Om betydelsen av alla kort
Vill någon här lära mig Tarotkortens betydelse?
Det finns artiklar här på sajten
Tarotkortens Uppbyggnad
Lilla Arkanan - bägare:
Lilla Arkanan - Pentagram:
Lilla Arkanan - Stavar
Lilla Arkanan - Svärd
Stora Arkanan
Oj, ja sedan kanske men jag orkar inte läsa nu…tack i alla fall!
Har du ingen skrivare som du kan skriva ut?
Annars finns det här som artiklar, de springer inte sin väg.
Du vet väl att man måste vara försiktig så att man inte får det man ber om *blink*
#3 Jag ska nog lugna mig känner jag *tack*
När jag lägger Tartot så arbetar jag enbart med min intuition.
Vad känner jag för det jag ser i kortet, vilka känslor får jag till mig, får jag smärtor, känner förväntan osv.
Jag får till mig bilder, nästan som i en film eller i en bok ibland.
Jag har försköt att titta i böcker men insett att för mig är mitt bästa redskap jag själv och korten är min förlängda arm (läs intuition).
Prova med ett kort, känn in det, vad får du till dig?
Jag är ingen Tarot läggare av stora mått utan lägger oftast bara tre kort, dåtid, nutid och den närmsta framtiden.
Jag har det framförallt som ett komplement till mediumskapet, kan ibland passa bra efter en sittning.
Du har ju en stark intuition Jeremina så kanske detta passar även dig.
//Helena
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#5 Du jobbar alltså på samma sätt som jag gör när jag lägger vanliga kort, för det gör jag men inte Tarotkort!
Det finns ju en anledning till att korten har sin betydelse och är uppdelade i Stora och Lilla Arkanan och de fyra sviterna.
Men man kan också använda sig av vanliga kort, eller kristaller och stenar, eller vad som helst om man helt går efter intuitionen. Då behöver man inga kort.
Det är naturligtvis upp till var och en om man vill lära sig om betydelserna och använda denna kunskap som ett bra komplement till sin intuition.
#7 Det ser ju lite mer mystiskt ut med Tarotkorten tycker jag, då menar jag på ett positivt sätt!
Det är så skönt att det finns olika metoder och ingen är ju fel, hur man än gör så blir slutresultatet detsamma och precis som ni skriver, man kan egentligen använda vad som hellst eller ingenting alls, det fungerar också.
Men visst är det spännande med korten, de är så vackra och fulla med symboler som väntar på att bli beundrade *ler*.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag har märkt något intressant med korten. I början gick jag efter boken som medföljde leken och lärde mig de olika kortens betydelser. Nu märker jag mer och mer att jag får spontana associationer när jag ser korten. Associationer som inte alls behöver sammanfalla med bokens betydelser. Det känns lite konfunderande, men också spännande. Får se hur det utvecklas.
# 10 - Det är ungefär så det fungerar. Man vet kortens betydelse och sedan dyker där upp en hel del på kortet som en massa "bonus". Det som dyker upp på korten får man då koppla till kortens betydelse och den ställda frågan naturligtvis.