Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1754 ggr
[GunillaR]
0

Dagens 27 febr

Dagen här började med buller och bong och kattastrof (med två t)

När jag stod och tvättade ansiktet så hoppade katten upp på min rygg och vidare upp till en hylla där jag hade mina parfymflaskor samt en keramikmugg med tandborste och tandkräm.

Gissa vad som hände!!!!

Exakt!!!

Hela hyllan föll ner på golvet med en jäkla skräll. Alla flaskorna höll otom den jag köpte på Kanariaöarna i julas. Den flaskan slog i badkarshanten och botten gick av. En hel flaska Eau de parfum på golvet. Plus att jag upptäckte katten måste ha trampat i detta för hennes bakben och svans är indränkt i parfym.

Så nu har jag slängt allt söndrigt och tvättat badrumsgolvet tusen gånger. Mattan hänger på balkongen - jag ska tvätta på måndag.

Så nu har jag tvättat kattens ben och svans (och alla kattägare vet exakt vad detta innebär) Men jag fick i alla fall torka efteråt, sen får jag se om jag ska upprepa proceduren. Förhoppningsvis lägger hon sig i lådan eller trampar runt i sanden för att bli av med doften. Och sen får jag tvätta igen…………….

Snacka om kattastrof!

Jag vill inte alls vara med om denna dagen, jag vill gå och lägga mig och dra täcket långt upp över öronen.

Och i morgon är det fullmåne!

Jag vill inte!

Isa56
0

Godmiddag Morgaine och alla ni andra Skrattande

Stackars dig Morgaine Skrikandes. Jag har haft katter innan och en gång halkade katten ner i badkaret……….. Där låg jag Förvånad Snabbt upp med katten ur karet. Vi jagade blöt katt med handduk över hela lägenheten.Flört Hon var mycket smal och mycket ilsken.

Vi blev av med strömmen några timmar igårkväll och nu har vattnet stuckit, Förvånad Får se hur länge det dröjer innan vi får det tillbaka. Nåja vi hade hunnit laga middag. Och nu ska jag slumra middag någon timme.

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

# 1 - Ha ha, jaga blöta katter i lägenheten, det har jag också varit med om några gånger. Jag väntar också på den dagen då Zenita ska hoppa ner i vattnet i badkaret. Hon älskar badkaret och brukar balansera där när jag duschar.

Men vad har hänt?

Pagan
0

Sicken start på dagen för Er, först gillas kattastrof och Isas ström och vattenbekymmer. Jag har jämförelsevis haft en ypperlig morgon och tackar er för att jag fick lite nya perspektiv på min start på dagen.

Jag har dagar i alla färger, jag, bara inte gråSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Hej på er!

Har lyckats med konststycket att få vara ensam hemma sen kvart i elva!

Så nu har jag gjort min läxa och det vart riktigt bra tycker jag. (min tarotläxa alltså)

Svingar mitt tollspö och rabblar: Knasiga kissekatter som doftar parfym, och ström som inte hittar fram till kontakten - trolleri, trollera, allt är som det ska!

Har kisse tvättat sig nu och har Isa fått tillbaks strömmen? Flört

Kram på er!

[GunillaR]
0

# 4 - Kisse's svans och bakben blev sköljda, men jag får fundera på om det ska bli ett bad också. Men parfymdofter är ju flyktiga och brukar försvinna ganska snabbt, så jag väntar till kvällen. Själv tycks hon inte bry sig det minsta för hon leker och busar som vanligt.

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Jodå både vatten och ström är tillbaka. Ikväll ska jag ta ett bad utan balanserande katter.Flört Vår siste katt gick bort för några år sedan hon var då runt 16 år. Numera har vi bara en hund, en labbe som är 8 år, lugn och sansad. Inga promenader runt badkarskanten, som tur är.Tyst Har nog visat bilden innan, men den är rätt kul.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Camio]
0

#5 Minns att det är ROLIGT med djur, Morgaine ;) Haha!

#6 Kul bild!! :)

Skogselva
0

Se det positivt, katter är söta när de sover. Tungan ute 

Min tycker alltid det verkar spännande att hoppa upp på dörrar, så det gäller att hålla hårt i henne när man går förbi en dörr… vill inte vara med om att hon hoppar upp dit, det räcker att hon hoppade upp gardinstången och lade sig där när hon var liten.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
0

# 8 - Oj oj oj, katten som balanserar på gardinstången, huga!!! Tungan ute

Skogselva
0

Hon lade sig för att sova där dessutom!!! Förvånad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

nillanb
0

God eftermiddag allesammans Glad

Jisses en parfym bomb till katt Cool

Jag önskar er alla en trevlig lördag

[GunillaR]
0

# 10 - Hon trodde nog hon var en leopard för de brukar hålla till i träden för att inte lejonen ska käka upp deras mat.

Skogselva
0

haha, ja det måste ha varit så, för hennes bror var ganska så jäklig mot henne när han levde.

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut på himlen för en liten stund sedan.