Symboler i korten
Beroende på vilken Tarotlek vi har så finns det många symboler på korten som tex, vatten, berg, djur, nycklar, pelare, hus, blommor, båtar, moln, träd, olika kläder på personerna med mera.
Brukar ni tänka lite extra på det när ni ska tolka korten??

Hej Linda-E!
Ser att inegn besvarat din fråga, så nu gör jag det!
Jo, jag tittar på de saker som finns på kortet, men mest håller jag koll på vilket element kortet tillhör. Tror att det beror på vilken ingång man har till korten.
Sen visar ju korten en massa ledtrådar där de saker du nämner är viktiga att beakta när man tolkar.
Men oj då!
Obesvarade frågor ska vi absolut inte ha 
Absolut så betyder symbolerna väldigt mycket. De i kombination med kortets betydelse triggar fram tolkningen, tycker jag. Det är jättesvårt att förklara hur det kan göra så, men det fungerar så hos mig.
Naturligtvis är det också beroende på vilka kort man har, hur konstnären har byggt upp sina motiv. Vissa tarotlekar är mera "triggande" än andra.
För att besvara din fråga om jag brukar tänka på detta så är svaret både ja och nej. Jag strävar efter att känna utan att behöva tänka, men ibland så lyckas jag inte. Det är olika beroende på vem signifikatorn är och vilken kontakt jag får. Det där är en form av kommunikation och bekräftelse hela tiden.

Förresten, fin bild du har bytt till Morgaine!
Tack fridelfina! Det är Susan Seddon Boulet som har gjort Guenivere från Avalon. Hon var hustru till King Arthur och hade Sir Lancelot som älskare.

Det händer, känner jag inte att jag får fram ngt särksilt från kortet kan jag börja kolla på symboltolkning. Jag är så dålig på att komma ihåg dock så det blir mycket läsande och letande - och då blir det inte heller så ofta…:\
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus