Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1725 ggr
[Jeremina]
0

Dum fråga?

Jag måste som helt novis när det gäller Tarotkort fråga: Varför blir så många rädda när de blir spådda och kortet med döden på kommer upp?

Betyder inte det som ofta i drömmar en nystart?

Pagan
0

Döden betyder enligt Jolanda III den stora döden i fysisk mening, som slutgiltligt sätter punkt och/eller den lilla döden som sätter punkt för tillvaron så som vi just nu ser den. När vi står inför kalla fakta och inser det orubbliga i att fortsätta på den vana vägen. Döden är ju som bekant oxå kort nr. 13.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Jeremina]
0

#1 Vad? Förvånad Jag kan inget alls men jag vet väninnor som blivit spådda och går bara och väntar på att någon ska dö!

Pagan
0

Ja att vi ska dö är det enda vi vet den dag vi föds, man att gå och vänta på den låter ju lite onödigt. Skrattande

Skämt å sido, När du säger att dina vänninor blivit spådda och går runt med dessa känslor/tankar efteråt så tycker jag att de gått till fel person. Låter som denna person är mycket oseriös. Det är ju inte meningen att man ska gå och känna oro efter en läggning. Jag har aldrig känt så iallafall. Har visserligen bara mött 2st, förutom dem här på sajten. Meningen är ju att vi ska få vägledning inte skrämselhicka.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Jeremina]
0

#3 Det har jag också sagt att denna person måste har varit oseriös!

[GunillaR]
0

Om någon tarotläggare säger att Döden innebär att någon ska dö, tycker jag verkar mycket märkligt. Iså fall så skulle jag inte något större förtroende för denna tarotläggare.

Visst blir människor rädda för kortet Döden eftersom det heter Döden. Men detta kort heter annat också i olika lekar. Transformation är ett namn som jag har i en av mina lekar.

Om jag har en klient och denne upptäcker kortet XIII Döden och därmed blir rädd, då skulle jag noggrannt förklara för denne vad kortet betyder och absolut inte låta denne gå utan att veta vad kortet innebär.

Sen kommer jag osökt in på oss västmänniskor och vårt förhållande till vår egen död, att vi inte riktigt vill kännas vid att vi någon dag ska lämna denna livsform. Men så är det i vår kultur där vi tror att vi kan kontrollera allting och även att vi strävar efter odödlighet. Det som är mest skrämmande i vår kultur är att vi inte ens tillåter våra kroppar att få lov att åldras

Bloudwedd
0

Död är nödvändigt för allt liv. I alla dess former.

Men jag tror att rädslan för döden(13) handlar om så många saker: Skrock, myter, rädsla för det okända, Hollywood förvanskning och även mycket kopplat till liemannen. Men framför allt tror jag att mest är kopplat till det första: Myter. Det finns fortfarande många gamla föreställningar kvar om vad korten betyder. En modern tolkare idag tolkar med betydligt mer nyans i det hon eller han gör!

[Jeremina]
0

Tack för era svar och jag ser det som ni menar men de jag talar om har blivit nästan besatta av att just det kortet kommit upp!

[GunillaR]
0

Det är verkligen tråkigt att det ska vara så laddat detta kort. Därför bör ju varje tarottolkare med ansvar förtydliga betydelsen av kortet så att inte klienten lämnas med rädsla.

[Jeremina]
0

Däremot när kort för kärlek kommer upp så väntar de på den stora kärleken varje dag. Jag tycker att de tar det på för stort allvar mina vänner som jag talar om!