Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1158 ggr
Isa56
0

Godmorgon lördag 3/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allesammans Skrattande

Återigen en härlig morgon. Det ska ju bli riktigt varmt idag, så jag ä glad över att jag inte ska jobba idag.Tungan ute Bara njuta av ledigheten.

Igår hade vi sommafest på jobb. En i mitt tycke mycket välplanerad och rolig fest med aktiviteter. "Tanten" spelade brännboll FörvånadFlört Jodå jag träffade bollen och jag tog mig runt utan att kollapsa. Trodde jag skulle känna av träningsvärk idag. Men det känns inget. Eftersom jag har en liten lätt rörelsebegränsing i vänsterarmen var jag ju lite undrande till om jag skulle vara med eller inte (det var ju frivilligt) Men skam den som ger sig, och det gick rätt hyfsat även om vi förlorade den omgången.Glad

Vi hade tipsrunda och lite andra aktiviteter också. Sen blev det mycket god mat och stoj och stim. Tungan ute

Vi måste ha antingen busiga trädgårdsälvor eller rymningsbenägna pensèer. Förvånad För den här hittade jag på marken igår istället för i krukan. Kanske den tyckte att det blivit för trångt i krukan, hehe. Flört

Ha en ljuvlig lördag.

Kram Isa

Sunglasses

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

stina63
0

Godmorgon vänner

Det har nog varit busiga trädgårsalver du har hemma hos dej.Skrattande Brännboll var längesen jag spelade. Var skönt att du inte känner av värken. Tror nog jag hade kännt av de.

Idag blir det varmt upp till 30 grader. Skönt men vi får inte glömma att dricka vatten.

Ha en underbar skön dagKyss

nillanb
0

Godmorgon på er allesammans Glad

Så härligt Isa att Tanten Kan änFörvånadFlört underbart med lyckade fester Cool

Ja då är temperaturen redan på 25 grader i skuggan som du sa Stina det gäller att dricka vatten

Sprinkleroch svalka av sig emellan åt!

ha en underbar sommardag allesammans

Pagan
0

Godmorgon goa människor. Härligt Isa, jag gillar brännboll. Skicka iväg bollen är jag duktig på men att ta lyra är det sämre med, springa är jag väl inte så snabb på kanske längre men flåsa det kan jag bästFlört

Här blir oxå en kanonvarm dag, ska göra som du säger Stina - ta många vätskepauser, mycket viktigt i värmen. Idag blir jag gräsänka i en vecka HURRA!! såååå skönt att vara "Gubbfri" iblandSkrattande

Hoppas att du mår bättre Nillan, hur mår lilla Svea? någon förbättring?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
0

Var iväg med mina föräldrar häromdagen till en tur till Hörbymarknad. Men min mamma blev lite dålig på väg hem just för hon hade drucket för lite under dagen. Men det blev bra sen efter hon hade fått i sej dricka.

Isa56
0

#3 Enda Problemet var att det är ingen höjdare att springa i klumpiga skyddskor med stålhätta.Foten i munnen Jag hann inte duscha och byta om så jag hade jobbekläder på, enda tjejen bland finklädda damer. Det tyckte jag var kul, vad dom andra tyckte? Tja dom har vant sig vid mig.Oskyldig 

Har precis lekt boskapsfösare och försiktigt föst ut ett jättestor bamse till geting genom huset ut i blomsterrummet där jag fick ut den genom fönstret. Puh, ytterdörren var öppen, så, in kom getingen och ut gick hunden.Förvånad Och eftersom bounty gick ut så fick jag ta hand om getingen. Gubben är iväg så han hade man ingen glädje av heller.Flört

Drick mycket idag, ja det är viktigt.

[GunillaR]
0

Godmiddag i värmen!

Idag är det verkligen hett. Som Stina säger så är det väldigt viktigt att man dricker mycket dagar som denna. Det är också viktigt att salta lite extra på maten eftersom vi svettas ut salterna. Jag hittade en underbart god dryck som är perfekt varma dagar. Det är en vitamindryck från Friggs, den heter "Fläder och grönt te". Jag ska ner och köpa några stycken strax.

Men Isa då, spelar du brännboll!! Förvånad Det skulle ju filmats, så att vi fick se "swingen".

Det var längesedan jag spelade brännboll, alltför längesedan. Senast var på en utflykt med jobb 1989 då vi hade brännboll. Min son spelade baseboll och hade tagit med sig sina slagträn. Jag tog ett och provade vilket resulterade i att jag naturligtvis missade bollen och gjorde en helsväng (typ piruett) och hamnade på gräset som en död iller.

Det blir en stunds sol uppe på kullen idag också. Får se hur länge jag står ut innan jag smälter, men jag har med med sprutflaskan. Tungan ute

Isa56
0

#6 Haha Det tror jag säkert du skulle velat ha sett.Tungan ute Så länge jag inte slänger iväg slagträt får man vara glad. Men sprang gjorde jag, det sa mina arbetskamrater.

[GunillaR]
0

Och den där blomman………….kan det varit så att du var ute och plockade blommor inatt i tron av att det var midsommar Flört

Isa56
0

#8 Nej det tror jag inte. Flört Blomman stod där igår också. den har nog vuxit upp där.

[GunillaR]
0

Aha  - ett frö som var på rymmen!

Isa56
0

#10 Antagligen, det konstiga är att vi hade inte några Pensèer i den krukan förra året. Obestämd Men det är samma färg som de i krukan. Det är två år sedan vi hade blommor där. Flört

Pagan
0

Gilla "en död iller" låter som något jag är synd att jag missadeSkrattande kan se det framför mig, värsta swingen och sedan värsta vurpan, helkulSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 12 - Jag fick uppmuntrande applåder!! Ja det var säkert en syn för gudarna där jag låg rak lång i gräset.

# 11 - Då måste det ha varit en busig liten alv!

[GunillaR]
0

Godkväller!

Det blev för varmt idag för att jag skulle lägga mig i solen. Istället har jag vilat lite, sett på fotboll och städat i köket.

Nu ska jag se om det finns något kul på TV, annars blir det en bok i soffan.

Ha en skön kväll i värmen!

Isa56
0

Detsamma till dig Gilla och er andra. Nu är det svalt och  skönt ute. Tungan ute Jag sov två timmar i eftermiddags sen har det mest varit slöande.