Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1210 ggr
[GunillaR]
0

Dagens 28 febr

Godförmiddag!

Sista dagen i vintermånaden!

Och så är det fullmåne i natt.

Solen skiner och det ser ganska inbjudande ut. Visst, det är blött nu när snön smälter, men vad gör det. Hrrmmm……de sa precis på radion att det skulle komma någon regnskur idag.

Jag ska i alla fall ta en prommis till Coop och se om jag hittar någon trevlig bok. Paraply kan man ju ta med sig.

För övrigt blir det en lugn och vilsam dag för mig.

Hoppas att dagen blir lugn och vilsam för er också! Glad

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Vilka vattenpölar det har blivit nu, det blir en tur för till skoaffären för att köpa nya fodrade vattentätta stövlar till dottern.

Massor av snö i stora högar och vattenpölar på det…. här torkas skor på löpande band… snö och vatten kommer över och i stövel skaftet så vi har alltid nästan ett eller två par stående i sko torken Obestämd.

Stövelskaften borde vara lår höga för att hon ska slippa blöta fossingar Förvånad

Ha en skön söndag !

Isa56
0

Godförmiddag Morgaine, Nillanb och alla ni andraSkrattande

Solen börjar titta fram och termometern visar plus 6 grader.

Och jag är glad, för att för 6-7 år kasade jag i diket och fick nog en chock. Efter det har jag haft ont i magen och nästan lite panikångest över vinterkörning. Dessutom jobbar jag så dumt att jag måste ha bil för att ta mig till jobb. För 1-2 veckor sedan tittade min man lite konstigt på och sa: Sen vi skaffade suven till dig har du inte klagat en enda gång på snön! eller tittat oroligt ut genom fönstret! Nej jag har inte klagat för jag är inte längre rädd för halkan Skrattande För första gången på många år har jag känt mig trygg när jag kört på skogsvägen till jobb. Min rädsla för vinterkörning tycks ha försvunnit. Men visst det har varit en besvärlig vinter för många, och leka apa halvfem på morgonen för att sopa av bilen är kanske inte vad man helst gör vid den tidenFlört Men för mig har vintern varit helt ok, jag är inte rädd för att köra längre. Den bilen är värd varenda krona den kostar.

Ha en skön dag imorgon börjar årets första vårmånad.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

fridelfina
0

God middag får väl jag säga då!

Här är det 5 plus och snön smälter…

Har planerat lite sportlovsskoj med sonen, tisdag blir det bowlingkalas med några av hans kompisar. Han är jätteglad, för de två senaste åren har det inte blivit kalas av när han fyllt år. Försökte med dottern också men hennes kompisar är bortresta på sportlovet! Så det får bli nästa vecka (bara en månad försent, men det gör väl inget).

Fullmåne, fullmåne - somen och jag gjorde en gigantisk fullmåne igår av snö. Rullade, rullade och rullade så det blev som en stod "hö-rulle" och på ena sidan formade vi månens ansikte. Det var kul!

Synd bara att det inte går att fota med vår kamera så det syns…

Skulle vilja göra en ceremoni ikväll, elda och tacka för det jag har, och för att det jag håller på med ska bli så bra det nånsin kan bli. Hm, får se vad jag kan fixa till här…

Pagan
0

Hej alla glada

Här är det lite grått och trist men det droppar så fint från takrännor och istappar så det gör ingenting. Ska ta mig en titt på SMHIs sida och se veckans väder. Pratade nyss med en vän som sade att nu kommer värsta kylan nästa vecka. Återkommer

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftermiddagens prognos:

Mulet och nytt snöfall på intåg
Det är mulet väder i landet. Över Norrland rör sig ett snöväder långsamt norrut, och i Norrlands kustland finns det en varning utfärdad för det här snöfallet. I söder kommer ett lågtryck in ikväll med regn, som övergår i snöfall på sin väg över Götaland och Svealand i natt.

Det fortsätter snöa i främst den östra delen av Svealand och sydligaste Norrland i morgon, och det är varning utfärdad för det här snöfallet som kan ge ca 1 dm nysnö.

Mest klart fram till helgen
På tisdag rör sig lågtrycket i söder vidare mot Baltikum och snöfallet i samband med detta avtar. Det följs av ganska klart väder i större delen av landet. Men i östra Norrland mer moln och något snö kan dröja sig kvar. Från omkring noll grader i södra Götaland till 15 minusgrader i norra Norrland.

På onsdag blir det troligen molnigt i östra Norrland och ostligaste Svealand men annars väntas en solig dag. I allmänhet flera i minusgrader, men på dagen tillfälligt omkring noll i Götaland.

På torsdag och fredag fortsatt mest uppehåll och övervägande soligt väder. Dock efterhand mer moln i fjällen och snöbyar. Till helgen är prognosen osäker men just nu ser det ut att komma mer snö i landet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot