Söndag den 1 augusti
Så var det första dagen i den sista sommarmånaden. Juli har varit varm och svettig och vi får hoppas på att augusti blir mera "normal"
Har ni tänkt på att himlen är mörk nu om natten, i alla fall för oss här nere i söder.
Det har regnat en hel del men nu skiner solen för tillfället. Så vi får väl se hur dagen blir. SMHI säger ju regn men dessa har jag slutat att bry mig om. Jag litar helt på Danmarks DMI.
Vet inte riktigt vad jag ska göra av denna dagen men det ger sig. Skulle behöva göra lite inköp av förnödenheter.
Ha en riktigt bra dag!
God förmiddag Gilla och alla andra 
J*klars väderomslag kroppen värker och är inte alls samarbetsvillig
.
Här har vi regn och regn…sombon har tilldelats badrumsrenoverings arbete jag själv har förberett mat till alla hungriga gäster
och ska sätta igång med saftkok…efter den här semestern behöver jag semester
.
ha en sköön söndag alla
Jag såg att jag var en dag efter min tid men det är justerat nu, host host.
Det ÄR den 1 augusti idag och det är söndag. Inget annat!
Hej!
Våran sommar har varit relativt bra men inte har jag fått bada så mycket (tot. 3 ggr).
Njut av varje dag för den kan plötsligt förändras snabbt!
/kram Spanaren
Pagan, varför inte ta denna regniga söndag som en mysdag, en vilodag utan några som helst måsten. Bara slappa!
En gammal arbetskompis till mig brukade alltid ha väldigt visa ord. Han sa att ibland måste man ha tråkigt, eftersom det är då som man vilar sig.
Han menade att vi gör fel som sätter igång med 4-5 veckors aktiviteter på våra semestrar istället för att ta en-två veckor till att bara göra ingenting alls. Stimulering i all ära, men vi behöver nog vila ibland också för att kunna ladda batterierna.
#4 Pagan; Njut av ögonblicket och att du får vara den du är 
Till alla: Krama om de dina eller krama om de eller dem i dina tankar!
Regn behövs så att vi kan få njuta av all fin växtlighet *ler*
/kram Spanaren
God kväll. Alla goa människor.
Jag tror man får vara här och nu. Njuta och relaxa.
Det är tråkig dag, livet känns trist. Jag brukar då sätta mej och handarbeta. Eller läsa.
Det gör inget att ha tråigt, man behöver sådana dagar. Alla dagar behöver inte vara glatt och trevligt.

….så sant Lottan. Det finns dagar som vi får som ska vara till att bara vara. Det gäller att ta vara på dem och inte jaga effektivitet eller nytta till varje pris. Idag har jag haft en sådan dag. Tagit dagen som den kommit, slappat, gått i skogen i över en mil i regnet med ena kissen och min tik som löper och är grinig, suttit i telefon och babblat oväsentligheter och suttit vid datorn till och från, lurat efter middagen (som blev korv & Bröd
) och nu letar jag roliga affirmationer till kommande mindre trevliga dagar via nätet. Kort sagt haft en toppendag, fast jag surade lite i morse. "ska hinna färdigt" plikterna tog över då.
Sovgott allihop och hoppas att ni får trevliga drömmar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
regnet fortsätter och fortsätter, sååå trist! Känner mig ganska oinspirerad och söker efter glada affirmationer idag. Någon som kan delge några klokord som får en på gott humör?