Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1119 ggr
nillanb
0

Godmorgon 16/4

Godmorgon på er allesammans Glad

Det är fredag och solen lyser så underbart även i dag.

Sitter här och funderar på om man kanske skulle grilla något gott i kväll kanske… någon som har något förslag Tungan ute.

Jag önskar er en härlig fredag Kyss

Elpida
0

God morgon!

Solen lyser även på oss och jag hoppas den hinner värma upp ordentligt för jag ska på fotboll ikväll och vill inte frysa…

Igår grillade vi kotletter och gjorde klyftpotatis blandat med paprika och vitlök i ugn. Serverades med en sallad med fetaost och kidneybönor och en vitlöksås gjord på creme fraiche. Ungarna åt som tokiga och skrek att "nu är sommaren här" =)

Helgrillad fläskfilé som man bryner på grillen runt om o sedan slår in i folie med lite marinad och låter den "grillas" färdigt brukar bli riktigt mört och gott ;)

Ha en underbar fredag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Tjillevippen Nillan och Elpida och alla andra!

Grillat … såååå goooott!

Elpida ditt recept vill jag ha eller höftar du bara fram det Flört

Nillan visst lät det receptet gott?

Ha det bra alla mina vänner och krama om ditt barn, husdjur, make eller maka, sambo eller en vän.

Ni som ingen har att krama … krama mentalt om oss alla här inne, för jag kramar om dig och dig och dig osv…

/kram Spanaren

Elpida
0

#2 Om du menar marinaden så brukar jag höfta lite med olivolja, soya, grillkrydda, pressad vitlök, peppar, salt och en liten skvätt fond. Det behöver inte vara krångligt för att bli gott =)Låter först köttet ligga i marinaden och sedan pensla på under grillningen, eller vid fläskfilén, hälla lite marinad över i folien och sedan "knyckla till" folien runt om.

Smaklig spis =) och en stor kram från mig till dig!

"Du har alltid två val"

[Spanaren]
0

# Tack Kyss

nillanb
0

#1 Tungan uteTungan ute Mmm så smarrigt det låter japp… absolut grillning i kväll Skrattande

Kramar om er båda Skrattande härligt med fredagskramar !

[Spanaren]
0

#5 Kyss

NessaInglorion
0

God förmiddag.

Ingen sol i Stockholm idag men väl snöblandat regn. Rynkar på näsan Inget grillväder direkt haha.

Härligt att det är fredag!

Ha en fin dag och helg!

Kramar

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Solen strålar här i Malmö idag också. Det är tvättdag idag, blääääh! Men det måste ju göras.

Jag har suttit på balkongen igår och iförrgår en liten stund och redan fått lite färg på ovandelen framsidan. Solen är mycket stark nu.

Ha en trevlig dag och kolla på solnedgången ikväll!

Coffee Drinker

Pagan
0

Godmorgon kramar från mig

Har gottat mig hela morgonen med en god bok, varma mackor och kaffe. Hunden tittar lite surt och undrar hur det blev med den "riktiga" promenaden egentligen. En liten pisspaus räknas inte i canecorso världen. Jag bara kliar henne lite under hakan och fortsätter läsa.

Önskar alla en underbar fredag. Här skiner solen och det bådar gott för framtiden.

Ryggen blir lite bättre för var dag. Gäller ju att inte överanstränga sigFlört kan ju vara ett sätt för kroppen att tala om att jag behöver lite "rast" oxå.

grilla låter toppen gott. Ska nog satsa på det. ´

Nessa låter trist med orupväder i stockholm. Så konstigt det kan bli med väderfördelningen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

NessaInglorion
0

#9 Haha ja verkligen men nu börjar det spricka upp här! Skrattande Ska ut en stund innan lunchen är över. Later sötnosar!

"Låt själen vara fri"

Elpida
0

#9 Nu har jag skickat lite healing till din rygg. Hoppas du kände det för det blev iaf väldigt varmt hos mig! =)

kram

"Du har alltid två val"

Pagan
0

Tack Elpida. Gullidej

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Men hallo vilket konstigt väder, sol och fint tidigare nu molnigt och hagel!!!Förvånad

Isa56
0

God kväll Skrattande

Här var det lugnt minsann. Än skiner solen fast den är på väg ner nu.Själva solnedgången kan jag nog inte se, det är för mycket träd ivägen. Som vanligt på fredagen är det en slöekväll.

Varför går tiden mycket fortare när man är ledig, än när man jobbar?Obestämd

It's Friday

Ha en skön kväll

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är värst så lugnt det är här idag. Men det är ju fredag och kanske man sitter i trädgårdar och grillar.

Jag kollade efter att solnedgången skulle vara färgad pga vulkanutbrotten och partiklarna i luften, och så fick jag se en nymåne med en Venus alldeles nedanför.