Ny Här! problem med min taro lek =)
Hej
jag va Tvungen att regga mej här för det är så att för 2-3 månader sen köpte jag mej en taro lek.
Har hållt på att försöka lära mej tyda detta så jag blivit blå å grön i ansiktet,men NEJ jag kan inte förstå kortleken tyvärr!
Dom korten som det står romeska siffror på, VAD ÄR DE? dom andra tror jag att jag förstått,har försökt att läsa å läsa men fattar ÄNDÅ inte!
Jag e väl trög,men de hae vart så kul om jag kundel lära mej kortens betydelse!
Jag sätter in en bild skulle ni snälla kunna förklara för mej VA ÄR DE SISTA KORTET?
Över prästen??? den med romesk siffra där de inget står på,och hur kan man tolka denna läggning?
Hoppas på att nån kan hjälpa mej att förstå detta!
Mvh nykomlingen =)
Hej och varmt välkommen
Jag har tagit bort de andra tre inläggen, det blir så ibland med inläggen.
Lite snabbt såhär innan maten är färdig.
Det högra kortet där det står en man i mörk slängkappa är kort "Fem i Bägare" eftersom där inte står något namn på kortet tillhör det lilla arkanan, och du har 5 bägare på marken.
De två första korten hör till stora arkanan och är till vänster sjuan Vagnen och kortet i mitten är nio Eremiten.
Nu hojtar min make, jag ska kika på korten senare när jag har ätit. Återkommer.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hej
Tack snälla du för att du försökt svara på min fråga! =)
Ska läsa lite runt här så ska ja se om ja lyckas förstå detta!
Tusen tack så länge
Som redan sagts, kortet till höger tillhör lilla arkanan medan de andra två tillhör stora.
Men det är olika från lek till lek, känner du att denna är för svår för dig så kan du ju kolla runt på andra och se om du hittar en tydligare. Det finns de där det står 5 bägare, istället för bara V och fem bägare på bilden. Du kan kolla in lekarna här.
Men lekarna är ganska dyra, och har man väl fäst sig vid en vill man inte gärna byta, så mitt tips är att läsa lekens instruktionsmanual. I alla fall till alla mina fyra har det följt med en sådan. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
jag köpte denna lek fär att den skulle va denn bästa för nybörjare och att de va på svenska,ska kolla din fil så ska ja se!
tack för det! =)
#4 Gör det, där finns nästan hur många lekar som helst.
Lycka till med ditt lärande 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!