit Sandemo skrivet. Älskar alla hennes serier. Just nu håller jag på med Trollrunor.
En annan serie som jag vill rekommendera är sagan om Raija. Kommer tyvärr inte ihåg författarens namn (kan det va Bente Pedersen?) 40 st pocketböcker i klass med isfolket.
Medarbetare på Tarot
Jag har fått en avi från posten. Tydligen har mina böcker kommit nu 

#24 Raija ja, himla fenomenalt bra. Tror det var Bente Pedersen ja. När jag var med i Sandemos bokklubb så fick jag alla de delarna samtidigt med månadsboken - Isfolket. Hos oss har Isfolket och Raija böckerna även lästs av Äldste sonen och Maken.
Sajtvärd Tarot