Tarot iFokus

Tarot

Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 3385 ggr
nillanb
0

En liten fjäril

Jag satt ute och mediterade och när jag slår upp ögonen så landar en liten söt svagt gul fjäril på mitt högra knä den lyfter cirklar några varv framför mig och flyger sedan iväg.

Det kändes nästan som den hade ett budskap åt mig…

Är det någon av er som vet vad fjärlilen står för?

Zynell
0

Något liknande hände mig nu under sommaren. Jag hade besök av fjärilar flera dagar i rad. Oftast 2 stycken i huset samtidigt och max tre. För mig var det dock alltid brun/svarta fjärilar och en nattfjäril. Fick en stark känsla av att det var mina hjälpare som ville säga något när jag hade två svart/bruna samt nattfjärilen på besök samtidigt.

Fick förslag att det kan ha varit någon från andra sidan som ville säga något. Eller att kanske en förändring väntar runt hörnet då fjärilar kan representera just det (från larv, till pulpa och slutligen fjäril).

Doris
0

När vi åkte ner till Göteborg hade vi en Nattfjäril i bilen vi stannade i Malung och åt mat då flyg den ut .

Fjäril står för Dansa. måla. skapa, uttryck dig själv. Din gåva är att kreativt gestalta det du vill att  andra ska se.

Natt fjäril står för Lyssna till ditt hjärta och fatta därefter dina beslut. Din gåva är att fatta dina beslut utifrån kärlek

Kram

Allting är möjligt

Pagan
0

Citronfjäril: Var lugn. En ny dag innebär en ny början. Min gåva till dig är att få en ny start.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Åhh så vackert !

Tack så mycket för era svarGlad, är det från Solögas bok?

Pagan
0

YES!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Zynell
0

#2 & 3. Intressant! Vad står de svart/bruna fjärilarna för?

Doris
0

Ja jag har också tagit det från Solögas bok

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Så här säger Denise Linn:

Det här är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan. Precis som fjärilen kommer fram ur sin kokong, kan det betyda att du träder fram med en ny skönhet och en ny medvetenhet, att du går in i en period av pånyttfödelse och transformation.

Fjärilen är en mycket gammal symbol för själen och till och med för själva livet.