Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 957 ggr
Isa56
0

Godmorgon söndag 18/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allesammans Skrattande

Lite soldis men skönt väder, det går att andas.Tungan ute

Inget speciellt planerat idag. Det blirnog läsa lite i böckerna köpt.Flört

Ha en skön dag (minns kylan i vintras om ni är varma)Flört

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nillanb
0

Godmorgon Isa och ni andra som droppar in under dagen Glad

Idag ska jag måste städa!!! Jag ska passa tvillingarna nästa vecka så de slipper vara på jourdagis, samtidigt får jag norge besökTungan utesom ska bo här.

Just nu är det en behaglig temperatur så det gäller att sätta igång nu då!

Ha det bäst Kyss

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Det har visst kommit in annan luftmassa. Jag vaknade i morse av att det kom kallt från fönstret. Lite moln på en blå himmel idag. För se om det håller sig, i så fall ska jag sola en stund. Annars blir det kanske en promenad.

Och så har jag ju mina målningar och min bok som är väldigt spännande, "Den tredje tvillingen" av Ken Follett.

Hoppas att den normala temperaturen håller i sig nu!

Ha en skön söndag!

lottan17
0

Hej Alla trevliga människor!

Solen kommer och går här i Vänersborg.jag ska sätta mej vid Vänern för att sola lite.

I dag är det min sista semesterdag, det har varit en del resor, varit ute och dansat en del. Har solat en del. Jag har haft en bra semester om jag summerar det hela.

I morgon ska jag till allsången på Liseberg med Lotta. Det ska bli kul.

Ha en bra dag.

nillanb
0

#3 Det låter trevligt att åka till Liseberg och kolla på Lotta!!Skrattande

Pagan
0

Godmorgon mina kära kamrater

Sista semesterdagen, huva men Lotta på Liseberg, så kul. Lottan ska till LottaTungan ute

Idag ska jag nog få slita hårt, rengörning av garaget står på schemat. Men först ska det rensas omkring så man kommer framSkrikandes En bra dag för utomhus jobb verkar det. Lite småblåsigt och inte så gassande hett i solen. Har ett humlebo i garageväggen såg jag igår. Har aldrig sett bon på det viset. Kanske vanligt? Undras hur det går i hop med tvätt av fasaden till deras bo??

Ha en underbar söndag allihop.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Loet_old
0

Go förmiddag

Vad härligt att det regnar,rensar upp luften betydlig.nåja det finns saker att göra inomhus också.

Pagan du får ta det försiktig kring humlebot,så går det bättre annars ja du märker nog vad som kan hända.Skrattande

En bra söndag till er alla!

Isa56
0

#5 Kanske bäst att du tar "löparskorna" på dig ifall att… Var försiktig.Kyss

Beekeeper

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

ja, det blir nog att gå till väga lugnt och fint - med löparskorna på Tungan ute jag vill ju inte ha en upprepning av Gunillas jakt häromdagen. Hujedamej

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Pagan, humlorna ska vi vara rädda om. Kan du inte anlita någon som kan flytta boet?

Doris
0

God eftermiddag Idag har det blåst, gått åska och nu skiner solen men det blåser fast det är ju bra för då försvinner ju myggenGlad

Här uppe är det lite humlor det är tur att det finns de som har bin så några äpplen blir det nog på våra träd Idag har jag knutit upp mina tomat plantor De är starka och det var kart på någraGlad men hoppas att några hinner bli röda

Ha en bra kväll

Dolla

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Godeftermiddag!

Äntligen är det normalt väder igen!!! Skrattande

Idag tog jag en promenad innan lunchen. Det var så skönt att kunna gå utan att storkna efter 10 meter.

Sen har jag suttit en stund på balkongen. Hoppas man ska kunna få sova inatt, för det var längesedan jag fick en god nattsömn.

Ha en trevlig fortsättning på söndagkvällen!

Pagan
0

Vet inte hur vi skulle kunna gå tillväga med att flytta boet Gilla. De tycks ha byggt det mellan garagedörrarna i väggen. Man kan bara se att det är ett pyttehål in i fasaden. Humlorna är lite irriterade men vi har lyckats tvätta där idag. Får väl se hur det går med måleriet i dagarna. De hänger i klasar på utsidan och talar tydligt om att vi inte är välkommna. Jag har sjungit/nynnat och hållt huvudet kallt. Är egentligen fullständigt hysterisk när det gäller alla surrande flygande saker. Får se om det blir grundmålning imorgon. Har en del saker kvar runt om att flytta till bättre ställenObestämd innan det är dags för målandet. Bl.a 4 pallar ved!! som vi redan blivit värmda av flera gångerSkrikandes det är ju bra att man planerar.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Eller skjuta fram målningen till hösten då humlorna inte vill vara ute.

Pagan
0

ja det är ju ett alternativ förståss. Men då är det ju jobb igen och jag vet precis hur pigg på att ta hand om gården man är då. Så mycket plikterObestämd

Sajtvärd Tarot