Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 719 ggr
[GunillaR]
0

God morgon den 27 mars

eller godnatt, vad som behagas.

Denna dag har varit en mycket bra dag. Jag har städat bort en del som jag inte ska ha i mitt liv längre och det käns mycket skönt och mycket lättare.

Man tar på sig uppdrag som egentligen inte stämmer överens med hjärtat för att man vill hjälpa till men ikväll kom jag på hur jag skulle kunna göra och nu känner jag mig fri och glad

Det har hänt något med mig de senaste dagarna. Jag var nära en liten krasch med hela mitt system. Men nu har jag kommit ut ur det jobbiga lite mörka, och ny skiner solen igen. Som sagt, jag städade bort de saker som inte var mitt hjärtas.

Sängen kallar natti!

Kyss

Isa56
0

Godmorgon Morgaine och alla andra. Skrattande

Maken är iväg och jag har några timmar för mig själv. Det är skönt ibland. Har provat att lägga in filmklipp och det var ju jättelätt. Grått och regnigt just nu. Men det gör inte så mycket, jag ska byta i sängarna och tvätta, fast, det är klart som vädret var igår hade det varit ljuvligt att hänga tvätten ute. Det luktar sååååå gott när man sen tar in tvätten igen.

Ha en skön dag oavsett väder.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

God förmiddag!

Oj vilken kontrast idag med vädret mot vad det varit de senaste dagarna. Mörkt och regnigt är det men det verkar i alla fall inte blåsa och det är ju skönt. Annars brukar det regna på tvären här i Skåneland.

Jag ska ta denna dag som den kommer och göra precis vad som faller mig in, eller göra ingenting. Igår läste jag slut en bok och nu ligger där en annan bok som köptes på rean, helt oläst………..

Ha en bra dag!

[GunillaR]
0

Glöm inte att ställa om klockan ikväll när ni går och lägger er.

En timme fram!

Isa56
0

Javisst ja, Förvånad Det hade jag inte en tanke på. Flört

Isa

Pagan
0

Yes spring forward - fall backward, har koll på detta. Tjusig klocka Gilla, kan riktigt höra hur den låter på morgonenSkrikandes

Va skönt det låter däremot med dig Gilla, du e på banan igen och släppt dina måsten, duktig flicka!!Skrattande

Jag har äääääntligen fått mitt kurs material från nattskogstemplet. Som jag längtat. Ska sätta mig lite med detta idag. Tyst Passar bra med regn och blåskallt ute.  Här kan man inte hänga ut tvätten direkt.

Min ärade make har tjatat (kan Ni fatta??!!) om att vi aldrig äter makaroner och falukorv (urkk) Foten i munnenoch han ska därför överlåta åt lilltjejen att laga middag i dag. Själv kommer jag äta leverpastejmackor. Makaroner med grillkrydda och ketchup och stekt falukorv hur i hela friden kan man längta efter det?? Här serverar jag goda grytor och fläskfilé och han vill ha makaroner, snacka om att ge pärlor åt svin.Obestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jamen Förvånad Pagan då Flört makaroner och falukorv är gott ibland, tror jag. Äsh jag minns inte hur det smakade. Har ju inte ätit det på runt 1,5 år.Tungan ute Min man ska få fläskpannkaka idag, själv gör jag nog något, typ coleslaw med stekt bacon. Har ju lite rödkål kvar i skafferiet, med lite ärter cremefraiche, majonäs och kryddor blir det gott och mättande tycker jag.

Vad är nattskogstemplet? Inte alls nyfiken nääädååOskyldigFlört

Pagan
0

Nattskogstemplet har en kurs i häxkonst och magi. Ska bli en väldigt trevlig resa. Marie heter hon som håller i den läs gärna mer på http://www.gronadraken.com/magikurs/

jag tycker dina middagsplaner låter mycket trevligare än våra. Höll oxå på med lchf ett tag, det kanske jag har berättat. Men stod inte riktigt ut med att slopa alla kolhydrater. Saknade vissa saker allt för mycket och att slarva varannandag var ju inte hållbartTungan ute inte om man åt grädde och smör och majonäs och allt det andra gottiga.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Mackor kan man göra mycket med. En klick gele på leverpastejen och lite persilja (nej inte sånt jag snackar, utan sån där sträv sak man äter Flört) Lite stekt bacon strösslad över. Inlagd gurka eller rödbetor. Lite tips bara. Tungan ute

Ska in och kika på sidan tackar.

[GunillaR]
0

Makaroner och falukorv är blääää. Däremot så kan man göra en massa smaskigheter med falukorv.

Här blir det stekt torsk, kokt potatis och en jättegod sås med grädde och tomatpuré.