OT i väntan på akuten, kanske
Mitt i natten. Sitter och väntar och avvaktar på om jag ska åka till akuten. Fick näsblödning igårkväll när jag stod böjd som en fällkniv och busade med katten.
Sen kom det tillbaka ikväll också, jag blev jätteförvånad. Men jag tror jag vet vad det beror på. En medicin jag tar och som verkar mer nu när jag inte äter så mycket. Så jag ska sluta med den medicinen i morgon.
Det tycks ha slutat nu efter en dryg timme, så då finns det hopp om att det har slutat. Jag väntar till halv två och är det stoppat då så lägger jag mig, med underkläderna på så jag bara kan hoppa i byxor och tröja om jag behöver åka iväg.
Jag har haft detta elände sedan 1998. Då tog jag två mediciner som gjorde blodet tunt och gav det fart. Var då inne tre omgångar.
Jag slutade med båda medicinerna och ersatte den ena med en som inte är så påverkande. Den tar jag en halv av nu, en mycket liten dos, men då jag börjat sluta med kolhydraterna så finns där ingen mat som tar emot dosen.
Så därför sitter jag här nu för att ha något att göra. Det är liksom lugnande att sätta sig här.
Och så får ni hålla en tumme för att jag inte får fler blödningar nu när jag slutar medicinen helt. Det är Citolapram 5 mg om dagen. Jag ska kanske gå in på healing också.
Kommer jag inte in i morgon så befinner jag mig på akuten.
Ajöken!
Tackar så mycket. Det kan behövas eftersom man blir lätt upprörd och lite rädd. Och då ökar pulsen och det blöder mer.
Nu har det stoppat helt för denna gången. I morgon blir det ingen tablett, och så ska jag köpa Nosoil, den är dyr men den är bra. Det är sesamolja.
Tack Pagan
Du är för go Pagan! 
Åhh fy så jobbigt Gilla!
Jag vet hur tröttsamt det är och hur uppjagad man kan bli när det forsar blod och det inte vill stanna upp!
Min yngsta får ofta sådana där anfall med näsblod och har hon fått ett anfall så kommer oftast nya i flera dagar i följd!
Jag hoppas du fått sova lungt och stilla i natt och återfår dina krafter!
Jag sänder dig ljusa energier 
Men Gilla då
men hoppas att du mår bättre idag 
/kram
Usch då, hoppas blödningen stoppade. Bara ett litet tips, du vet säkert detta redan men sluta inte tvärt med Citalopram. Man ska ju trappa ut den och det är kanske det du gör så man inte blir sämre.
Massa kram 
Amor Vincit Omnia
Åh, stackars dig. Hoppas du mår bättre idag.
Sänder massa kramar och tänker på dig.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 8 - Det är så liten dos så jag slutar och ser om det går bra. Annars tar jag en kvarts tablett istället för en halv.
# 6 - Har ni kommit på något samband när hon får blödningarna?
Jag tar det väldigt lugnt idag och ger mig inte iväg några längre sträckor, bara ner till affären. Och så har jag med mig bomullstuss indränkt i olja och näsdukar. Om ifall att.
Kram på er!
#10 Ja det är bra ta det lungt i dag…
jag upplever att min dotter blir hängig och trött efter att ha haft ordentligt näsblod, så jag sätter det i sammband med oro och blodförlust, det är ju stressande när det blöder.
Dotterns näsblod kommer gärna när hon är trött kanske inte sovit ordentligt eller tränat för mycket, hon har haft haft ganska så många omgångar nu i sommar…mycket lek och bad och inte sovit så mycket som hon egentligen behöver.
# 11 - Det där kan nog vara ett samband med näsblod och överansträndhet, stress eller trötthet.
Jag kan ju erkänna att jag varit väldigt uppskruvad den sista tiden och inte tillåtit mig själv vila och vara "overksam". Har ju också sovit dåligt pga värmen. Så allt kan ha ett samband.
Jag tror inte att blodfölusten är så stor, inte om man jämför med hur mycket som kommer som mens. Men det är väldigt jobbigt när det blöder och inte vill sluta, att det kommer ner i halsen och ut genom andra näsborren. Jag har blodskräck så för mig är det en traumatisk upplevelse, nästan.
Jag har även jag blodskräck så när det forsar blod ur dotterns näsa och mun och hon säger att hon nästan kvävs..då har jag väldigt svårt att behålla fattningen.
Något som jag lärt mig är att ha en isbit i munnen och låta denna smälta. Detta kyler ner gommen och drar ihop blodkärlen.
Jag brukar också använda bomullsrondeller som jag delar i två halvor. Tar en halva och rullar ihop den, doppar den i matolja, och sprayar lite nässpray på. Sedan stoppar jag in denna i näsan och trycker. Trycket ska vara i minst 20-30 minuter. Blöder det igenom så tar man en ny tuss, doppar i olja och sätter in.
Jag brukar få stopp efter högst en timme, men går det inte så åker jag in på akuten och blir kauteriserad. Har varit därinne så många gånger nu att jag borde få rabattkort.

Oj! Jag äter samma medicin, visste inte att den kan påverka så… har 10 mg om dagen, jag. Hoppas du mår bättre nu.
Citolapran - blödningsbenägenhet
http://web4health.info/sv/answers/bio-cital-side.htm
Fluoxentin /Fontex - Blödningsbenägenhet, samt att blodet får svårare att kuagolera
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19961108000027&DocTypeID=7
Tyvärr blir man aldrig upplyst om dessa biverkningar. Det är ju mindre skrämmande om man vet var det kommer ifrån. Första gången fick jag en chock och att hjärnan höll på att rinna ut. Det är ju så att så fort man ser en näsblödning i en amerikansk film så har de canser i hjärnan och kommer dö inom ett halvår.
# 10 - Jag mår bättre nu , men jag tror att jag har en lite bihåleinflammation. Jag får detta väldigt lätt. Ibland kan jag få det utan att vara förkyld.

Nämen! Då förklarar det varför jag har så lätt att få blåmärken numera! Har faktiskt funderat över det… Tack så mycket Gilla! 
Ja det är ju en blödning också, fast under huden.
Men kära Gilla vad jobbigt men är det bra nu då? Jag kan också få bihåleinflammation utan att vara förkyld. Varför är det så tro?
Kramar såhär på lördagskvällen till dig!
# 20- Blödningarna har gått över nu och det känns helt ok i näsan. Jag sprayar med noseoil ett par gånger om dagen.
Jag undrar om det inte var kroppen som reagerade på lågkolhydratsdieten. Jag tror detta.
#21 Jag kunde inte äta denna diet men min man mådde mycket bra och gick ner 18 kg.
# 22 - Det är nog så att antingen så fixar man det eller inte. Det konstiga är att jag provade detta för några år sedan då jag gick ner 12 kg på 8 månader. Sen var det precis som att kroppen sade nej. Jag behöver nog mina kolhydrater tror jag.
Min bror gick ner en himla massa kilon förra sommaren med denna metod och mådde jättebra. Så nog är vi olika beskaffade i våra kroppar.
Jag räknar kalorier nu istället och det passar mig alldeles utmärkt. Jag mår bra och kroppen är glad även om jag ligger på 1200 kalorier om dagen!
Jag äter nu frukost en stadig lunch och soppa med macka till middag och har gått ner 5 kg på 5 veckor. Det är ju nästan omöjligt för oss med Dercum att gå ner i vikt, det brukar gå till en punkt och sedan är det stopp!
Jo jag vet det, men jag har dragit på mig för många kilon. Har frossat i choklad, kakor, glass men nu är det slut på dessa dumheter.
Femton veckor har jag sagt på minus 10 kg.

tänder ett ljus och tänker lugnande tankar på dig genast!!
sov nu riktigt gott.