Godmorgon söndag 11/7
Godmorgon allesammans 
Hett, hett Man ska inte klaga, men 32 grader i skuggan klockan nio-tio är i häftigaste laget för mig. Man orkar ingenting, inte ens att läsa.
Upp till 25 grader går bra, sen får man nästan lite panik. Varmt fuktigt inne och varmt klibbigt ute. Nåja om en stund ska jag ta hunden med mig ner i källaren och tvätta. Tror jag ska städa där nere också. Där är svalt och skönt nu.
Ha en skön dag och glöm inte dricka mycket vatten.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godförmiddag!
Kan kan åka till Svalbard nu? Eller är där lika hett?
I natt klockan 0100 när jag lade mig var det 24 grader ute. Nu är det 30 grader i skuggan. Det är öppet överallt med tvärdrag. Inatt har jag sovit utan täcke, bara med lakan och ändå svettats.
På tisdag först skulle denna intensiva hetta ge med sig enligt väderrubbarna nu på radion. Upp till 35 grader idag. Jag vill inte!
Jag rymmer!
Till Svalbard!
Morn morn!
Pust och stön!!!!
Jag klarar inte värmen alls bra, kan inte sova alls somnade en timme och vaknade och var vaken till åtta i morse då somnade jag och sov till tio.
Luften står ju still, det är för hett för att vädra, ner med rullgardinerna ocg vädra sent på kvällen.
Du Gilla jag följer med till Svalbard ett par dagar!! När reser vi??
Håll er i skuggan och drick mycket vatten 
Har ni ingen källare att sortera grejor i? Där brukar vara rätt svalt. Min källare håller väl en 18-20 grader nu. Där kommer jag att befinna mig idag, tror jag. 
Jooo visst har jag det… vi har ett mediarum/lekrum/gästrum jag får väl hålla till där och låtsas att städa då..
#5 Eller säg att du ska studera.
Så kan du sitta i lugn och ro med en bra bok.
Min allergi är så skit jobbig nu så ögonen är nästan igen svullna…men jag kan lägga sätta på lite musi,k yoga och meditera kanske
Tack för tipset Isa 
#7 Ush då, min medkänsla för dig Nillan. Allergi är jobbig och i denna värme blir ju allt mycket kämpigare.
# 7 - Nillan, allergin ger utslag pga att ozonet stannar vid marken nu vid detta extrema väderläge. Normalt går ju luftströmmarna uppåt från marken men inte just nu. Så du gör nog klokt i att placera dig i källaren och inte vara ute alls.
God middag!
Här i Vänersborg har det åskat och regnat. Det är mulet ute. Riktigt skön och behaglig värme. Nu kan jag andas.
Jag har hade en dejt med en karl idag. Det blev mat och kaffe. Riktigt mysigt. Vi kom överens att vi skulle träffas igen och höras av på telefon.
Jag hoppas den gång att det är mannen i mitt liv. Det kändes bra att få träffa honom.
Jag ska lägga tarotkort för denna man
Ha det bra.

ja här har det oxå under tidig kväll åskat rejält och ösregnat - fast det känns inte som det lättat riktigt. Fortfarande kvavt och varmt.
Det var värst Lottan vad du hittar karlar överallt
låter väldigt trevligt.
Hoppas du hade det trevligt i Svalbard Gilla. Nillan, stackars dig. Låter riktigt jobbigt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Hej och gokväll ! Ni verkar ha haft det väldigt hett ute idag i södra Sverige. Här har det var 18 grader och nu i kväll så regnar det Men jag själv har varit varm och legat hela dagen. Jag fick hög feber igår, så jag är het Jag har tagit Alvedon så det känns lite bättre nu
Ha en fortsatt bra kväll
dolla
Allting är möjligt
Tack Pagan för omtanken Idag är jag feberfri
Jag är bjuden Rabarber paj idag Måndag hos grannen och min bästa vän
Kram/dolla
Allting är möjligt