Godmåndag 12 juli
Godmorgon kära fränder.
Hoppas på friskt väder idag. Lite speciella Pagantankar idag går till: Nillan jag önskar att du mår bättre idag och Isa idag är din första egentliga semesterdag - grattis! 
Igår var det solförmörkelse - läs gärna mitt inlägg om det
- vi kan idag uppleva/påverkas av detta genom att:
Denna nymåneperiod är också en solförmörkelse, vilket kan innebära en förlust av ledarskap eller en försvagning av den fria viljan. Men oavsett hur många tårar som fälls för vad vi kanske måste lämna kvar så finns det gott om krafter kvar så vi orkar gå vidare och främja våra intressen. Nu främjas återgången till våra rötter. Här kan vi antingen känna oss kvävda eller upplyfta, beroende på perspektiv. Vi kan ana en förbränning av det omoderna - av det förflutna, d.v.s. vi lämnar detta sakta bakom oss och tar ett försiktigt kliv fram. Vi ska nu gråta, kasta bort och sedan glädjas åt allt det nya som kommer i vår väg. Nytt utsäde till vår trädgård är på ingång, låt det nya få frodas och växa.Jag önskar alla en underbar måndag med mycket pagankramar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godmorgon Pagan och alla ni andra.
Min första semesterdag och klibbigt som tusan.Trodde det skulle vara lite friskare i luften nu på morgonen, men det var det inte. Nu är det "den tiden" i månaden
annars känns min tillvaro väldigt lyxig just nu.Många blanka dagar i ett sträck är ju inte så vanligt.
Så länge det är så här varmt blir det inga längre utflykter. Vår hund älskar att åka bil, men det får bli svalare först. Kan ju inte ha honom i bilen när det är så här varmt.
Hoppas du mår bättre idag Nillan.
Ha en skön dag.
Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Morrn morrn allihop!
Inte på toppenhumör idag, ont i kroppen och i skallen. Känns inte alls som en dag jag vill uppleva utanför hemmets väggar haha men man måste ju jobba så…
Önskar er en fin dag!
Kramar
"Låt själen vara fri"
Godförmiddag!
Efter gårdagens härliga svalkande åskväder så trodde jag att det skulle bli friskare, men ack som jag bodrog mig. Så fort som åskvädret hade dragit förbi så blev det stilla i luften och varmt som en bastu.
Och bastun är fortfarande kvar. Men i morgon ska vara den sista dagen med denna värme.
Påminn mig till vintern att jag inte ska klaga!
Ha en slapp dag med mycket att dricka!
Dagens
Söka skugga och dricka vatten är det som gäller.man får ta det lilla lugna idag pust.
God eftermiddag
Idag är det varmare tar det bara lugnt . Har ätit en jättegod paj hos grannen skönt att få sitta ner och bara njuta!
Ha en fortsatt bra måndag
Kram/dolla
Allting är möjligt

Verkar som rekordvärmen kommer att hålla i sig. Inte lätt att komma sig för någonting. Hjärnan är som sirap och orken lika med noll. I år verkar det som om årstiderna är riktigt på banan. Vatten i mängder!! Ni dricker väl ordentligt?!!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God eftermiddag!
Det har börjat blåsa i bastun vilket känns lite bättre. Nu är det i alla fall lite cirkulation i tvärdraget. Jag satte ihop en kontorsstol som jag köpte på IKEA igår. Det var svettigt värre, pust och stånk!
Nu blir det inte flera fysiska aktiviteter. Lite "datorpillande" och kanske bokläsning.
Glöm inte dricka! Själv ska jag ta en kopp kaffe nu och dricka en halv liter vatten 
#7 Haha, så du har brottats med IKEA?! Alltid lika givande. 
Jag har varit urdålig på att dricka idag… Får skärpa mig! Springer iväg och sveper ett stort glas på en gång. 
"Låt själen vara fri"