Skottlossning!!!
Fy sjutton!
Det är skottlossning här på gården. Jag kan inte se vad som hänt med det small till tre-fyra gånger och så började folk rusa ut och skrek "murderer".
Nu är polisen här!
Vet inte vad som händer!
UShhh
Ush då, Det låter hemskt. Håll dig inne så inget händer. Kanske det står något i tidningen imorgon.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Det verkar inte vara någon skadad eftersom inte ambulansen är här, men poliserna står fortfarande där nere. Det är uppenbarligen någon form av bråk, en kvinna är mycket högljudd. Men det finns flera därnere.
Nej jag stannar här.
Det är bra Gilla. Kanske något familjebråk som urartat.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Men jösses! 
Här finns våldet öppet och man lever med det. För vad ska man göra?
För snart två år sedan small en bilbomb här ute på parkeringen, en fredagskväll. Det var en rejäl smäll, när jag tittade ut så brann det så kraftigt att lågorna var jättehöga och nästan vita, alltså hög temperatur. Sedan small bensintanken och så blev det annan eld. Detta var tydligen ett led i gängkrigen som vi har här i Malmö. Det hade varit en serie bomber i bilar och i trappuppgångar.
Då var jag rädd, jävligt rädd!
Familjegräl kan vara mycket allvarliga när det gäller invandrare. De bor liksom inte mamma, pappa och ett barn. De lever ju med hela släkten. Här finns många afrikanska familjer. Man vet ju att en stor del av de afrikanska männen nyttjar cat vilket kan göra dem våldsamma.
Ja, det kan vara mycket, men nu verkar det vara lugnt.
Usch vad jobbigt!
Vilken otrevlig upplevelse!
Det är sådant man läser i tidningar och ser på TV…man kan ju inte tro att det ska förekomma i ens närhet.
Har du vågat sova i natt!?
Här i Malmö finns det öppna våldet varje dag. Det är skottlossning, knivskärning och annat. Men det mesta av detta beror på två stora kriminella gäng. förutom de två stora gängen så finns det mycket stora spänningar bland olika familjer/släkter. Och skjutvapen tycks det finnas massvis av.
Jag har sovit men vaknade tidigt i morse och drömde en märklig dröm.
Jag trivs bra på området annats. Det är mycket fina grönområden och bra förbindelser till stan. Och människorna här, de flesta är faktiskt riktigt trevliga.
Så skönt att du fått sova.
Ja det verkar som våldet eskalerar över allt..var ska det sluta.
Det tycks mig som fler och fler människaor fastnar i våldets klor, samtidigt som andra väljer att öppna sina hjärtan för en större förståelse för varandras likheter och olikheter.
Jo det där är väldigt märkligt, men kanske det är en slags reaktion av motsatta krafter.
Men herregud 
Sånt här får mig alltid att damma av min gamla dröm om en timmerstuga i skogen, långt från civilisationen. Undrar om det inte är det inte är något sånt vi behöver allihop… egentligen.
Stockholm är också våldsammare nuför tiden. Men inatt hade vi "bara" en krossad busskur här utanför.
Det är likadant i alla större städer. Det ska slås sönder, det ska vandaliseras, det ska sättas eld på bilar, det ska kastas sten på brandmännen osv. Och så sitter man i TV och resonerar om vad man ska göra åt dessa "stackars" ungdomar som inte har något jobb.
Det är inte jobb dom vill ha eftersom de lever i en kriminell värld där det gäller att skaffa sig "respekt". Och för att få respekt måste man vara framgångsrik i sina brott och kunna visa upp detta i dyra bilar och guld, samt att vara så rå som möjligt. Då blir man beundrad av dessa som kastar sten på brandmännen när de satt fyr på något.
Jag vill bo i staden, jag är en stadsmänniska. Jag tycker om att ha folk omkring mig och jag ska väl fan inte behöva fly ut till någon stuga i skogen.
Krossade busskurer det brukar vi ha åtminstone en i veckan här ute.
Det är för j*vligt helt enkelt! 
Här kan ni läsa…………
Ung man skottskadad i Malmö
Text: Sydsvenskan och Maria Gunnarsson
Uppdaterad 16 juni 2010 8.29 Publicerad 15 juni 2010 23.57
[+] [-] Textstorlek |
En man i 25-årsåldern kom in till akuten i Malmö sent på tisdagkvällen med en skottskada i huvudet.
Det var vid halvtolvtiden som flera personer ringde polisen och sa sig ha hört skottlossning. Strax därefter kom uppgifter in om att en person kommit till akutmottagningen på SUS med skottskador. Flera polispatruller skickades till Hyacintgatan och akutmottagningen.
Polisen lyckades snabbt säkra spår på Hyacintgatan och området spärrades av i väntan på en teknisk undersökning.
Det hela skall ha börjat som ett bråk redan klockan åtta på tisdagskvällen. Då befann sig två gäng på Köpenhamnsvägen. Senare träffades gängen återigen på Hyacintgatan. Bråket eskalerade och efter att ett skott avlossats flydde det ena gänget, fem personer, in i en bil.
Ännu ett skott avlossas och den 25-årige mannen träffades i tinningen av skottet. Dessbättre tog skottet mellan skinnet och skallbenet och resultatet blev sårskada - som inte var livshotande.
Polisen har hört de fem målsägandena men söker fortfarande vittnen till händelsen som kan ge polisen ytterligare uppgifter om vad som egentligen skett.
Gärningsmännen har inte gripits och polisen jobbar nu med det som kallas inre spaning för att försöka få tag på de skyldiga.
Målsägandena är alla mer eller mindre kända av polisen sedan tidigare.
Den skadade mannen befinner sig fortfarande på sjukhus och polisen håller honom under extra bevakning med anledning av att gärningsmännen fortfarande är på fri fot.
Det är ju förfärligt!!!
Det är farligt att leva i Malmö idag. Som man kan läsa så var gängen på en helt annan plats när de började bråka.
Det är skottlossning i Malmö nu minst en gång i veckan. Det finns många kriminella gäng. För mindre än en vecka sedan var det skottlossning mitt inne i centrala Malmö på öppen gata mitt på eftermiddagen.
Jag är mycket låg idag………..
Men Gilla då
Visst pratade du om att byta lägenhet och eventuellt stad också? Är det inte dags att söka sig till ett lugnare område?
Ser att du önskade energier inne hos healing och det har du fått av mig och av andra och kanske av ännu flera *ler*
Med allas omsorg om dig och med alla positiva energier som du kan få, så kanske det lättar lite 
/kram Spanaren

Vilken hemsk upplevelse Gilla. Jag är ju uppvuxen i Göteborg i Angered och där var det rätt oroligt många gånger. Till slut var det vardagsmat. Fast det gick för långt mer än en gång och jag bestämde mig då för att fly från storstaden och flytta till lugnare breddgrader. Mest för barnens skull. Kändes som om det bara fanns två kategorer av människor offer eller värstingar kvar. jag ville inte att mina ungar skulle bli vare sig det ena eller det andra. Visst är det fördjäkligt att dessa kriminella tar över och det liknar ju USA varenda dag i tidningen på många ställen i Sverige. Vart ska det sluta???
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 17 - Det är mycket svårt att få tag på lägenhet i Malmö. Sen spelar det ingen roll var man bor för de där gängen kan slå till precis var som helst. Det finns ett område med bostadsrätter, som man för tio år sedan skulle anse som det lugnaste områdena i stan, men där har under det senaste året inträffat flertar bilbomber och två allvarliga skottlossningar på öppen gata.
Det har skett skottlossning här ute i höstas, men det var inget som jag märkte av. Också gängbråk där en man blev skjuten genom fönsterrutan.
# 18 - Makthavarna har helt tappat greppet om verkligheten, anser jag. Men de sitter ju i sina fina villor låååååångt ifrån verkligheten. Malmös kommunalråd Illmar Reepalu (S) har öppet bett regeringen om att Malmö inte kan ta emot fler invandrare. En annan av kommunalråden (M) bad också om att Malmö inte ska behöva ta emot fler ensamkommande flyktingbarn eftersom vi inte kan ge dem ett värdigt liv. Hon fick bannor av Reinfeldt.
# 20 - Jo, vi kan också spegla hur man reagerar i förhållande till avståndet från Stockholm. Nyss var det ju upplopp i Rinkeby med nerbrunnen skola och kravaller, och vips så var där en hop ministrar och stark mediabevakning.
Det där är vardagsmat på Rosengård i Malmö. Det där går i vågor och just nu tycks det vara ganska lugnt. Förutom att ett dagis var tvunget att flytta på sig eftersom ungdomsgängen kastade sten på personal och barnen. De ansåg inte att det var lönt att skicka Polisen på dem, så de valde helt sonika att flytta till en annan lokal.
Men det är ju ändå så att de flesta människorna är helt ok, de är vanliga människor som sköter sig och inte gör en fluga förnär. Och så finns där en liten grupp avskum som förpestar tillvaron för andra människor i sin strävan att nå "respekt" och "makt" i deras kriminella hierarki.