God morgon 24/6
Kort vecka, solen lyser, midsommar imorgon och födelsedag i helgen! =)
Igår kom maken hem o hade köpt en parfym till mig - bara så där..=) Livet är härligt just nu!!!
Ha det så fint idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmiddag får jag väl säga :-)
Solen skiner och fåglarna kvittrar. Idag ska jag lägga mig och sola på kullarna en liten stund. Tror jag tar med mig kaffe dit också. Det är varmt idag.
Men först ska jag cykla till Coop och handla så att jag har käk till i morgon. Fick tag på matjessill igår men jag ska ju ha lite mera 
Ha en skön dag!
God eftermiddag ! Nu har sommaren kommit hit upp 23 grader varmt !! I kväll ska jag förbereda för midsommar åker bort och kommer hem på söndag ska träffa släkt och vänner i min hemby Laxsjö Vi har en liten friggebod där så vi slipper sova i tält
Ha det gott
Dolla
Allting är möjligt
Godeftermiddag!
Jag har legat och solat på kullarna nu i 1,5 timme. Det är väldigt varmt idag och det var skönt att lägga sig på en kulle där det svalkade. Brun och nyduschad sitt jag nu här och myser lite innan det är dags med middagen.
Det kommer bli en skön kväll.
Ha de'
Hej. Alla goa människor.
Idag har jag städat, klippt mej och läst en bok.
Nu ska jag äta något gott, en bakelse
Nu blir det lugnt.
Godkväll allesammans 
Efter att jobbat förmiddag, satt jag och skrev en del på datorn. Sen klippte jag och maken gräset, halva var.
Nu sitter jag mest och njuter av tanken att jag är ledig tre dagar. och det är bara två veckor kvar till min semester.
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#7 Hehe, mig vill ingen klippa
det är därför håret når ner till midjan nu. Min dotra sänker sig till att toppa det men, klippa kort, Nix, där tar hennes välvilja slut. 
Mjukt spikrakt babyhår går det ändå inte att göra något åt, det lever definitivt sitt eget liv och struntar fullständigt i mina önskningar.
Men du var så fin innan också, juuu.
Tja peruken sitter bättre med kort hår förståss. Postorderföretag har ju peruker i olika färger och längder. Då kan man skifta som man vill. 
Hehe, och någon av misstag tar den för en råtta eller hamster. Hihi, nej jag har inte tullat på snapsen till sillen imorgon. Jag är så här larvig till vardags. 
# 8 - Jag har också rakt babyhår, men jag klipper det alltid kort och taggigt. Lite hårgele och fön underifrån så blir det en frisyr som heter "rufs a la motvind"
Men jag har också haft den långt några gånger, men det var då jag var ung och vacker. Jag har försökt otaliga gånger att låta håret växa men får alltid spader då det börjar trilla innanför kragen
'
# 7 - Jag gick ju till frissan förr i tiden när jag jobbade och hade råd, men upptäckte att ju fler gånger man gick till en frissa desto slarvigare blev de med koncentrationen.
Sista gången jag var hos en frisör var 1997 då jag var på en sk "innesalong". Tänkte att nu så skulle de få göra vad de ville och jag skulle sväva ut från salongen som en top model. Jag har aldrig blivit så besviken. Jag skämdes de 100 meterna jag fick gå mellan salongen och hemmet. Då bestämde jag mig för att aldrig mer betala dyra pengar till någon frisör. Misslyckas med mitt hår kan jag göra själv alldeles gratis, he he 
Nu talade jag inte sanning. Jag unnade mig faktiskt ett frisörbesök i början på 2000 talet efter en sjukdomsperiod då jag tyckte jag behövde lyxa till mig. Den gången blev jag jättenöjd även om det blev hål i plånboken.
#14 "Rufs a la motvind" ett jättebra namn.,
Jag har också en gång gått till en sk innesalong och låtit dem göra vad dom ville, resultate blev samma frisyr när jag gick ut som in,(vilka fegisar) med den skillnaden att permanenten inte höll mer än två-tre dagar, fick gå ner och klaga. Jo de gjorde om det. men säger som du Gilla har aldrig blivit så besviken någon gång.
Med mitt jobb är det rätt praktiskt med långt hår, en borste och sen bara sno ihop det med en klämma i nacken.
Snyggt? Njä men praktiskt. Så länge håret är i bra skick och armarna räcker till att tvätta det så lär jag nog behålla mitt långa hår, sen ska jag skänka det till någon förening som tar emot hår och gör peruker till cancersjuka.

Jag gick som fjortis med på att vara hårmodell för en dag. En massa frisörer från olika länder minglade runt och drog i mitt långa vackra hår och pratade över huvudet på mig på många språk. Jag lämnade salongen med snagg och grät i 14 dagar.
Det borde väl lärt mig att inte låta frisören göra som den vill
Men jag är så säker på att frissan vet mer än jag och att ansiktsform mm kan de mer om. Fast jag ska inte klaga egentligen. Brukar få många komplimanger för mina frisyrer - för att jag vågar. Då kan man känna sig tjusig som nyskalperad oxå
Det brukar jämna ut sig.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Fördelen med nyskalperat hår är att det är nytt friskt hår som växer ut, helt fritt från färg, toning och andra produkter, vilken man så snart som möjligt börjat kleta in i håret igen 

(denna betyder skratt med hela tandraden - som ni vet