Tarot iFokus

Tarot

Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 994 ggr
[Linda-E]
2010-04-03 13:17
0

Yoga

Är det någon som har provat på Kundaliniyoga??
Ser att på gymmet jag har tränat på ska börja med det, funderar om jag ska prova på.

[GunillaR]
2010-04-03 14:36
0

Nej. Jag är lite skeptisk till yogaställningar eftersom man måste slå knut på sig själv. Med min värkande kropp skulle nog inte detta vara en lösning.

Förresten vad menas med Kundaliniyoga? Är det meningen att man ska få Kundalini att stiga?

[Linda-E]
2010-04-03 14:54
0

Såhär står det på ders hemsida.

Kundalini yoga är en lugn yogaform med främsta syfte att skapa en inre frid. Väl utarbetade tekniker ger redskapen till att lära känna sig själv på djupet. Alla kan träna yoga för att öka sin hälsa, livskraft och självkännedom. Ett kundaliniyogapass, en kriya, består av en serie kroppsställningar och rörelsemönster, andningstekniker, mantran (ljud eller sång) samt en avslutande meditation.

Isa56
2010-04-03 15:07
0

Hittade det här klippet på youtube från Värnamo Här

Verkade intressant, men frågan är om jag kan sitta så numera. Ska kika mer på det sen.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Linda-E]
2010-04-03 15:54
0

Och stel som en pinne är jag också. Hua, men det är nog bra för kroppens rörelser.

[GunillaR]
2010-04-03 17:39
0

Yogan i sig tror jag kan vara väldigt välgörande, men jag är lite frågande om just Kundalini, var den kommer in i bilden.

Kundalini är en kraft som finns i varje människa. Den ligger ihoprullad i rotchakrat strax över svanskotan. Vid andlig utveckling så stiger denna eldkraft upp till chakra för chakra.

Lite mera info om Kundalini

http://kundalini.se/svbrosch-1024.html