Middagsgästen
Om du fick bjuda någon på middag (nu eller tidigare levande spelar ingen roll)
Vem skulle detta vara? Vad skulle ni äta och var skulle ni hålla hus?
Och framförallt vad skulle ni tala om?

oj då, hmmmm, ja vem skulle jag bjuda då??
Allan K Kardec kanske. Han skulle ju kunna förklara saker ur sin bok (Andarnas bok) för mig och ge lite nya perspektiv ur sin den som jag inte hängt med på riktigt. Och sedan skulle nog även han vilja se vilka framsteg som skett inom andekontaktfronten sedan hans tid. Det får väl bli lite flott franskt till middag,vad nu det är? fast kanske han skulle gilla grillat från svensk altan oxå med lite rött till i glaset.
Ska ju tydligen vara rosé till grillat.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Åh, det är lätt! Jag skulle bjuda hem den typ 5-8 åriga Fridelfina och jag skulle tala om att hon är ok, att hon är fin och duger som hon är och att jag är glad att hon ändå är vid sina sinnens fulla bruk idag! Sen skulle jag inte ha skickat tillbaks henne….
Vad vi skulle äta, ja, INTE kroppkakor iallafall!
Jag har några stycken jag vill bjuda, men först ska jag bjuda profeten Muhammed.
Vi sitter i ett beduintält och alla godsaker dignar på faten. Efter måltiden dricker vi myntate och äter söta dadlar.
Vi pratar om vad som händer idag med hans bok som grund, till exempel självmordsbombare. Har han verkligen förespråkat detta. Även om kvinnans ställning i Islam, om det verkligen är han som förespråkat detta.
Jag ber honom om tillstånd att teckna hans porträtt, samtidigt som jag berättar om hur hans anhängare bär sig åt idag mot de som avbildar honom. Samtidigt ber jag honom berätta varför han inte får avbildas. Jag tror mig veta vad hans svar blir nämligen att eftersom han var efterlyst så fick ingen veta hur han såg ut, för då kunde ingen heller avslöja var han fanns, inte ens vid tortyr. Men jag vill ha detta bekräftat.
När vi sedan skiljs åt så tar jag med mig mitt block och kontaktar TV kanaler världen över och skickar min teckning, så att hela världen får se hur han ser ut, och det blir inte en karikatyr, det lovar jag.
Får jag bjuda 2? Tack 
Jag skulle bjuda Jesus och fråga honom: Vad är sanning?
Maria Magdalena ,en av kvinnorna som följde Jesus, och jag skulle fråga henne om hans uppståndelse.
Jag skulle bjuda på frukter grönsaker och porlande drycker på vår brygga en ljum junikväll och solen skulle visa sig med ett strålande sken hela natten.
# 4 - Jag hade också tänkt bjuda in både Jesus och Maria från Magdala.
Jag skulle gärna vilja veta om det finns någon sanning i spekulationerna om att Jesus inte dog på korset utan att de båda flydde till Frankrike och bildade familj.
Om Jesus var av kunglig börd, för det bör han vara om han var av Davids hus.
Ok Morgaine jag ska fråga honom om det…
Vill du då fråga Muhammed om vad han anser om det heliga krig som utspelas i hans namn?
Jag ska fråga Mohammed, yes!
Oj vad spännande det skulle vara och få vara med på dessa middagar!
Jag lovar återkomma med svar…bara jag får sova på "saken"!! 
Hm kanske "Be och du ska få svar" will help??
Ah spännande!!
Hm Jag skulle nog helst vilja ha tag på mitt "högre jag" för att fråga varför jag valt ett så struligt liv till mig.
Men annars skulle jag nog vilja träffa Einstein. Och prata om (njä inte reletivitetsteorin
) livet efter döden.
En picknick vid en stilla skogstjärn, med grillat, några sallader och lite bröd och en öl.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻