Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1743 ggr
[GunillaR]
0

OT - Lite stök med hemsidor idag

Jag har sagt upp webbhotellet som blev på tok för dyrt för mig, för att inte tala om domänhanteraren .se som höjde sin årliga avgift från 99:- till 160:-, bara sådär rakt av!

Jag kollade upp min internetleverantör, Bahnhof, för att se om där fanns möjlighter till hemsidor och domän - och det fanns så! 3700 MB plats finns att fylla. Så det ska nog gå bra.

I samband med detta å tänkte jag att istället för tre hemsidor, bara ha en och använda den som en portal. Sagt och gjort!

Jag var tvungen att lägga in förstasidan för att se om det fungerade då jag skaffat en domän som är fri, liksom hemsidan. Plus 6 mailadresser!

Jag älskar just nu min internetleverantör!

Ungefär så här kommer upplägget att bli fast lite snyggare och proffsigare.

http://www.gillasportal.st

Idén var väl inte så dum väl?

För bredband, hemsida, domän, 6 epostadresser är inte 115 kronor per månad mycket pengar!

Dessa pengar betalar jag ju ändå för bredbandet. Så varför ska man hålla på med dyra webbhotell och domänhanterare?

Webbhotellet kostade 300 kronor per år och domänen 200 kr per år. 500 kronor som jag inte behöver betala.

Det är väl inte so dumt

Jag tar tacksamt emot förslag till layout till förstasidan. Jag gör sidan själv i html kodning.

[Spanaren]
0

#0 Väldigt rent och lättillgängligt och en   

/kram Spanaren

Pagan
0

Jättefint Gilla. Ska du inte ha något om tarotkursen oxå eller ska du ha en annan sida oxå?

Du ska givetvis ha lite mystisk stämning på din första sida, dina vackra alster i mini format kanske eller lite koppling till Mists of Avalon. Hmm får fundera vidare.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Spanaren]
0

Gillas portal … givetvis en portal med något ansikte, kortlek och något andligt etc.

Ser din portal stå där över alla dina egna bilder som du med fantasins hjälp kan få till Flört

/kram Spanaren

[GunillaR]
0

Tack för förslag! Bara låt dem komma.

Jag har funderat lite idag på att göra en liten presentation av mig och berätta lite om vad man hittar på de olika hemsidorna. Och där kommer ju tarotkursen in, naturligtvis.

Tänkte att man kunde ju göra knapparna till hemsidorna med bilder på vad de handlar om, typ en tarotkortlek till tarotsidan.

Kramar

Painter

Isa56
0

Det tror jag är en jättebra ide, allt samlat på en sida, med länkar till de andra.

yes

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Spanaren]
0

#4 Gör det konstnärligt på något vis, så att vi alla andra får spärra upp ögonen av hänförelse Glad och minnas din sida för att hitta tillbaka dit in igen/kram Spanaren

[GunillaR]
0

# 6 - Uj uj uj Tungan ute

Jag får gnugga idéknölarna ordentligt.