Dagens hälsning 10 mars
Jag sitter här sömning så jag knappt kan se, men ville ändå berätta den glädje jag har fått uppleva idag när jag skissat ett porträtt, som jag ska göra om imorgon. Jag har också fortsatt på en påbörjad målning som hängt några månader, men idag fick jag inspiration.
Det kommer att bli en stridsgudinna. När jag presenterar henne så kommer jag att berätta om henne.
Tänk så levande jag känner mig när jag håller på med konsten! Det är absolut det som jag är till för. Om inte folk gillar mina arbeten så spelar det ingen roll för så länge jag har upplevt något speciellt under arbetets gång, det som man ibland kan kalla "Gudomlig inspiration". Man låter bilden göra sig själv.
Natti - så ses vi i morgon förmidda för jag är inte den som kvittrar om morgonen.
God Morgon
Och en fin dag..till er alla där ute..
Och såklart ska du måla Morgaine..bara måla på..
Godmorgon!
Vaknade kl. 6, pigg som en tupp, utvilad så skönt.
Är i tvättstugan nu, sedan bär det av till frisören för att färga, slinga och klippa, ska bli så härligt. Ska sedan gå till arbetet.
Kan bara hålla med dig Gilla, det känns i själen och in i cellerna när man får göra det man brinner och älskar. Fortsätt med ditt målande för du är så duktig.
Önskar er en trevlig dag.
Kram
Godmorgon Alla härinne 
Kallt om fingrarna när man var ute. Snart halva veckan gått. Längtar till vårljumma vindar och grönskan som börjar spira.
Trött på kyla och vinter. Jobb i eftermiddag/kväll.
Jag säger samma som Rosenvial och Linda-E. Fortsätt måla Morgaine, Det är ju den kreativa sidan hos oss som skänker glädje, lust och avkoppling.
Hm man kanske skulle göra något åt sitt hår.
Problemet är att, mitt hår är långt (nästan till midjan) spikrakt "babyhår" som lever sitt eget lilla/långa liv. Det är ju ett tag sen jag färgade håret. Kanske dags att pigga upp sig själv (och chocka maken hihi) med något läcker färg. Knallila kanske
hehe, nä, det får nog bli något mer diskret. Även om jag gillar att sticka ut lite ibland.
Ha en skön om än kall dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God förmiddag allesammans !
God förmiddag!
Det blev en riktig sovmorgon idag, fast å andra sidan kom jag inte isäng förrän 1.30.
Men jag har sovit som en stock och känner mig utvilad.
Det är mulet idag och ska bli så enligt väderprofeterna. Jag ska ta en busstur in till Lidl och köpa kattmat där.
Sen blir det skiss, målning och även lite jobb på katternas hemsida.
Ha en bra dag!
Godkväll rätt ut i etern
Är någon vaken? Här har visst inte varit någon aktivitet, sen innan jag körde på jobb. Nåja sov gott iallafall.
Kram Isa
Det är tyvärr mycket dålig aktivitet. Det är kanske sportlov någonstans……..
Eller så är folk vårtrötta.
Har för att mina barnbarn i klippan hade förra veckan, sen är det kanske mellansverige nu.
Nåja En del håller nog på med kursen också. 
Nu ska jag gå och lägga mig känner jag. kommer en dag till, om några timmar. 
Natti
Kram Isa