Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1610 ggr
Isa56
0

Godmorgon lördag 24/7

Godmorgon allesammans Skrattande

Just nu är det mulet och en 16-17 grader, skönt.Skrattande

Halva semestern har gått nu, men än är det några veckor kvar. Tungan ute Väntar fortfarande på mitt bokpaket jag beställde.Obestämd Men det är ju semestertider, så det kommer nog, annars får jag väl ge dem en vink.Flört Dom brukar vara rätt snabba annars.

Idag inget speciellt som händer.

Ha en skön dag

Kram Isa

Soaking

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nillanb
0

Godmorgon Isa och alla andra Glad

Himmel vad min kropp värker efter Lisebergsbesöket i onsdagsRynkar på näsan. Idag ska mina gäster till Boråsdjurpark med alla ungar jag blir hemma och vilarTungan ute orkar inte knata runt mer nu.

Jag får försöka ta en sväng med snabeldraken när de andra är i djurparken Jisses vad rörigt det blir när man bor så många tillsammans.

Önskar er alla en härlig lördag Kyss

Elpida
0

God morgon!

Här är det kallt och blött - inte skönt för jag älskar ju värmen!!!Skrattande

Trevligt med bokpaket Isa - vad blir det för spännande?

Visst är det skönt med liten egentid ibland Nillan när man är så många - även om det innebär städning och matTungan ute. Sedan kan man vara trevlig och rolig igen.

Idag blir det fullt med folk hela dagen så jag ska försöka hinna med allt innan första omgången kommer. GladOch skulle jag nu glömt och damma någonstans så sk**er jag faktiskt högaktigt i det - jag har semester! (Åtminstone idag och imorgon oxå….he he)

Ha en tjusig lördag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Godförmiddag! Det är mulet här och ska bli så hela dagen, är det sagt. Kanske även en och annan skur. Hoppas detta för det behövs verkligen. Alla gräsmattor är brunbrända just nu och behöver åter sin gröna färg och mjuka strån.

Antingen blir det en cykeltur eller promenad idag. Annars ska jag ta det lugnt.

Håller ju på med en nyinköpt bok "Kryptan". Vet inte riktigt vad man ska hamna i, men det verkar helt klart att området är sydöstra Frankrike där katarerna hade sitt fäste i Carcassonne, med närhet till Rennes le Chateau, Rennes les Bains, Coustaussa och andra spännande områden där det finns många spår av, bl a merovingerna, visigoterna och som sagt katarerna. Tarotkort och ockulta symboler ska vara "basingrediensen" i boken.

Mulet hela dagen, sade SMHI och nu håller solen på att bryta igenom….

Ha en skön lördag!

Isa56
0

#2 Det är två böcker om Tarot och en bok som heter Wicca. Beställde dem för två veckor sedan, men de har inte kommit än.Obestämd

Men som sagt det är semestertider nu så de kommer nog snart. Tungan ute

#3 Den boken lät spännande Gilla. hoppas du vill berätta mer om den sen när du läst färdigt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

# 4 - Absolut, jag ska ge en recension Flört

Pagan
0

Hejsan hejsan

Hoppas att alla haft en trevlig dag och följdaktligen får en lika trevlig kväll. Sliter på här på hemma plan. blir nog aldrig klar vad det verkar. Har iallafall lyckats få ordning på min kyl. Mycket trevligt att höra det vanliga störande brummandetSkrattande

Typiskt Isa, inget är som väntans tiderFlört

Ja, Gilla den där boken låter klart intressant. Jag har precis läst klart Facklan - Illiaden (Troja) ur en mer kvinnlig synvinkel  av Marion Eleanor Zimmer Bradley hon som skrev Avalons dimmor. Riktigt bra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 6 - Den boken vill jag bara ha! Om den är lika bra som Avalons Dimmor, så…………

Men den låter så bekant, Facklan……….. Kanske har jag redan läst den. Det där måste jag ta reda på.

Pagan
0

Jag kan ju bara säga att den är klart i klass med Avalon. I facklan skildras livet hos Amasonerna, kentaurerna, gudinnorna står i hög rang, jungfrur som lever som gudens utvalda hela livet mm. Vi lär känna  odysseus, Akilles och alla andra som vi känner igen, fast här i boken som sagt ur ett mer feministiskt perspektiv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Doris
0

Hej och godkväll alla

Här uppe har det varit fint väder hela dagen Har nästan nyss ätit en sen middag. Jordgubbar till efterrätt. Har varit på självplock och jordgubbarna smakade himmelsktGlad

Ha en fortsatt bra lördag kväll

Kram/dolla

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

# 8 - Jag tror att jag läst den, men jag skulle kunna läsa den igen. Ska höra med svärdottern om hon har boken. Hon och jag brukar läsa varandras böcker. Vi har samma boksmak :-)

# 9 - Jordgubbarna är slut här nere nu och så har de kommit till dig. Jag tänker på den korta men underbart vackra sommaren i Jämtland, på dessa vackra blomsterängar. Ibland längtar jag verkligen tillbaka!