Godmorgon 30 april
Idag är det Valborgsmässoafton.
Och i morgon är det den riktiga vårmånaden som också ibland blir sommarmånad. Det har kommit in varma vindar från syn och träden härutanför på gården har snart spruckit ut i det första ljusa lövverket.
Jag vet inte om jag ska titta på stora bålet i Pildammsparken ikväll. Det beror på vädret och hur jag känner mig.
Hur ska ni göra? Blir det något bål?
Kramen!
Hej Gilla och alla andra 
Uppe hos oss heter det majbrasa och där grillas det korv och några sjunger om att vintern har rasat ut m.m.
Åker till torpet på EM och hemma igen på söndag/ kram Spanaren
Ps Trevlig Valborg

God morgon Gilla, Spanis och ni andra!
Hemma blir det brasa på flotte ute i sjön, manskören som sjunger, lite vårtal, en varmkorv lite lotter - allt i vanlig ordning… Det är faktiskt roligt för man träffar människor man inte sett på länge och inte hunnit prata med =) Det kaaan hända att kvällen avslutas med ett glas vin, det beror på hur många värktabletter jag behöver knapra under dagen…
Spanis - ha en underbar helg på torpet!
Önskar er en trevlig Valborg!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 2 Ha det så gott själv och du, det låter underbart med en brasa på en flotte också 
Vi får väl se om det blir något bra väder ikväll. Det ska blåsa friska vindar ikväll och det kommer bli ganska kyligt ikväll.
Vet ni vad? Vid halv nio-tiden så kom där två stycken åsk-knallar! Årets första åska. Och sen kom regnet, och regnet kanske kommer tillbaka, så jag får se vad jag gör om jag sitter i TV soffan ikväll eller står och huttrar i Pildammsparken.

Här öser regner ner för tillfället, men himlen har ljusnat så jag hoppas det går över till kvällen…:\
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Här åskade det i gårkväll. Såg världens häftigaste blixt, den var så kraftig, hyfsat målmedveten och hade en antydan till rödglödgade kanter. Där den slog ned så vart det en tjock sprakande boll…
Har aldrig sett en sån kraftig blixt förr.

Ja, trevlig Valborg glömde jag ju säga! Vi ska till ett vårbål i närheten. Brukar göra ett "önskeknyte" och offra i eldens renande lågor. Har inte förberett något ännu, men ska nog göra det. Brukar ha ett papper där jag skrivit en önskan för mig själv och lägga i örter och rökelsekåda i knytet. Det brukar smälla när elden tar tag i min önskan och lukta gott! Brukar göra detta tillsammans med barnen.
Ha en fin Valborg allesamans !
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godkväller!
Det blir inget bål för mig. Det är för kallt.
Nej, det blir TV soffan istället, mycket mysigare.
Men i morgon ska jag höra våren sjungas in av Lunds Studentsångförening - det är en tradition.
Ha en skön Valborg
Godnatter!
Det blev Indiana Jones Äventyr. Den han spelade in 2008. Den handlad om de tretton kristallskallarna.
De som Maya berättar om. Så därför blev denna film extra intressant för min del. även om jag önslar att de hade gjort lite annorlunda med slutet. Men det var ju bara en film.
Lagon fredagsunderhållning.
Nej nu väntar en nyvädrad iskall säng.
Natti