Tarot iFokus

Tarot

Etikett: offtopic
Läst 1514 ggr
Pagan
0

Hur firar ni midsommar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur blir er midsommar vanligtvis? Eller hur skulle den vara om ni fick önska fritt? Har Ni för höga förväntningar eller har traditionerna försvunnit mer och mer?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Vi firar midsommar på samma sätt som vi alltid gjort.

I stugan, fem generationer tillsammans med den traditionella maten dans runt midsomarstången och grillning till kvällen.

ha en härlig midsommar allesammans Kyss

Caroleen
0

Här blir det sill med färsk potatis tillsammans med mor och far, ikväll ska jag vara ensam hemma och fira alldeles för mig själv och det ser jag fram emot! Har inte firat midsommar de senaste tio åren (eftersom jag bor på Nya Zealand i vanliga fall) så det är inget som jag saknar men visst är det lite magi i luften.

Ska nog ta och meditera över denna underbara fullmåne som är ute just nu.

Ha en underbar midsommar allihopa!Flört

Pagan
0

Vi brukar fira med släkt och vänner. Nu när barnen blivit större så vill de inte alltid vara med längre. Det är lite synd. De vill ju skapa lite egna traditioner men det vill inte jagFlört  Vi sjunger, spelar gitarr och väsnas. Sill, potatis och jordgubbar. Framåt kvällen brukar vi grilla, för då är vi i regel hungriga igen. Idag ser vädret väldigt hoppfullt ut, så skönt att slippa frysa och springa mellan regnskurarna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

lottan17
0

Jag brukar fira med goda vänner.Den blir den traditionella maten. Det brukar bli ett dopp i sjön, om det är uppehåll.

Isa56
0

Jag gör som vanligt. Äter sill och nypotatis (och en nubbe till)Tungan ute med maken i lugn och ro härhemma. Sen barnen flyttat hemifrån tar vi det lugnt och kopplar av.

Här har vi ju kalas den 2 (min man), 5 (min dotra) och 7 juli (min yngste son). Så festligheter blir det rätt mycket ändå.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Förr i tiden var det dans och fest som gällde. Men numera har jag inte några som helst behov av traditioner. Jag firar ju den riktiga midsommaren då sommarsolståndet äger rum, på mitt sätt och detta har inte det minsta med sill och potatis att göra.

Under en del år, i slutet på 80-talet, brukade jag se till att jag var på någon semesterresa under midsommarhelgen. Det har sin charm att jaga sill och snaps i Grekland eller Spanien på midsommarafton Glad

Nuförtiden blir det mest stillsamt med sonens familj med en massa olika sill och potatis. Fast idag skulle de vara med en annan familj och fira midsommar, så då sitter jag själv och äter min matjessill och potatis. Och det går hur bra som helst.