Tarot iFokus

Tarot

Etikettsajten
Läst 3247 ggr
[GunillaR]
0

Nya medlemmar välkomna!

Oavsett om du är NybörjareTarot eller van tolkare så kan det vara bra att orientera sig på sajten.

Under "OM SAJTEN" hittar du information om sajtens syfte.

Under "LÄNKAR" hittar du länkar till olika inköpsställen för tarotkort, stenar och kristaller och annat intressant.

Under "ARTIKLAR" så hittar du lite historia om Tarot, beskrivning av både Stora och Lilla Arkanan, samt massvis av andra spännande artiklar.

Forumgrupperna (som här är markerade med beigebrun färg) hittar du under de senaste inläggen. Där kan du leta efter tidigare inlägg som förhoppningsvis ska ha  hamnat under rätt kategori.

Botanisera gärna omkring bland artiklarna och inläggen!

Du som är ny på sajten, skicka en liten presentation av dig, så blir vi så glada!

Välkommen hit!

Morgaine / Pagan / Isa56 / Nessainglorion / fridelfina

[GunillaR]
0

Speciellt hälsas de senaste nya medlemmarna välkomna Glad

Gittahedin / ermiten / mitha51 / lilltill / Razuna / ElinaQ / Pinglan63 / Qinera / Moonbridge

Skriv en rad och presentera er!

ermiten
0

Hej har hållt på med Tarot i lite över 1 år,   Läser mest om de stora arkanans kort  just nu.  Letar efter bra böcker om Tarot så tar gärna emot lite tips.  Annars är jag en person som håller på med lite allt möjligt.  men jag älskar att drika kaffe och prata me folk på byggden

[GunillaR]
0

# 2 - Hej ermiten!

Det finns ju en del böcker på Vattumannens, du kan ju se om där är något som kan intressera.

Du hittar länkar till sidor med böcker och tarotkort under "Länkar", strax under tarotbilden i toppen på sidan.

ermiten
0

okej tack

Razuna
0

Hej, jag är helt ny på detta och har precis börjat försöka förstå mig på det. Jag är ananrs intresserad av det övernaturliga och om gamla legender och myter. Skriver lite egen musik på fritiden med.

Pagan
0

Hej Eremiten och Razuna. Jättekul att Ni funnit vägen hit till oss. Här på sajten huserar alla möjliga trevliga typer som blidar ett härligt gäng. Gött att bli flerTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 5 - Gamla legender och myter, det var ju ett tips på artiklar. Flört

Pagan
0

ja, nu gick du igångTungan ute

Sajtvärd Tarot

ermiten
0

En fråga bara villka är era favorit lekar ?

Isa56
0

Hej och välkomna Razuna och Eremiten. Skrattande Ja vi är ett glatt gäng, som gärna blir fler. Tungan ute

Här är en tråd om våra olika lekar.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

# 8 - Absolut! Gissa vilken jag tänker på först, he he Cool

Inte gissa högt, bara tyst Flört

Pagan
0

#11 Flört

Sajtvärd Tarot

ermiten
0

Ni hade finna lekar allihopa såg jag.   :p

en lek som jag såg på nätet nyligen var Legacy of divine Tarot.  den får en att verkligen tappa hakan.

Razuna
0

#11 Får jag jag fråga vilken det är du tänker på först? Tungan ute

Razuna
0

Sen måste jag bara tacka för det varma välkomnandet på sajten! Skrattande

[GunillaR]
0

# 14 - Mitt nick och min Avatar borde ge en ledtråd Flört

Pagan
0

#15 soo mysteriusFlört du är en lurifax

#14 vår sajt värd är en luring, det lär du snart märkaFlört

Sajtvärd Tarot

ermiten
0

Snabba frågor bara.   Ska man ha en duk när man lägger ut korten ?.

Och får andra som man gör läsningen förr röra korten ?.  En del läggare låter kunden blanda korten.  En del säger att bara den som är läggare får röra korten.

[GunillaR]
0

# 18 - Du behöver inte ha duk, det där avgör du helt själv. Det beror ju på ytan du ska lägga korten på. Om du väljer en duk så ska du komma ihåg att denna inte får vara för starkt mönstrad för då tar den bort koncentrationen från korten. Enfärgad och inte för stark färg fungerar bäst. Skulle jag välja en duk skulle den vara av svart sammet.

Man ska helst inte låta andra röra vid korten, förutom klienten då denna ska blanda.

Razuna
0

#16 Såklart! Tungan ute  Det finns många spännande historier om Morgan le Fey och kung Arthur!

ermiten
0

oki tack för tipset :p

[GunillaR]
0

Välkomna Isabell 87, Sharona och Rindi!

Skrattande

ermiten
0

Liten fundering bara. Är Tarot kort farliga ?   Lyssnade nyss på en man på youtube. och han sa att Tarot kort va farlig, om man inte vet vad man gör.  han pratade om Oujija bräde och Tarot kort. Oujia brädet kan väll inte va bra ?  . han sa att med ett sånt bräde bjöd man in vad som hellst i huset, Det kan jag förstå.

Kan Tarot kort bjuda in främande energier till huset ?

är Tarot kort farliga ?

[GunillaR]
0

# 23 - Nej tarotkort är inte farliga. Däremot ska man vara försiktig med Ouija bräden och Anden i glaset. Där kallar man på andarna, det gör man inte med tarotkorten och detta är en väsentlig skillnad.

Så simma lugnt Flört

ermiten
0

Puh villken tur:p

Doris
0

Hej jag har nyligen blivit medlem i sajten. Är i utveckling i det andliga har gått kurs i Tarot för några år sedan, men jag var inte mogen då riktigt. Jag känner nu att jag vill lära mig mera och inte låta rädslan ta över. Jag öppnade mig andligt nyligen igen efter en kurs i kanalisering en liknande som ni har skapat här ser jag.

Kramar/dolla

Allting är möjligt

Isa56
0

Välkommen Dolla Skrattande 

Ktram Isa

Doris
0

Tack Isa ni verkar ha det väldigt trivsamt härGlad

Allting är möjligt

Isa56
0

Ja det har vi verkligen Skrattande Här finns heller inga frågor som är "dumma". (ser att jag visst inte kan stava idag, hihi)

Kram Isa (ska det ju varaFlört)

[GunillaR]
0

Välkommen Dolla Glad

ermiten
0

hur bör man förvara en Tarot lek ?   .  tog fram Universal watie  leken i går. den var lite skrynklig efter den legat i sitt kort packet, en längre tid.  Linda in leken i en duk och la ner den i en glass låda i stället.

Tips på ett bra sätt att förvara leken ?  den mår inte bra av kort asken

[GunillaR]
0

# 31 - Jag blir lite förvånad om leken blivit skrynklig när den legat i sin ask. Asken är ett jättebra sätt att förvara leken på. Nackdelen är att asken slits fort och går sönder.

Man kan ha sin lek i en vacker påse, inlindat i ett vackert mörkt tyg. Det ska vara mörkt tyg som skyddar leken. Man kan också ha ett träskrin där man förvarar sina lekar.

Har din ask kanske utsatts för fukt eftersom korten blivit skrynkliga?

ermiten
0

nej dem  har nog pressas så hårt mot varandra så att dem tagit den formen. tror jag

bluemary
0

Hej ! Jag heter Anette och genom en mycket god vän
här på iFokus fick jag upp ögonen för detta forum och
vill naturligtvis bli medlem.

För några år sedan var jag mycket intresserad av Tarot men
men det blev  ett uppehåll och känner nu att jag vill plocka fram
mina böcker och kortlek igen.

Så det ska bli intressant att bli medlem på detta forum.

[GunillaR]
0

Välkommen Anette!

Du får botanisera runt bland artiklarna och se vad som kan vara intressant.

Vi  har också tarotcirkeln några gånger i månaden, där vi lägger för varandra. Håll utkik när nästa kommer. Det blir någon gång i 2:a veckan i Juni.

Pagan
0

Välkommen Anette

Hoppas att du kommer att trivas hos oss här på Tarot. Skrattande

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Välkommen Anette Skrattande

Här finns en hel del roligt och intressant att läsa.

Lena-
0

Hej.

Tarot är något som har intresserat mig i många år. Jag tror jag köpte min kortlek för 20-25 år sedan och har sen perodvis försökt att lära mig att lägga. Läst mycket om Tarot och kortens betydelse.

Tyvärr tycker jag inte att jag kommer någon vart. Det är precis som att jag inte har rätta känslan eller nåt. Har nog lite svårt överhuvudtaget att använda sinnet ist för hjärnan eller nåt.

Har nu kommit in i en sån period igen, ska göra ett försök igen.

Pagan
0

Hej Lena och välkommen till oss. Låter som om du fastnat. Kanske en liten cermoni i all enkelhet skulle hjälpa? Som att "nyinviga" korten? Vi har en tarotcirkel här på sajten, vår eminenta Sajtvärd kommer säkert informera dig om när nästa är. Det är rätt bra träning för vi gör läggningar för varandra. Du ska se att du kommer ur sirapen på noll tid av inspiration du finner här och av det trevliga umgänget med ossFlörtSkrattandeSkäms

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Välkommen Lena!

Ibland kör man fast. Man kan tappa intresset och man tycker att man inte får något gensvar eller någon kontakt. När det händer mig så brukar jag lägga korten på hyllan en liten period.

Nu har du tydligen bitvis försökt men ingenting har satt igång dig. Kanske behöver du några intuitionsövningar. Kanske behöver du köpa en ny lek. Eller kanske det lossnar med inspirationen här och våra övningar.

Nästa tarotcirkel kommer 2:a veckan i juni.

Lena-
0

Tack ska ni. En cirkel kanske kan vara något där man kan få lite inspiration och stöd. Det kan väl vara så att man helt enkelt inte tror på sig själv eller "ser" för dåligt.

Lena-
0

Nu har jag efter flera timmars letande beställt en ny lek. Ska hålla utkik efter tarotcirkel.

[GunillaR]
0

# 42 - Så spännande! Vad blev det för lek?

Lena-
0

Cosmic tarots.

[GunillaR]
0

Den är jättefin. Har den själv ;-)

Pagan
0

Det var värst vad den var poppis, kanske ska jag inhandla en till…Flört

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Ja, Pagan om du är sugen på en ny så är det riktigt trevlig! Den brukar vara hyfsat billig också, tror jag köpte min för 99kr i vattumannens butik i sthlm. Men det var väl två år sen.. minst?

Lena-
0

Min kostade 209 från tarothuset. Lite dyrare, men det var ganska snabb lev.

fridelfina
0

Men du kanske fick en bok till också? Eller? För det fick inte jag… bara ett litet häfte med typ nyckelord och några rader per kort.

Isa56
0

249 fick jag ge i en vanlig New age butik. Det var bara ett litet häfte med, ett sånt som du Fridefina också fick. Det konstiga är att jag gav samma för Gilded och där är en bok med.Obestämd

fridelfina
0

Isa: Oj, det låter dyrt! Jag köpte ju nyss Shadowscape från adlibris och den kostade 210 kr med riktig bok.

Kanske New Age-butiken tänkte att "den här är populär, då tar vi bra betalt" ?

Lena-
0

Får bara ett häfte till, men jag vill ha leken innan cirkeln börjar. Beställde en anteckningsbok också för en hundring.