oroande kort?
Hej, jag funderar på att gå en utbildning till LCHF-kostrådgivare, och gjorde en 3-kortsläggning för vägledning. Frågan var vad kursen skulle kunna ge mig, under utbildningen - omedelbart efter - i framtiden.
Jag fick korten Månen - Page i mynt - 10 i svärd.
Jag upplever alltid att det är svårt att tolka för mig själv, så jag skulle gärna vilja ha era kommentarer till min tolkning!
Månen säger mig att det blir en tid av utveckling för både kropp och själ, en helhet som gör mig gott.
Page i mynt ger mig besked om nya möjligheter för ekonomin, kanske en möjlighet till ett nytt yrke, nya inkomster? Så långt ser det ju bra ut….
Men 10 i svärd ställer till det. Det kan leda till stor stress, hälsoproblem, total brakedown? Ser inte så bra ut… så jag bad om ett kort till för att hjälpa till att tolka det sista.
Jag fick Magikern. Och nu läser jag dem två i förening - jag ser dem som en varning för stora problem, att jag kan riskera hälsa och välmående - jag har en stressbakgrund och måste vakta på mitt mående och min energinivå i allt jag gör - men att jag har möjligheterna att lyckas med det jag verkligen vill och tror på.
Vad säger ni? Hur ser ni korten? Framför allt 10 i svärd i kombination med Magikern? Gör jag en "wishful reading" ? Det är alltid så svårt att läsa för sig själv tycker jag.
Tacksam för kommentarer!
/Tina
Svärdstian kan betyda att du kommer välja en annan nisch än den du valt från början. Detta behöver inte vara negativt, men ibland är det så att vi väljer en väg och så kör vi full fart utan att se det finns avtagsvägar. Sen plötsligt tar vägen slut och vi står i en återvändsgränd. Då blir vi kanske tvungna att backa en bit för att hitta en avtagsväg, den som vi inte såg trots att den var ganska uppenbar.
Jag ser inte svärdstian som negativ, speciellt inte när du sedan fick Magikern som hjälpkort. Det är nog bara så att du kommer ta fram ditt trollspö och svinga till det precis innan du ser den sista avtagsvägen innan återvändsgränden.
Lycka till!
Tack för din tolkning! Det var lugnande, jag fick ju lite mer hopp själv också när Magikern dök upp.. men alltid kul att höra någon annans åsikter!

Det är bara roligt när man kan hjälpa till.
Om du på fullt allvar vill bli en kostrådgivare hoppas jag innerligt att du förlitar dig långt mycket på vetenskap, dokumenterad bevisning och sunt förnuft än vad du verkar göra idag.
Jag skulle personligen aldrig konsultera en kostrådgivare om jag visste att denne i sin tur konsulterade tarotkort.

# 4 - Jag tror inte någon här på sajten är intresserade av vad du skulle eller inte skulle.
Du får dra vidare och trakassera någon annan sajt. Här är du inte välkommen!
# 5
Det var ett råd i all välmening.
Flera andra "kostrådgivare" som Annika Dahlqvist och Sanna Ehdin är sådana som inte stått på en stadig vetenskaplig grund och följaktligen också hamnat i blåsväder. (Båda har utsetts till Årets Förvillare.)
Om man vill ägna sig åt kostlära måste man förlita sig på vetenskapen. Det är inga trakaserier. Sånt här måste man kunna prata om.

# 7
Har någonting jag skrivit varit felaktigt?
(Vad som är en "positiv stämning" är ju djupt subjektivt.)
#8 Terry, Ts frågade om sin egen utveckling och val av väg. Inte om vad h*n ska säga till de som kommer för kostråd. Dessutom är Lchf inte någon ny "fluga" som du vill hävda. Vill du diskutera Lchf så finns det en sajt för det, HÄR Där finns många som gärna diskuterar de med dig
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 9
Precis.
Och om man tror på tarotkort kan kostrådgivare vara fel väg att gå. All kostrågvigning måste vila på en trygg vetenskaplig grund, med fasta evidens.
Förlitar man sig på tarotkort tror jag man har en fallenhet att bortse från vetenskapliga bevis. Tarotläran är ju en lära man kunnat falsifiera vid flera tillfällen. Den saknar ju alla former av belägg.
(Så det var inte kosten i sig jag vill diskutera.)
Varken jag eller någon annan på denna sajt har för avsikt att gå in i någon diskussion om Tarot kontra vetenskap.
Så här har du ingenting att hämta!
# 11
Och det är väl tyvärr för att Tarot inte har någonting att hämta i en sådan diskussion, eller hur?
Tarot är ju en lära som vetenskapen kunnat falsifiera. Alla spådommar är ju bara vaga Barnum-uttalanden. Påståenden som är så vaga och allmänt hållna att de passar in på vem som helst. (Den troende fyller dem sedan själv med mening.)
Inte jättemycket att stödja sig på när man ska välja karriär med andra ord.

Just nu diskuterar du med dig själv, hoppas du har trevligt!
Jag tänker inte svara dig och ingen annan heller.
Du är inte önskvärd på denna sajt
(andra gången jag skriver detta ikväll)
Jag har varit tarottolkare sedan 1996 och dessförinnan tolkade jag från vanliga kort och började med detta i slutet på 60 talet.
# 13
Bara för att du ägnat dig åt något en längre tid gör det tyvärr inte mer trovärdigt.
Ledsen.

Men om du känner dig så pass säker, skulle du vara intresserad av att ställa upp på kontrollerade tester och motbevisa mig?
Föreningen Humanisterna erbjuder ju 100.000 kronor till den som kan bevisa paranormala förmågor.
Vilket ord är det du inte begriper i
"Du är inte önskvärd på denna sajt"
Vi har ju redan sett Ylva Trollstierna försöka och misslyckas. Hon fick 0 av 16 rätt. (En träffprocent på 0% alltså, och hon har ändå hållt på med Tarot i 34 år, enligt egen utsago.)
# 15
Du verkar tycka att det jag skriver är väldigt provocerande. Det är synd. Du får gärna förklara på vilket sätt jag har fel, (om du anser att jag har det).

Ett ord till av dig och du får skrivförbud!
Inlägget borttaget av Sajtvärd.
Det är beklämmande att se hur rädslan kan göra människor så inskränkta.. istället för att se livet som mer än kalla fakta och bevis väljer de att lägga alla sin energi på att argumentera mot dem som har ett vidare sinne än de.
Jag vet att det ena inte utesluter det andra… hela mitt liv har till stor del bestått av siffror och kalla fakta - är ekonom, systemvetare och chef i ett multinationellt företag - men inte hindrar det mig att förstå att det finns mer än det jag kan bevisa!!? Inte heller baserar jag hela mitt liv, min yrkesbana på Tarot?? Varför skulle jag begränsa mig till det ena eller det andra, när jag kan få helheten!?
Nåja, jag kan inte låta bli att tycka lite synd om… Jag väljer att lägga min energi på sådant jag har nytta av, och att försöka överbevisa en skeptiker är inte en sådan sak för mig.
Jag är glad att vi som vågar vara öppna, ödmjuka och nyfikna är många, många… vi vinner i längden!
Kram till er alla !
# 21 - Precis så resonerar jag också. Jag har också jobbat med kalla siffror och exakthet. Jag är dessutom väldigt intresserad av vetenskap och forskning.
Och vilken glädje att kunna ta till sig båda delarna av livet, att tillåta sig att vara öppen för hela registret.
För om man inte tillåter sig att leva ut någon del av sig själv, då är man fången i sig själv.
Kram
Jag valde att inte läsa de andras svar innan jag ger min syn. Du redovisade inga specifika positioner så jag tolkar dem bara som de kom:
Till en början tror jag du kanske kommer att känna dig osäker på din omgivning och hurdu skallgå vidare. Precis som under månljus är allt lite diffust. Fullt normal upplevelse när man är nyutexaminerad.
Men utbildningen verkar vara något som kan skapa en ny början och säkerligen en eller flera jobberbjudande.
10 för mig står för att kunna släppa taget eller det som kommer efter boken är slut. Kanske är det så att du har haft orimliga förväntningar på vad utbildningen kange dig. Eller kanske för fort? Ibland blirdet helt enkelt inte som man tänkt sig och då måste vi kunna släppa taget. ¨
Magikern som förklaring till 10 of Swords indikerar bara för mig att inget kommer att komma till dig gratis. Du måste arbeta för det själv och vara din egen lyckas smed!
Lycka till!