Vad läser ni för böcker just nu?
Just nu håller jag på med "Förrädaren, skökan och självmördaren. Historien om Judas Iskariot, Maria Magdalena, Pontius Pilatos och Josef av Arimataia¨
Av Dick Harrisson.
Han fördjupar sig i bibeltexterna kontra de gnostiska skrifterna och Nag Hamadi - skrifterna och försöker komma sanningen så nära som möjligt. Mycket intressant.
- Redigerat 2025-02-06 00:59 av Tarotstollan
Läser "Tao enligt Puh" av Benjamin Hoff, "Schamansk healing" av Alberto Villoldo. Sen bläddrar jag i lite böcker om stenar, änglar och mat 
Hm ska nog begränsa mig lite.
Din bok låter mycket intressant, Gilla
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag har påbörjade böcker lite varstans i huset; en vana sedan min dotter var mindre och minuterna värdefulla.
"Edgar Cayce's story of Jesus" fångar mitt intresse just nu. Den öppnar fönster till historien som vanliga historieböcker inte kan.
William Buhlmans's "Adventures beyond the body" om astral-resor läser jag för andra gången. En av de bästa böcker jag någonsin läst.
"What doctors don't tell you" av Lynne McTaggart läser jag lite i taget. Mycket intressant information om traditionella medicinska metoder och deras sidoeffekter.
"Heal your wounds & find your true self" av Lise Bourbeau har jag nyss avslutat och den gav väldigt intressanta insikter i vilka trauman jag bär med mig som behöver läkas.
#2 Jag trodde jag var ensam om att läsa ett par böcker samtidigt.
Men vissa böcker kan man inte sträckläsa, en del böcker läser man lite och sen går man och funderar över det. Sen tar man en bit till.
"Heal your wounds & find your true self" den boken låter väldigt intressant. Tycker jag känner igen författarinnans namn.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Läser oxå lite olika böcker just nu; Attraktionslagen så får du den att verka till din fördel av Esther och Jerry Hicks. En wiccas handbok Av Jennifer Hunter, En avhandling om vit magi av Alice A Bailey och Andarnas bok av Allan K Kardec.
Som du säger Isa så är vissa böcker sådana som man läser lite stegvis och andra man mer plöjer igenom. Bra med en mix.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 3 - Jag har alltid flera böcker på gång, men det är alltid någon som läses snabbare än andra.
- Dödahavsrullarnas Hemlighet av Michael Baigent och Richard Leigh (samma som skrev Heligt Blod Helig Gral)
- Bortom the Secret - av Lisa Love
- Atlantis Hemlighet av David Gibbins
Åhh så sugen jag blir på era böcker…
just nu läser jag inte så mycket men en bok har jag just nu som jag läser väck din inre healet av Eric Pearl.
Jag läser tre böcker nu " Lar dig kanalisera# av Sanaya Roman. " Hästpojken" av Rupert Isaacsson men har lagt de böckerna lite åt sidan nu och läser i " Lär dig ta emot djurens budskap" av Mia Mattson-Mercer.
#6 DEn boken tyckte jag jättemycket om. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#6 Oh ja, Eric Pearls bok ligger här bredvid mig också och väntar på att läsas. Jag håller på den lite, ser fram emot upplevelsen innan jag börjar. 

Ehm, ja, jo, jag läser en hel del i Medicine Cards om kraftdjur just nu då jag ju drar lite kort i den leken. Men annars så är det Lärande utvärdering om följeforskning, Projektets paradoxer och Evaluation in social practise… 
Ja, det är också utvecklande på sitt sätt 
Men snart, snart då har jag tid att läsa allt det där som jag har på nattduksbordet: Nordiska gudinnor (Näsström), Women who run with the wolves (Pinkola Estés) och Renare kropp och själ med detox (Joshi).
Nu har jag precis slagit upp en bok, ny för mig ni kanske har läst den?
Barns psykiska förmågor av Cassandra Eason.
Tyckte jag behövde läsa lite för att få nya infalls vinklar till hur jag stöttar min yngsta på bästa sätt.
Kul att tråden togs upp igen. Jag antar att vi nu har nya böcker på gång. Det är ju sommar och deckardags……….
Jag håller på att plöja igenom bokhyllan med lästa böcker. Just nu håller jag på med John F Case, "Fader: okänd". Har precis läst en annan bok av honom, "Den första Ryttaren".
Håller på med "Bortom The Secret" men kommer liksom ingenstans, tycker jag.
# 10 - Nej den boken har jag inte läst, vad handlar boken om? Fast det ska jag kanske fråga när du läst boken 
För en gångs skull läser jag bara EN bok just nu. 
Ögat som ser av Giorgio Faletti. Älskade hans debutroman - Jag dödar, och den här verkar vara minst lika bra.
Såhär står det om boken på cdon.com:
Kan med ett ord sammanfattas med enastående. VLT kan det här med underhållning Hudiksvalls Tidning tempot i boken är högt, intrigen både skruvad och blodig Östgöta Correspondenten.
New York skakas av ett brutalt mord. Borgmästarens son hittas mördad och den före detta chefen vid New Yorkpolisen, Jordan Marsalis, blir indragen i utredningen. De groteska ställningarna som offren placeras i för tankarna till serien Snobben och snart mördas ännu ett rikemansbarn. Polisen famlar i blindo. Vad har offren för samband? Och vad har de med Snobben att göra? Samtidigt vaknar den italiensk-amerikanska kommissarien Maureen Martini upp blind på ett sjukhus i Rom, efter sitt livs mardröm. En komplicerad ögonoperation ger henne synen tillbaka, men oförklarliga och fruktansvärda bilder börjar dyka upp på näthinnan. Vartefter inser Maureen att hon sitter inne på ovärderlig information om morden i New York. Tillsammans med Jordan tar Maureen upp den farliga jakten på en galen mördare en jakt som bland annat leder dem till det prestigefyllda Vassar College och New Yorks affärselit. Och plötsligt dyker den vackra Lysa upp. En mystisk kvinna med en mörk, mörk hemlighet.
GIORGIO FALETTI är en av Italiens mest populära deckarförfattare. Han har jämförts med både Tom Clancy och Ken Folett. Tidigare har han varit verksam som advokat, Formel 1-förare och reklamman och dessutom gjort succé som komiker, skådespelare och musiker. Ögat som ser är Falettis andra spänningsroman och har varit lika stor framgång som den sensationella debutromanen Jag dödar i hemlandet där hans böcker sålt i över 10 miljoner exemplar. Giorgio Faletti bor på ön Elba utanför Toscanas kust.
Den är som sagt väldigt bra. 
"Låt själen vara fri"
Har dock börjat finga så smått på en bok jag köpte för någon månad sedan:
Kryptan av Kate Mosse:
**Oktober 1891. Léonie Vernier gör ett märkligt fynd i en skog på landsbygden, en bortglömd grav, en krypta med mystiska inskriptioner. Hon hittar dessutom en samling tarotkort som påstås kunna styra över livet och döden.
Drygt hundra år senare kommer Meredith Martin till Frankrike för att forska kring kompositören Claude Debussy, men ett mystiskt foto av Léonie Vernier gör henne nyfiken på denna mystiska parisiska. Vart tog hon vägen? Föga anar Meredith att händelserna i det förflutna har bäring på nuet. När hon söker sig till skogsgläntan med kryptan inser hon plötsligt att hennes eget liv är i fara …**
Verkar också väldigt spännande, eller hur? 
"Låt själen vara fri"
# 13 - Nessan, den där Kryptan skulle jag vilja ha. Är det den som handlar om katarernas skatt?
#14 Hehe jojjomen, riktigt spännande är den! 
#15 Vet inte, har inte börjat läsa den än men om det är så, så rapporterar jag till dig direkt!
Börjar säkert bläddra i den i helgen.
"Låt själen vara fri"
Jag funderar på att skaffa mig den på direkten, ska ut och leta nu på stubinen!
# 16 - Den som handlar om katarernas skatt heter "Labyrinten" men tycks vara slutsåld för tillfället. (Jag har beställt den när den kommer)
Nu har jag också köpt "Kryptan", kunde bara inte låta bli.
#18 DEN vill jag läsa! Ska hålla utkik efter den, den låter dock bekant, undrar om jag har läst den..?
Äh, får kolla upp den först.
Härligt, då kan vi diskutera Kryptan sen hehe. 
"Låt själen vara fri"
Vad heter författaren till Labyrinten förresten?
"Låt själen vara fri"
# 20 - Det är samma författare, Kate Mosse
Ahaaaa!
Måste kolla upp det, hittade inget när jag sökte på den.
Tack! 
"Låt själen vara fri"
NU hittade jag den!
Fanns bara på engelska men det gör mig ingenting. 
Ska nog beställa den.
"Låt själen vara fri"
Jag borde också läsa mer på engelska men vänder latsidan till och väntar på den svenska varianten 

"Låt själen vara fri"
Just nu läser jag Mindfullness i vardagen, vägar till medveten närvaro,….inte lätt det i denna tid…..
# 26 - Är det Eckart Tolle?
Har just läst Sagan om ringen av Tolkien. Det är tredje gången som jag har plöjt igenom boken,är barnsligt förtjust i den.
Bra böcker går i repris,även om man vet innehållet.
får nog ta och införskaffa några nya känns det som.
#27 En svensk läkare, Ola Schenström,har författat boken….han jobbar dessutom med mindfullness i vården!!
Mkt inspirerande bok som får mig att både skratta och fundera på mig själv och hur jag egentligen fungerar i vardagen.Mkt att lära för min del