Dagens hälsning 7/6
Godnatt eller godmorgon, vilket som behagas.
Jag satt och tänkte ikväll på när jag gör en målning så tror jag att det ska se ut på ett viss sett men när målningen är klar så har den levt sitt eget liv och blev annorlunda än planerat och då bättre
Likadant är det med en dag, att den också lever sitt eget liv.
Konsten är bara att tillåta både tavlan och dagen att få leva sina egna liv och inte hålla tillbaka.
Ha en riktigt spännande och bra dag!
Jag säger go natt och go morron!
I dag har min äldsta son varit gift i 8 år, vad tiden går 
Godmorgon allesammans 
I dag har vi gråväder och det har regnat lite, jag ska på möte på AF angående en aktivitet som jag ska placeras ut på…
Jag önskar er en fin måndag!
Hej, svejs 
Jag återgår till det som Morgaine pratar om 
När jag ska fotografera så går vissa kort att inte alls ta. Jag försöker och försöker … nej närbilden blev inte som jag hade tänkt mig och jag får ge mig.
Men då ibland … så sitter fotot där på en gång 
Ha det/ kram Spanaren
Ps Lycka till Nillan!
# 3 - Då hakar jag på diskussionen.
Det händer mig också att en målning ser ut som blaha blaha och jag helst vill slänga den åt sidan. Men så tar jag tag i någonting och så plötsligt så har där "uppenbarats" något helt nytt som styr fortsättningen av bilden.
Innan jag börjar med en målning så är jag lite nervös. Inte för att det inte ska bli bra utan för jag vet att jag inte kan styra hur det ska bli mot slutet.
Så frågan är om det är mitt "överjag" som vet och vill styra till slutresultatet.
Det kan ju vara likadant hos dig att ditt överjag vet hur det ska vara, vad som krävs för att det ska bli de exakta förhållandena i bilden.
För övrigt så regnar det idag det värsta det kan. Det skulle också bli åska. Idag är det tvättdag så det kan ju göra det samma om det regnar eller solen skiner.
Ha en skön måndag!
#4 Precis så tänker jag att det är och blir därför så ödmjuk till den tanken. Nu för tiden säger jag bara … det var inte det som skulle fotas idag 
Sedan så styrs mina steg ibland ute i naturen och något nytt uppebaras för mina tankar eller mitt fotograferande … liksom det gör för dig Morgaine med att starta upp ditt bildseende eller skapande på det tomma staffliet.
Blev en upprepning, men vad gör det 
/kram Spanaren

God förmiddag!
Lite mulet idag och regn utlovat, men då slipper jag vattna blommorna ute idag och kan lägga ut snigelmedel
. Jag och lilltjejen ligger och slappar i soffan, hon fick magsjuka i natt men känner sig redan piggare - som tur är
.
Ha det gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 5 

God eftermiddag
Idag har jag besökt frissan så nu är man fin i håret
Ska försöka sova lite på eftermiddagen ska jobba i natt så det behövs nog.
vädret är så där 12 grader blåsigt växlade molnighet
Ha en fortsatt bra dag
Kram
Allting är möjligt
#8 Vi med har svalt och plus 9 grader och aprilväder 
God eftermiddag allesammans 
Det är nog bara att konstatera, att jag och skiftsjobb är inte riktigt kompatibla med varandra.
För fy vad segt det känns, på torsdag-fredag har jag börjat vänja mig att gå upp i ottan, då är det dags att jobba eftermiddag igen. "suck" Eller är det bara semestern som hägrar, bara 5 veckor kvar till 4 lata sköna veckor.
Längtar.
Ha en skön kväll trots regn.
Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Godkväll
Rena april vädret här oxå. Regn, blåst och kyligt. Slipper vattna ute iallafall. Det var säkert välbehövligt efter sol och blåst i helgen. Förstår att du har det kämpigt Isa, säkert är det semestern som hägrar men det är inte nyttigt att jobba skift. Du får så oroliga (O)vanor, äter olika tider, sover olika tider. Kan inte vara bra för kroppen. Kram på dig.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Hej Pagan 
Är du lika lat som jag? låter gud tvätta bilen
Nej skift är inte bra för kroppen, och definitivt inte när man är som jag pre-diabetiker, fast numera är jag nog mest bara pre, sen jag la om kosten och minskade rejält på kolhydraterna. Men att hitta annat jobb eller få byta tider på jobb verkar helt omöjligt,
för tillfället. Att jag är trött kan ju också ha med förra året att göra, för när de andra hade semester satt jag och de andra varslade och skrev cv och sökte jobb. Så egentligen är de ju två år sedan jag hade semester.
Kramar tillbaka

#12 Snart semester och se till att du bara får vara då 
#13 Japp bara vara, utan krav. Ingenting planerat, mer än någon kortare dagsutflykt. 
#14 Bra 

Ja Isa att inte trivas på sitt jobb riktigt och som du säger inte haft riktig ledighet på 2år - då är det verkligen dax. Du behöver ladda batterierna på mer än ett sätt. Kramis på dig och ta hand om dig. Du är den bästa Isa vi har.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Hej jag börjar min semester vecka 23, det ska bli gott. # 14 Gott, Bara slappa.