Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1463 ggr
[GunillaR]
0

Dagens 22 april

Hej mitt i natten.

Har suttit och sett 2012 ikväll och ………..ja man blir lite tankfull. Jag skulle vilja se den ur en svensk synpunkt .

Jag har haft en tankfull dag då en del besluts har fattats som beror min ekonomi.

Fick reda på idag att vår hyresvärd som är Malmö Kommunala Bostads AB ska bygga om i alla lägenheterna här ute på Holma, i kök och badrum. Sedan blir hyran 850 kronor högre för en tvåa. Tål att funderas på, om man ska stanna i Malmö eller försöka få tag på något billigare till exempel i Trelleborg.

Jag får helt enkelt lägga korten för denna sak!

Nu ska jag sätta mig och läsa en stund så jag inte går och lägger mig med dessa scener från filmen i huvudet.

Kan vara ett samtalsämne att ta upp i morgon det där.

Isa56
0

Godmorgon Morgaine och alla ni andra.Skrattande

Solen skiner och fåglarna kvittrar, undrar vad dom säger Obestämd eller nej kanske inte,Flört dom kanske bråkar och använder fula ord. Vad vet jag.

Ush då Morgaine Skrikandes  850 kronor det var ingen liten höjning så där på ett bräde. Det förstår jag att du funderar på att flytta. Det hade jag också gjort. Dom vet och sko sig på att folk måste ha någonstans att bo. Hoppas din värk har gett med sig iallafall. Som jag skrivit tidigare har ju min man Fibro och vissa dagar lider jag verkligen när jag ser honom försöka röra sig. Hur han känner sig kan jag bara gissa.

Ha en skön torsdag.

Kram Isa

Have A Nice Day

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nillanb
0

Godmorgon på er allesammans Glad

Fyy Gilla det känns inte rimligt med en så stor hyreshöjning Rynkar på näsan

Här lyser solen så vacker och fåglarna kvittrar det börjar hända spännande saker i trädgården nu… livet börjar vakna efter den långa sömnen.

Ha en njutningsfull torsdag !

[Spanaren]
0

Hej svejs!

Värker i min fibrokropp men härliga promenader på skaren är ett måste.

Tänk snart har vi haft nattkallt och sol i en vecka … härliga tider Tungan ute

Usch då Gilla … känns som att du flyttar men inte till Trelleborg (var fick jag det i från?).

Ha det alla och låt sol och värme finnas i era hjärtan, idag också.

/kram Spanaren

NessaInglorion
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn, eller god förmiddag kanske…

Snö här idag igen, blä!

Usch då Gilla, det var en saftig höjning som sagt. Lika bra att rådfråga korten ja. Lycka till!

Spanaren, inte kul med värk, skickar ljus till dig.

Ikväll är det dags för kryssning wohooo! Ska bli så kul! Skrattande

Ha en underbar tosdag!

Kramar

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Det blev sent inatt och jag känner mig lite "dagen efter".

# 3 - Det finns en del ställen till som ligger utanför stadskärnan och även småbyar, men jag vill inte flytta från havet. Och så vill jag ha nära och bussförbindelse till sonens familj.

Ja jag undrar hur många som kommer ha råd att stanna kvar här efter renoveringen. Det är ju mest invandrare och de flesta av dem har inga feta plånböcker. Detta är ju inget stambyte som det är tal om (tror jag) utan det gäller att byta ut hela köksinridningen samt att fräscha upp badrummet med kakelklätt utrymme (tror jag). Jag måste ta reda på mer om detta. Den granne som jag talade med bor i ett annat hus och han hade fått meddelande om detta, men det har inte jag. Så antingen har jag inte sett meddelandet eller så börjar de med hans hus och det är därför han vet.

Hur som helst så blir det en del frågor till korten!

Just precis kom här en hagelskur men nu skymtar solen mellan några moln så det är exakt som ett aprilväder ska vara.

Ha en bra dag!

(i morgon är det fredag…..Tungan ute)

Elpida
0

Hej hej!

Här lyser äntligen solen igen coh jagar bort det tråkiga grå som varit ett tag nu.

Gilla - vad fanken alltså, 850 spänn bara så där! Det är ganska mycket pengar i månaden. Lägg kort och se vad du kan få för tips! Hoppas du mår lite bättre, kan tänka mig att sådana där saker inte precis förbättrar kroppen :\ Ska skicka lite till dig idag, försökte igår men jag höll på att somna hela tiden..=(

Spanis min vän, jag skickar lite värme till din kropp idag och hoppas du känner att jag blåser på din kind! =)

Nessa, är du säker på att du inte har lite plats över i resväskan? Jag kanske kan göra mig pyttelite…;) Skulle hellre göra det än genomgå morgondagen (begravning), men det är ju sådant man bara måste igenom… Ha en underbar resa!!!!

Kram på er!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Tack tjejer för att ni sänder till mig och givetvis så känner jag att du blåser på mig just nu på min vänstra halssida Elpida.

I morgon är det din tur Elpida med att få ljus och värme med dig så att stunden blir ljus, trygg och förblir till ett vackert minne.

/kram Spanaren

Ps Du sa kinden men det blev halsen :-)

NessaInglorion
0

#6 Åh fy, begravning är inget man ser fram emot nej, mycket tungt.

Du kommer finnas i mina tankar under morgondagen, det lovar jag. Annars får du gärna krypa ner i min väska! Flört

Kram

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Godmiddag!

Puh! Nu har jag sagt upp webhotellet och domänen och lagt in ny epostadress. Så nu kommer jag slippa denna tunga utgift.

Nu måste jag flytta mina hemsidor till ny adress eftersom de kommer snart försvinna från webhotellet.

Men det gör jag en annan dag.

Nu vill jag fortsätta denna dagen utan att bekymna mig om lägenhet och eventuell flytt. Jag har ännu inte varit i kontakt med hyresvärden för bekräftelse. Får se om jag gitter skriva till dem i eftermiddag.

Nu skiner solen, lite vita molntussar seglar förbi men det är ingen värme att tala om.

# 6 - Elpida, det är inte något trevligt att gå på begravning. Så jag hoppas att allting går bra och inte tar för mycket energi. Försök att göra avskedet till ditt personliga mitt i allt ihopa.

Elpida
0

Tack så mycket allihopa!! Ja, mitt i allt ska jag försöka komma ihåg mig själv också, det var en bra uppmaning Morgaine! Spanis, jag tar gärna emot värme och ljus imorgon *kram* Nessa, tycker du att det börjar röra sig i väskan vet du vem det är =)

"Du har alltid två val"

nillanb
0

Elpida förlåt har jag missat att ni har fått sorg i familjen…

Jag är ledsen för er skull, det gör ont att fattas en kär anhörig. jag känner mig dum som inte uppmärksammat detta!

Jag sänder familjen ljus och värme… och önskar att det inte blir för tungt i morgon utan att det blir ett ljus och vackert farväl.

Pagan
0

Hejsan allihop. Sent från jobb idag. Känner att jag skulle behöva skicka er en massa goda tankar idag.

Gilla, det låter födjäkligt alltså. Låt oss höra vad korten råder. Inget beslut man tar i en handvändning precis, men man ska ju leva oxå inte bara betala hyra.

Elpida vad tråkigt för er, har oxå missat att du förlorat en närstående. Förstår att du inte ser fram emot en morgondag i sorgens tecken. Ja, jag vet inte hur jag ska formulera mig nu. Svårt att få fram i skrift känner jag. Tänker på dig. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

Tack!!! Fy attan vad ni är gulligaKyss. Det är svärmor som gått bort så det blir nog tufft - men det som inte dödar en stärker en har jag hört…. och jag är ju en seg jäkel så jag ska nog kunna stötta mig igenom det oxå!

"Du har alltid två val"

Isa56
0

Elpida Vad sorgligt, jag tänker på dig.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻