Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 2596 ggr
[GunillaR]
0

Testa något nytt!

Det finns ett sätt att ta reda på i vilken fas man befinner sig i Stora Arkanan, likaså i Lilla Arkanan.

Jag tänkte att vi kunde ju testa och se om vi trivs med detta. Eftersom det gäller för längre perioder så kan man ju köra detta till exempel en gång i månaden, två gånger i månaden eller en gång i veckan.

Vi kan göra så att vi börjar nu med att testa Stora Arkanan, vad som gäller för en månad framåt.

Nästa vecka gör vi samma sak men med Lilla Arkanan istället.

Det gäller ett kort.

Ett lämpligt sätt är att använda siffror eller nummer som är knutna till oss,

- t ex födelsedag - 6 juli = 6 eller 7

- Telefonnummer, två första siffrorna eller två sista

- Gatunummer

- Eller varför inte använda sig av sitt eget livsnummer eller själsnummer, det som vi fick fram genom födelsedagen och året

Jag tänkte försöka nu innan jag hoppar isäng.

[GunillaR]
0

Jag gjorde det nu och fick XV - Djävulen!!!Förvånad

Gjorde samma sak i natt och tänkte, nej detta får jag göra om. Och så fick jag upp samma kort nu. Hugaligen!

Och vad står Djävulen för då?

Nyckelord: Maktberoende strukturer - Maktmissbruk - Kronisk depression - Vendetta

Ärligt talat så förstår jag inte någonting. Håller jag på att bruka maktspel? Mot vem?

Kanske det är att jag gör saker som egentligen inte kommer från hjärtat utan att jag gör dem för att andra vill så, och då bedrar jag ju mig själv, eller hur?

Det kan också handla om att ge bort sitt självbestämmande till någon annan, att jag sitter fast i mitt handlande.

Missbruk kan det också handla om. Jag dricker inte, jag röker inte……

Detta var knepigt! Är där någon som vill ge sig på att tolka detta kort till mig? Eftersom kortet kommer upp två gånger så måste det betyda något.

Skogselva
0

Säger som min mattelärare alltid sade till mig (hemska ämne):

"Det hade varit bra att se dina uträkningar."

För just nu förstår jag inte alls hur man ska räkna. Skäms

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Doris
0

Hej Morgaine Jag vill tolka Djävulen som så också att man behöver vara lite ego bry om sig själv lite inte tänka för mycket på andra Jag kan inte bara se djävulen som negativ  fast det är ett negativt kort. Ibland behöver man va lite ego.

Kram dolla

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

# 2 - Vad är det du behöver hjälp att räkna ut?

# 3 - Ja du kan faktiskt ha helt rätt här. Man blir lite "rädd" för detta kort och tänker genast att det kan vara något negativt. Men det är nog så att jag ska göra saker för mig själv och inte andra. Kanske jag är den som bedrar mig? Självbedrägeri! Det kan vara så.

Jag har faktiskt upplevt den senaste veckan att jag måste ifrågasätta vad jag håller på med. För det är så att jag själv hamnar sist i alla lägen. Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv!

[Spanaren]
0

#0 Hur tänker du nu Skäms

Ska vi sortera ut alla kort till Stora Arkanan och sedan summera ihop ex. födelsedag 29 (2+9= 11) och räkna till 11 eller … Skäms

/kram Spanaren

[GunillaR]
0

Sortera ut alla kort från Stora Arkanan och blanda dem. Lägg ut korten i en ny hög och stanna på ett bestämt nummer. Har du till exempel bestämt nr åtta så vänder du upp det åttonde kortet i högen. Detta är då det kort som representerar den fas du är inne i just nu.

Välj ett nummer! Jag valde först nr 16 eftersom detta är mitt livsnummer. Andra gången valde jag nr 7 eftersom det är mitt själsnummer.

Man kan också välja nummer utifrån födelsedag, adress, två första siffrorna i telefonnummer osv…

Det nummer ni valt, det kort ska ni alltså vända upp!

[Spanaren]
0

#6 Tack … då var jag inte riktigt bakom flötet *ler*   

Doris
0

Hej jag har dragit ett kort och valde min månad Juni så det blev nr 6 och fick då upp the hierophant Översteprästen Jag ska dela ut min kunskap och var rådgivare, eller lyssna till min vägvisare Jag håller på att läsa boken Fråga dina vägvisare så kanske är det inte konstigt att jag fick upp detta kort. 5 är också förändringens kort.

Allting är möjligt

Skogselva
0

#4 Strunt samma, jag fick svar på min fråga i #6.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
0

# 7 - Glad

# 8 - Men då var det ju inte alls tokigt!

# 9 - Då är det bara att blanda och ge Flört

Isa56
0

#1 En tolkning jag läst är att Djävulen kan signalera att du styrs av en inre rädsla. Det talar om besatthet, sexualitet utan kärlek och en känsla av att vara maktlös. Budksapet  i kortet är att du genom att konfrontera din rädsla kan sätta den i rätt perspektiv och övervinna den.- och djävulen berättar att du har det valet. Kortet dyker upp när du styrs av det instinktiva sinnet istället för logik och intuition.

Nu ska jag äta innan jag drar ett kort Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

ja himla kuligt - fick TornetFoten i munnen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 11 - Jag kan gå med på att det är en inre rädsla som styr mig och mina val. Jag anser att jag inte kan välja det jag vill pga dålig ekonomi. Jag är livrädd för att inte kunna betala mina räkningar och bli vräkt. Livrädd!!!

Denna rädsla har jag haft mycket uttalat sedan nya regeringen kom till makten, då Reinfeldt tydligt deklarerade att nu skulle man sätta igång och få alla i arbete, även de som var sjuka. Rädslan har kanske funnits där innan men då hade jag fortfarande hoppet kvar. Hoppet att jag någon dag skulle kunna bli frisk så jag kunde jobba igen.

Där kanske vi har kärnan i det hela!

# 12 - Men hörru, då får man akta sig så man inte blir helt nermejad när du är i farten Tungan ute

Pagan
0

jag får nog varsko hemvärnet oxåObestämd

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#12 Då kommer du att "bygga" om ditt hus ganska rejält kanskeFlört

#13 Ja den regeringen kan nog få de flesta att känna sig maktlösa.  Den rädslan är ju inte så lätt att övervinna. Rynkar på näsan

Jaha, efter en tupplur drog jag nu mitt kort valde mitt livsnummer som är 9.

Upp kommer XIII Döden Obestämd Stackars er Flört Jag ska transformeras och bli den smala bitch jag innerst inne är.Tungan ute Hihi nej jag bara skojade.

Men en förändring är på gång. Mitt ego behöver nog plockas ner, livrädd som det är för förändring, det tror att jag ska kasta mig ut i ett fritt fall utan fallskärm så fort något förändras. Och jag kämpar med positiva tankar om mitt "underbara" jobb. Hög tid att börja lyssna på mig själv, igen. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

lottan17
0

Hej. Jag fick upp kortet SOLEN. Jag har lagt det här kortet f.r.o.m 25 juni- 25 juli.

Jag blev glad när jag fick kortet solen.Jag behöver detta kort. Det har varit ett tufft år för mej. När jag drog kortet funderade jag på en fråga.Solen representerar optimism och glädjen.

Detta köper jag.

Pagan
0

vad roligt lottan. Ett mycket optimistiskt kort. Ett stort grattis till dig.Skrattande

Sajtvärd Tarot

lottan17
0

Tack # 17. Det behöver jag. Nu börjar det nya livet för mej.

Zynell
0

Jag fick The fool! Förvånad

[GunillaR]
0

# 19 - Vad härligt! Då kan du ju bara släppa loss och vara dig själv.

OBS - ta nu inte illa upp, eftersom detta kort betecknar barnet i oss, det oskyldiga barnet som är som det är och inte bryr sig om några fördomar.

Du kanske ska ge dig ut på en upptäcksfärd?

Caramelbrownie
0

Fick kortet Styrka

info taget ur boken Tarot av tad mann, kan rekomendera.

symbolik:

Styrkan eller själsstyrkan symboleras av lejonets tecken i dess jungfrulika och moraliska självmedvetenhet och andlighet om än i en grundläggande omdeveten form. Oändlighetsymbolen ovanför hennes huvud är en allusion på magikerns förmpga att tämja självet. Styrka stiger fram ur ett liv i kontemplation och av integrering med kedjan av själar, vilket blomsterfirlanden ger uttryck för. Vissa sätter henne i samband med Diana, romerska jackt guddinnan, och hennes pilar som ordnar och styr kreativiteten och övervinner begärets desturiktiva inflytande. Kärlekens och styrkans gudomliga kag kommer att segra över de vilda instinkterna.

Innebörd:

Modet att möta rädsla medför stor personlig makt. Anden förmår lösa upp omdevtna blockeringar och förträngningar. Att besegra självet är den största kampen. Handling, framgång och ära, mod och medvetenhet om självet.

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus