Dröm: "Skyddare mot mörker och ondska"
Detta var en gåta i en dröm jag hade i natt, och den har lämnat mig helt förvirrad. Så någon här kanske har ett förslag på hur det kan tolkas?
Vi var indelade två och två och vi skulle lösa olika uppgifter för att komma vidare till nästa steg. Jag och min medspelare ledde.
Också kommer vi hit, där vi ska lösa denna gåtan. Vi hade antingen 11 eller 39 svarsalternativ. Svaren var också indelade två och två - så egentligen kanske det var 22 eller 78 svarsalternativ.
Det var jag som kom med det rätta svaret och jag löste det på bara några sekunder.
"Skyddare mot mörker och ondska" det var så självklart att det var paret Stjärnan-Döden! Men jag tror att Döden på något vis symboliserade ondskan och att Stjärnan kämpade emot det.
Som sagt, jag är helförvirrad så det vore trevligt att höra hur ni skulle tolka drömmen.
Jag var i drömmen också väldigt medveten om att det var tarotkort, även om svaren egentligen inte alls var tarotkort utan satt uppklistrade på en stor byrå. Varje svarsalternativ hade sin egen låda.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Kanske ska tillägga, att jag inte vet vilka "vi" är. Den enda person jag kände i drömmen var mig själv.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Visst skulle jag kunna tolka drömmen och tarotkorten själv, men att Stjärnan skulle kämpa emot Döden, känns onaturligt, när man tänker på deras betydelser. Där vill jag ha andras insikter, och som sagt är jag ytterst förvirrad av hela drömmen.
Jag kan inte se att Stjärnan skulle kämpa mot Döden. Däremot så talar Stjärnan om lugn och ro, frid och healing. Döden berättar om transformation, vilket kan vara nog så kännbart. Men att de skulle stå emot varandra.
Nej, vet du, det där var en knepig dröm.
Men den var en stark dröm så något måste den betyda. Skriv ner den, eller spara på det du berättat här. Det kommer nog upp en förklaring så småningom.
Vi har lagt upp en ny forumgrupp som handlar om drömmar och drömtydning, där jag lagt ditt inlägg nu 
Tack 
Ska spara drömmen och reflektera.