Godmorgon lördag
Godmorgon på er. Jag så överlevde man Midsommar även iår
Tror att jag inte lämnat några spår för eftervärlden att klaga på.
Hoppas att alla har det lika vackert utanför sina fönster som jag och att dagen blir underbar. Kram på er.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godförmiddag!
Solen har tagit lite semester idag tror jag. Den ligger kanske och latar sig på ett av molnen. Men det gör inget. Jag hade tänkt ägna mig åt måleri idag. Har ju ett pris jag måste få till 
Det var fyrverkeri här igårkväll vid elva-tiden på flera ställen. Det var också några som hade tänkt ljus-ballonger. Kanske det var något nyår som började idag. Skulle vara intressant att få reda på. Det finns ju lite olika tidräkningar.
Ha en bra midsommardag!
Godmiddag Pagan, Gilla och alla ni andra 
Ja lite mulet och svalare idag, men det gör inget, jag har fått igång tvättmaskinen imorse. Kanske jag ska börja kika lite på vad som finns i mina skrivbordslådor, tycker det börjar "morra" lite ilsket i några av dem.
Ska också försöka komma underfund med varför jag travar runt i ett bibliotek när jag sover? Ena gången letade jag efter nyutkommen meditativ avslappningsskiva skiva för barn som hette "Somna lugnt pappa"
Andra gången pratade jag med en bibliotekarie som tyckte att var ovanligt många arbetare där.
Har hänt två gånger denna vecka, så något vill väl drömmen tala om för mig.
Ha en skön midsommardag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Bibliotek, det sätter jag samband med att söka upplysning, att söka information. Det gör man ju på ett bibliotek.
Ja ska kolla i "Vägvisare" och se om där står något.
#3 Ja tack Gilla, vill du göra det. Jag har googlat men inte hittat något av värde.

nämen vad kan detta betyda. Ska suga på den karamellen under dagen. Upprepar sig också, hmmm
vilse i informationsdjungeln…något du borde ha koll på, något du inte upptäckt…mycket personal…barnskiva med vuxen, pappa titel…mycket att ta in Isa.
Sajtvärd Tarot
# 2 -Bibliotek symboliserar din inre kunskap och dina inre resurser! Så du får börja blicka inåt istället så hittar du det du söker Isa!
#5 Mm, Titeln på skivan reagerar jag lite på, och att det var ovanligt mycket arbetare där också, eller rättare sagt att hon jag pratade med sa så. Kommer inte ihåg vad det var för bok jag letade efter den gången.
Mina meditationer är också lite konstiga, jag dras bakåt istället för framåt, och hela tiden har jag en grågrön dimma som böljar runt och skymmer "sikten". Börjar tro att hela jag är konstig.
#6 Tack Gilla, men
mitt inre är ju världens labyrint. Jag behöver nog karta och kompass.
Nåja! Ni vet var jag är om jag inte hör av mig här på ett tag. Då är jag vilse i mig själv.
# 8 - Så länge du inte är vilse i pannkakan så är allt väl 
Titeln på skivan…………..är din pappa i livet?
#9 Ja då, min "gubbe" är självgående
Sen drog jag ju "döden" i tråden "testa något nytt" Så stora omvälvningar är nog på gång, synd det inte gäller vikten, Hihi 
Men jag mår mycket bra annars lugnare, somnar på 5-10 minuter. Det är bara att jag vill så mycket att jag slår knut på mig själv.
#10 Ja, min pappa är i livet efter tre hjärtinfarkter och två strokes. En seglivad en
Och allt var bra sist jag pratade med honom. Lite dåliga ben och kortminne. Annars mår han bra. Han fyllde 83 år i våras.
Jo jag var in på den tanken, ioch med att jag dragit Döden också, men som sagt inget har hänt där, men visst man vet inte.

Har funderat och googlat Isa. Vad tror du om följande teori?
Att du vandrar runt på biblioteket (mental tillväxt?) kan betyda att du söker många svar inom dig själv just nu och att du vet att bara där kommer de att finnas. Din förvärvade livserfarenhet och visdom kan vägleda dig. Ingen vägledning utifrån således - det kan sammanvävas med - sökandet efter den nyutkomna "Somna lugnt pappa" - som därför kan betyda att du sett din Pappa som den främste manlige förebilden och att du nu försöker förstå att det inte längre kommer att bli han som finns där för dig. Att du mentalt förbereder dig på att inte få ha honom där för vägledning.
Att det finns för många i personalen idag, enligt bibliotekarien, är förmodligen du själv som försöker säga dig samma sak som ovan. Du finner bara de svar du vill ha, genom att fokusera på vad du vill och bara du kan finna dessa svar. Sluta leta svaren och vägledningen utifrån.
Sajtvärd Tarot

God kväll… eller åtminstone är det kväll snart.
Här firades midsommar traditionsenligt (om vi bortser från sillen, snapsen och det faktum att det var strålande sol!!!). På kvällen grillade vi med kompisar och avnjöt en jordgubbs- och rabarbermoussetårta som var riktigt god. Receptet hittade jag faktiskt i ICA:s tidning Buffé =)
Vilka bra och eftertänksamma tolkningar ni har gjort på Isas dröm. Du måste berätta om du får fler "budskap" till dig ang. detta Isa. Om du blir riktigt vilse kan du väl bara hojta till så skickar jag kompass eller gps, vi vill ju gärna att du ska stanna kvar här hos oss
Idag har vi haft nästan lika fint väder med kubb, restaurangbesök och en tur till sjön! Nu ska jag faktiskt snart unna mig en lite virrepinne och avnjuta kvällen med lite jordgubbar 
Hej svejs!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#14 Haha tack Elpida, jag lovar hojta till.
#13 Ja den tolkningen kan jag ta till mig. Fast arbetare menade jag låntagare som kom från arbetarklassen, uttryckte mig lite slarvigt där.
Mediterade i eftermiddags, hm då var jag och handlade på ett varuhus. Sen gick jag upp till min lägenhet en liten tvåa.
(jag bor i villa tillsammans med maken)Där var "knökfullt" med folk. Min dotra var där med sina barn och sen var det en himla massa andra unga människor från ca 20 år och neråt. Någon hade tagit in en sådan där damm i hårdplast och fyllt med vatten, dom skulle bada i den.det rann vatten över golvet och jag gick ut i köket för att stänga av vattnet.
Där låg en slang som inte var ikopplad. Stängde vattnet och sa till min dotra att jag efter en hel dags jobb var jättetrött och ville vara ifred. Röran i lägenheten var total kaos. Då kommer en liten apa från en lucka i taket, när jag undrar var den kom ifrån sa hon att den visst hade rymt. När vi står där kommer det in en massa folk till, de skulle bara gå igenom in till grannen? Jag hade en dörr in till grannen och det var närmare att gå igenom min lägenhet. "Suck"
Nå hon började samla ihop sina barn och lät de andra vara. Då får jag "spel" och börjar röja bland ungarna, går in i sovrummet, där är en massa sängar med ungar i.En tjej i tonåren klädd i ridkläder ligger tvärs över en säng och bara tittar ointresserad på mig när jag börjar dra i henne för att få iväg henne. Till slut tar jag ett ridspö och slår ett lätt slag i huvudet på henne, upptäcker att hon har ridhjälm på sig. Där tar jag mig ur meditationen. Betydligt tröttare och mer konfys än innan. Undrar var apan blev av?

Jösses Isa. Tror jag får be dig ta något som ger dig djupsömn och inte drömmer på ett tag
meditationsförbud oxå kanske
Apan var väldigt signifikant iallafall för mig. Ungarna betedde sig som apor oxå så jag Läser ur solögas bok, djurens språk: Apa, Simius, "Skapa utrymme åt kärleken eller din älskade i ditt liv. Min gåva till dig är livslång kärlek. Här handlar det om att ge dig själv tid till att älska. Med andra ord - låt inte arbetet eller dina särintressen ta överhanden i ditt liv."
Resten får jag be att få fundera på. toka!
Sajtvärd Tarot
Haha, Apan hade fina kläder precis som en sådan där positivapa ni vet, eller pippis "Herr nilsson". Dessutom är jag född i apans år om man ska tro kinesisk tideräkning.
Tjejen i ridkläder kan vara jag själv även om jag var betydligt knubbigare.
Har nog mer än en "tomte" på loftet.