Rena sin tarotkortlek
Vet inte om ni har haft denna fråga uppe förr men frågar ändå 
Jag har fått min kortlek av någon som har köpt den till sig själv och nu undrar jag hur jag renar leken?
Konstigt nog känns det inte som att jag behöver det, men frågar ändå.
/kram Spanaren
Jag brukar göra så att efter varje läggning så blandar jag in de korten som är använda i leken och blandar en stund. Sedan lägger jag ut hela kortleken på ett bord med ovansidan uppåt så att eventuella energier försvinner från gamla läggningen. Så får det ligga sådär några timmar.
Har man en rökelse hemma så kan man tända denna och vifta över röken på leken.
Sen kan man med fördel lägga ut leken i fullmånenatten (inte utlagd) samtidigt som man lägger några kristaller ovanpå leken.
# 1 Snabbt svar, som vanligt 
Tack, ska genast tända lite rökelse och vända upp mina kort 
/kram Spanaren

Det ska jag också göra med min nya lek som kom idag.

Japp. Nu ska jag göra ett försök igen.
Hej jag brukar blåsa ur leken före varje läggning ! eller använda rökelse
Allting är möjligt

Jag brukar knacka på leken och sedan blåsa ut den, jag brukar visualisera att jag blåser vit luft på den och blåser ut alla ev. negativa energier.
Caroline
Jag brukar lägga dem i siffer ordning. Det läste jag någonstans ( undra om det inte var Tarot lasses hemsida?) och har tagit till mig det. Nu har jag en ny kortlek med orakel kort Ärkeängel Mikael och i den står det att man kan lägga dem i bokstavs ordning eller knacka på dem inför vare läggning. Som 37 beskriver. Är man höger hänt lägger man dem i vänster och knyter höger näve och slår/knackar en gång. Man kan också be en bön innan läggningen.
Alma

Det verkar som att det finns olika tips, så jag ska försöka välja nåt av det som känns bra