Godmorgon 12 maj
Godmorgon på er allesammans 
Jag hade en härlig dag i trädgården i går… jag hade hallon buskar på fel ställen.. som jag grävde upp och sätte där de ska vara bland de andra hallonen.,rensade ogräd och och gjorde ordning några land, Härligt att på stoppa händerna i jorden, jag blir helt uppslukad och glömmer allt runt omkring och tiden bara försvinner
.
Jag var väldigt upprörd i går då min dotters lärare ringde och så att jag skulle hämta hem min dotter från skolan för hon grät och ville inte lugna sig..läraren placerade min nioåring i kapprummet att gråta färdigt ensam för att inte klassen skulle störas.
Hon hade fått stryk av en äldre pojke på lunchen helt oprovocerat enligt läraren han hade sparkat henne flera gånger i bröstet och rivit henne så hon blödde på händer och handleder när hon skulle skydda sig.
Pojken har enligt läraren stora sociala problem…
Ska sådant här få ske i en skola i Sverige ….
Ha en härlig onsdag alla !
Hej Nillan och alla andra!
Nillan, jag blir så arg och det skrev jag av mig på en annan sajt om 
Solen skiner och snart är det helg igen för i morgon är det röd dag.
/kram Spanaren
Godförmiddag!
Regn och blåst och mörkt är det idag. I eftermiddags ska regnet komma i skurar och det ska även åska. Inneväder idag också, men jag måste nog dra iväg och handla lite förnödenheter nu när det är helgdagar.
Nillan! Är där gjort någon polisanmälan och dokumentation på sjukhuset? Det måste göras meddetsamma även om det sker på en skola. Gör polisanmälan omedelbart!
Ja vad ska man säga om dagens skola???? Häromdagen rapporterades om att det var så skitigt på en skola någonstans i Skåne och så äckligt på toaletterna. Till exempel hade någon kissat i en lampkupa.
Skolan speglar i allra högsta grad om hur samhället i övrigt är. Det är de kriminella och odågorna som styr där precis som i det övriga samhället där brottsoffren inte brys om ett dugg. Tvärtom, så får de även stå till svars för varför de blev våldförda på.
Kanske något att ta upp på Politik.
Jag glömde att önska er en bra dag!
Blev så upprörd av nillans berättelse.
Godkväll allesammans 
Jag lider med dig Nillan,
min dotterdotter blev också utsatt härförleden. Hon blev instängd fick upp dörren och stack ut huvudet, då sparkade en av grabbarna igen dörren, tösen fick en lindrig hjärnskakning och skolan skickar hem tösen ENSAM, ok hon bor bara 30-40 meter från skolan och de ringde hem och sa att hon var på väg.Men ändå. Jo min dotter har polisanmält det och skolan har sagt att de också ska anmäla. MEN i båda fallen har flickorna lämnats ensamma. Och det reagerar jag starkt på, de ska definitivt inte lämnas ensamma när sådant här händer. Jag blir sååå arg.
Jag har varit så trött denna veckan. Börjar tro att det här med skift sliter en hel del. Tidiga morgnar ena veckan och sena kvällar nästa. Kroppen gör ju inget annat än ställer om dygnsrytmen. Eller är det bara vädret. Nåja, ledig imorgon och kan sova ut, hehe jag vaknar nog 6 bara för det.
Ha en skön kväll
Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag funderar starkt på att byta till en friskola nu…som ska startas upp här i närheten till skolstarten i höst.
Där det inte tolereras ovårdat språk eller mobbing, och barnen även ska ha en viss klädkod.

Min dotter har också råkat ut för en del incidenter på skolan. det som jag reagerat mest mot är att hennes lärare inte tycks bry sig nämnvärt. Hon bytte skola med allt vad det innebär för att hon känts sig orolig och hotad av vissa av killarna i klassen, hon kom jämt hem med huvudvärk och vaknade med magont och även i den nya så har det förekommit en hel del oroligheter.Jag fick ingen information om att denna klass (som hon bytte till) var den oroligaste av dem alla. Det har förekommit mobbing, rena rama misshandeln, killarna kallar tjejerna för horor mm) sedan denna klass gick i 2:an. Att flytta min dotter dit var ett stort misstag. Nu efter sommaren flyttas en del av eleverna till andra klasser och jag hoppas att det blir lugnare då.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Usch och fyyy jag blir såå ledsen av att läsa att även din dotter blivit drabbad!!!
Min dotter går i trean… och den skola jag funderar på är Engelska skolan.
Där hon nu går lyckas de ine få stopp på våldsammheter eller den verbala mobbingen, fitta hora, fjolla bög, m.m.
Jag KAN inte tolerera att det används sådant språk!

Nej det är rent hemskt hur respektlösheten ökar i lägre åldrar. När jag kontaktade en av killarnas (som slagit min dotter) pappa, så bad han mig att polisanmäla hans son. Pappan känner sig totalt maktlös och han har inte lyckats få sin son på bättre tankar. Senare har jag fått höra hur denne son har det i sin hemmamiljö och om hälften stämmer så vet jag inte vem det är mst synd om. Rent tragiskt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Ja, Samhället är tragiskt. Jag tror det är för att båda måste jobba för att få ihop ekonomin, och för en del tryter orken alldeles. Det finns idag för få vuxna runt ungdomarna idag. Och många vågar inte ta tag i det. Det är synd om barnen. Något måste göras för att få stopp på våld och kränkande behandling på skolan. Det är ju inte klokt att man känner sig tvingad att byta skola.(Jo jag har också gjort det med ett av barnen, där lärarinnan struntade i det) Varför är det den som blir utsatt som måste flytta? Något är allvarligt fel i dagens samhälle.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

AH, vad är det med dessa skolor och varför är det på detta viset???
Jag håller med, polisanmäl händelsen så måste polisen anmäla till socialen som måste utreda hur det står till i familjerna med dessa barn som inte har vett i skallen utan misshandlar andra! Blir arg som ett bi när jag hör detta! I barnens skola är det nolltolerans - vilket innebär att att de alltid tar tag i de saker som inträffar. De tar kontakt med hemmen och om det är stora saker som händer så går det ut meddelande till alla föräldrar. Även med barnen på skolan pratar lärarna och rektor också om det förstås. Jag är väldigt glad över detta eftersom vi kom från en miljö där händelser inte togs på allvar, inte ens när ett mord skedde utanför skolgränsen och barnen hittade vapnet…