Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 3190 ggr
[GunillaR]
2010-01-18 01:06
0

Speakers Corner

"Jag bara måste få säga……………."

I London i Hyde Park alladeles vid Marble Arch finns sedan läng ett hörn där vem som helst och när som helst, får ställa sig och tala. Ämnet kan vara från personliga problem till värdsproblemen.

Jag tänkte göra likadant här.

Jag har alltså öppnat ett litet corner för oss där vi kan skriva av oss och berätta

• de trevliga sakerna som händer
  • de otrevliga sakerna som händer
  • vad som gjorde oss glada
  • vad som gjorde oss ledsna
  • vad som gjorde oss arga

osv…………………….

---------------------------------------------------------------

När tråden börjar bli full så skapar vi en ny tråd med nummer 2.

Lägg gärna in en bild som stämmer med hur du känner dig. Gärna en humorbild.

• Redigerat 2025-08-25 00:40 av Tarotstollan
[GunillaR]
2010-01-18 01:21
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bara måste få säga…………..

Man går och gnäller för att man inte har pengar till allt som man vill göra, köpa osv. Man gnäller för att man har ont och värken dunkar på vissa dagar. Men vad gör det?

Jag har ju mig själv som jag gillar ganska mycket. Cool. Trots alla mina fel och brister Skäms

Jag har en ungkatt som jag är väldigt glad för, att det blev just hon som kom att bli min sambo.

Jag är glad för min familj. min son, hans fru och de två barnen.

Jag är glad för min lägenhet som jag trivs väldigt bra i trots att den ligger i ett "sådant där" område, där som finns 80% invandrare, Men jag tycker om de grannar jag träffat hittills.

Jag har faktiskt allt jag behöver för nu.

Pagan
2010-01-18 17:09
0

jag måste bara få säga att jag kan vara en måndags suppuppa, den första timmen, Tungan utedet blir liksom för många måndagar på ett år om man slår ut det…eller hur. Upp och jobba!! Upp och jobba!! Sedan hör jag dagligen om de stackare som får sluta sitt arbet p.g.a nedskärningar mm. Då får jag mig en tankeställare. vad har jag att gnälla för EGENTLIGEN. Så jag har det faktiskt riktigt bra. jag är frisk, har tre friska barn nja, ungdomar, trevligt boende och mat för dagen, ett jobb att gå till och en stadig inkomst. Så skärpning på mig!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-01-18 17:12
0

# 2 - Ha ha vilken surgubbe!

Jag vet exakt vad du menar, men det går över efter några timmar.

Pagan
2010-01-18 17:14
0

visst gör det. Ibland så bara måste jag få lov att gnälla lite. Fast det är så lätt att ta det jag har för givet. Så detta var en bra idé Morgaine.

Sajtvärd Tarot

[Linda-E]
2010-01-18 19:08
0

Jag är så arg för att jag är sjukskriven i 2 veckor nu. Ska till doktorn imorgon och se hur fortsättningen blir. Jag har ingen lust att gå här och inte kunna göra ett dugg Skrikandes.
Jäkla jobb som gör att vi förstör oss. Ingen som tänker på hur vår arbetsmiljö är.
Jag vill iväg och träna på gymmet.
Får ändå vara glad det kunde ha varit färre med mig.
Jag måste hitta ett annat arbete och helst imorgon. Kan inte ha det så här. Var ska jag hitta ett nytt arbete???

Det bästa under denna tid är ändå att jag får umgås med mig själv Skrattande. Lära känna mig själv lite mera.

Just nu har jag PANIK!!!

c-aroline
2010-01-18 20:37
0

Ok..då måste jag bara få säga hur underbart bra mitt liv har kommit att bli!!Glad

Från att ha stakat mig fram i livet,varit en orolig själ som inte vetat vad jag vill och som varit otroligt avundsjuk på alla som verkat "halka runt" på en räkmacka utefter livets väg, så har faktiskt till och med jag hittat rätt!Jag är så glad att jag sökte in till universitetet för 2 1/2 år sedan..i juni är jag klar och allting har gått så enkelt!Visst har det varit kämpigt vissa perioder..men det är ingen börda som jag inte klarat av att bära.Det känns helt enkelt som att det här var meningen för mig,jag har hittat rättGladJag är otroligt tacksam för min utbildning,för mina vänner och för att jag tog det här steget i livet.. Vissa bitar saknas fortfarande för att göra pusslet komplett,men jag tvivlar inte på att jag kommer hitta dom bitarna efter vägenFlört

[Jeremina]
2010-01-19 02:22
0

Jag har en man som är guld värd och 3 katter och en hund och ett fint timmerhus på landet. Visst har jag mycket ont men jag har pengar så att det går runt och mat för dagen och jag har en fin andlig kontakt och så har jag ju er på iFokus som är spännande Flört Och 2 härliga grabbar som har bra jobb nu och 3 underbara små barnbarn som är busiga när de ska vara det…..hemma hos farmor och farfar Skrattande Kram Jeremina!

Soffe
2010-01-19 10:01
0

#2 Haha. Så ser jag ut när jag är arg Skrattande

Jag vet inte vad jag kan skriva. Men jag är trött på att gå hemma på heltid! Dock vet jag att snart kommer jag att komma igång med något!

Isa56
2010-01-19 19:01
0

Om egentligen ingenting.

För någon vecka sedan körde jag en typ av avslappningsövning efter middagen. (Jaja! jag brukar ta en tupplur dåOskyldig) Mina meditationer funkar inte för tillfället, är för stressad, splittrad och trött, avskyr att jobba två-skift. och jobbet är för hårt med min kassa axel. Efter en stund "ser" jag ett öga tätt framför mig, som vanligt ser ögat lite arg ut, det är något jag ska göra eller lära mig, men jag fattar inte.Obestämd Ögat svävar sakta bakåt och under tiden ljusnar iris och förvandlas till en vitskimrande bubbla. Det kommer ett litet typ "glitterregn"  och i bubblan dyker den allra sötaste och gladaste lilla ängel fram. En sådan söt ängel man såg när man var liten på 50-60 talet. Jag kände mig så enormt glad och gick runt och log i en tre-fyra dagar efter. Den ängeln vill jag se mer av.

Oj det blev visst lite "gnäll" också, sådär diskret instucket, ungefär som en elefant i en minibil, den syns inte heller.SkämsOskyldig

En bild på vår hund när han visar sin bästa Obestämd sida.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
2010-01-27 09:02
0

#9 Hur har det gått, har du fått se din ängel något mer?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
2010-01-27 09:14
0

Jag bara undrar..

Är det rätt att ett barn i familjen aldrig behöver visa hänsyn, tänka ekonomiskt och enbart tänker på sig själv och bara främjar de som har något att ge henne…?

Usch ja, det är väl bara en sådan dag idag…

"Du har alltid två val"

Isa56
2010-01-27 09:59
0

#10 Nej Elpida, min lilla ängel har inte visat sig, jag har somnat,Skäms är så himla trött, kan ju bero på vädret.

#11 Jag har 4 barn (numera vuxna) och min erfarenhet är, att nej alla i familjen måste lära sig att ta hänsyn till varandra, och anpassa sig efter den ekonomi som finns. Precis som vi alla måste göra. Lite "luddigt" skrivet kanske, men jag tror du förstår hur jag menar. Inget barn ska favoriseras, även om man älskar dem var och en på sitt sätt.

Kram Isa

Elpida
2010-01-27 10:40
0

Mmmm, vi är ju en sådan där nymodern familj med varsitt barn innan och ett gemensamt. Min åsikt är ju att alla ska ha samma regler - och förutsättningar…

Svårt med biologiska föräldrar som curlar för att döva något sorts dåligt samvete.

Men men, "be the light" heter det ju och jag får väl försöka fortsätta med det - nu när jag fick klaga lite ;)

"Du har alltid två val"

Isa56
2010-01-27 10:58
0

Jo jag förstår att det är knepigt. Själv har jag två kullar från två äktenskap, men alla är ju "mina" , men visst måste alla barnen ha samma regler. Minns en episod från tidigare. Jag hade mina två yngste en helg (jag "fick" de två stora och min dåvarande man de två yngste, som är "hans")

Den store pojken säger till min nuvande make, att han är inte hans pappa, och han får lov för sin pappa(kommer inte ihåg vad det handlade om). Då talade vi om att hos mig bestämmer vi, och hos hans pappa bestämmer dom.

Nu hade vi en bra kontakt, så det gick att prata. Men visst ville jag "skämma" bort dom när dom var hos mig. Jag tog ju mig alltid tid, städning och sånt gjorde jag andra dagar, så visst var det roligare hos mamma. Även om vi alla fyra vuxna försökte tala om att hade dom bott hos mig hela tiden, så hade det varit lite annorlunda. Jag hoppas verkligen att ni hittar en lösning som blir bra för alla.

Kram Isa

[GunillaR]
2010-01-31 14:22
0

Nu vill jag säga till på skarpen till vädergudarna, att nu vill jag har vår! Jag är trött på snön och kylan, så om ni inte skärper er nu när vi går in i februari, då kanske jag hotar med lite häxkonster.

Bundled

Isa56
2010-01-31 14:28
0

Jag är med dig Morgaine Skrattande

VILL OCKSÅ HA VÅR.

Värmekramar Isa

Pagan
2010-01-31 14:28
0

Drömmer du om….

Sajtvärd Tarot

Soffe
2010-01-31 15:12
0

Säger Detsamma! Vi får be till vädergudarna snällt ;-) Hotar vi dem kanske vädret blir värre :-O

Elpida
2010-02-01 09:41
0

Ja, det var väl det här det är sagt om 2010 - mycket av allt… Vi får hoppas det blir lika mycket sommar oxå =) (och då menar jag inte regn…)

"Du har alltid två val"

[Linda-E]
2010-02-01 10:57
0

Nu är jag trött på dessa tankar som säger att JAG KAN INTE Skrikandes Skrikandes.

Bort med dom som förstör så mycket för mig när det gäller vissa saker i mitt liv.

Nu ska det rensas i tankeförrådet Glad.

Elpida
2010-02-01 11:18
0

Bra Linda-E, jag hejar på dig!!!!

Det behövs bara en positiv tanke för att ta kål på 10 negativa…

Kram

"Du har alltid två val"

[GunillaR]
2010-02-01 11:52
0

# 17 - Åh vilken härlig bild. Den riktigt strålar av värme och mys!

[Camio]
2010-02-02 13:53
0

Idag är det kyndelsmäss - candlemass- Imbolc, för er som har lite koll på de hedniska högtiderna :)

Passa på att sätta in en bukett vårblommor hemma, tänd massor med ljus, tänd rökelse eller aromalampor eller doftljus med dofter som påminner om våren :)

Skriver lite mera i dagens hälsning 2/2

[GunillaR]
2010-02-02 16:20
0

# 23 - Inte så lätt när det är snöstorm, att få vårkänslor. Men ljus ska det tändas i alla fall.

[GunillaR]
2010-02-04 01:30
0

Nu har jag äntligen gjort något som jag borde gjort för längesedan. Jag har tagit bort mig från Facebook. Har aldrig fattat vitsen med att vara därinne.

I denna vecka så har jag fått mellan 15-20 vänförfrågningar av folk som jag inte känner. Likadant var det förra veckan. Det kändes inte bra.

Sen har det börjat komma en jädrans massa "erbjudande"mail där man kan vinna en resa, eller man har det enastående tillfället att få prenumerera på någon blaska, osv osv. Det där kommer säkert från Facebook.

Nej nu får det räcka

Basta!

[Camio]
2010-02-04 12:32
0

JIPPI!!!!! Well done!!! Jag gick också med i Fb en gång för längesen men jag har aldrig fattat grejen med alla dessa menlösa vänförfrågningar från kreti och pleti som man inte känner, samt alla onödiga uppdateringar av status och menlösa kommentarer… som dessutom spammar ner min mail!!!

JAG VILL INTE VETA NÄR NÅGON PILLADE NAVELLUDD SENAST eller när dom senast var på toa eller bytte strumpor eller åt bakispizza eller… eller… eller… Och varför skulle jag vilja att kreti och pleti vet det om mig och exakt vilka steg jag tar under dagen och i tillvaron??? Fb är ett skvaller och STALKERparadis. SCARY!!!

Ska göra som du nu och ta bort min oanvända profil där om jag bara kan lista ut hur man gör…

VÅGA VÄGRA FACEBOOK!!! BRA GUNILLA! Kyss

Soffe
2010-02-04 12:43
0

Har insett det för länge sen att det inte är något place för mig alls! Tycker det räcker gott och nog med iFokus. Tycker det känns för utelämnande på något vis och mycket flum osv..

[Camio]
2010-02-04 12:48
0

Bra!!! Och tack! …förresten den där rosen är fantastisk! :)

Elpida
2010-02-04 12:49
0

Håller fullständigt med föregående talare, fattar inte heller vitsen… Vill jag veta vad mina vänner gör så slår jag en signal och pratar med dem istället.

Har också en sida som inte används, ska även jag försöka klura ut hur 17 man blir av med den.

"Du har alltid två val"

[GunillaR]
2010-02-04 13:29
0

Ja, jag förstår inte vitsen med detta kvalificerade trams. Jag när nog lite konspirationsteoretiker här, att FB inte är av godo för den egna integriteten.

[Camio]
2010-02-04 13:42
0

Kan man starta en Facebook-grupp som heter VågaVägraFacebook tro? HAHA! Flört

Pagan
2010-02-04 13:44
0

Detta var ju riktigt lustigt. Pratde nyss med en väninna från förr och hon bad mig att skaffa facebook, vilket jag vägrat hittills. Jag sade att ok då jag ska väl göra det. Men efter att ha läst era inlägg här så är jag glad över att ha varit så "bakåtsträvande" och inte hoppat på tåget.

Sajtvärd Tarot

Soffe
2010-02-04 15:17
0

#28 Yeah, Me Like It Skrattande

Översättning: Ja jag gillar den, rosen alltså. Tack för komplimangen Skrattande

#32 Det gör du rätt i!

Pagan
2010-02-04 15:21
0

Nämen Soffe, sicken kvinna du är - snacka om simultanförmågaTungan ute

Sajtvärd Tarot

Soffe
2010-02-04 15:33
0

#34 Va? Vad menar du? Tungan ute

Pagan
2010-02-04 15:35
0

(se #28) Ja, du kan ju samtala med flera smidigt samtidigtSkrattande

Sajtvärd Tarot

Soffe
2010-02-04 15:38
0

Ja 2 st skrev jag till i inlägg #33 Men det brukar gå så bra o göra det så Flört

Isa56
2010-02-09 10:37
0

Sitter och funderar lite. Skulle dra dagens kort, och som det ofta händer, så "rymmer" ett kort ut på bordet. Kanske man då skulle ta det som dagens kort istället för att envist blanda färdigt och dra ett kort.Obestämd

Vad gör ni andra när sånt händer? Använder ni det kortet, eller drar ni ett nytt?

Kram Isa

[Camio]
2010-02-09 12:13
0

Jag brukar använda ett sånt kort som 'tillägg' till tolkningen :) Oftast är det något särskilt det kortet vill säga dig :)

[GunillaR]
2010-02-09 12:13
0

# 38 - För det mesta så lägger jag det tillbaka igen i högen.

Isa56
2010-02-09 12:27
0

Hihi med tanke på att det var Månen som "rymde" så var det kanske du Morgaine som busade med mig idag Flört Din Avatar syftar ju på mångudinnan om jag inte missminner mig helt Skrattande

Isa

[GunillaR]
2010-02-09 12:31
0

Det var säkert jag som busade. Jag känner mig väldigt "månig" just nu nämligen Flört

[Linda-E]
2010-02-09 17:27
0

# 38 Jag brukar alltid titta på det kortet som faller ner av sig själv. Tror att det är meningen att jag ska titta på det då.

[GunillaR]
2010-02-11 01:33
0

Nu måste jag helt enkelt sätta upp en plan på hur min dag ska se ut och följa detta.

Efter frukosten:

1 tim framför datorn, = 1

2 timmar till måleri/teckning, +2 = 3

1-2 timmar till  att handla och andra ärenden på stan, +2 = 5

läsa bok 1 timme, +1 =6

promenad 45 +6 =6,45

Lite surfande vid datorn 1 tim. +6.45 =7.45

Laga mat, äta mat 1,5 tim +7.45 =10,15

Dator på kvällen 1 tim+10.15 = 11.15

TV tittande 2 timmar +11,15 =13 timmar och 15 minuter

Sova 8 timmar +13,15 = 21 tim

3 timmar över, då har jag underskattat lite tid, eller glömt något, eller suttit och surfat bort en massa tid.

[GunillaR]
2010-02-11 13:52
0

Anledningen till utbrottet i # 44 är att jag har alldeles för mycket på gång samtidigt. Och då blir det inget vettigt av någonting. Så jag måste helt enkelt skärpa mig och göra det jag gör och sedan göra något annat, inte göra tre saker på en gång.

Så nu är det hög tid att stänga datorn för några timmar framöver :-)

Isa56
2010-02-11 19:52
0

Nu är jag hemma igen, lite fattigare än när jag for.Tungan ute Hihi Tandläkaren tyckte jag kunde ha roligare för mina pengar, tanden var såpass bra skick att han kunde laga den. Så 700 kr slutade det på.Skrattande 

Jo jag var inne på Sjätte Sinnet och där gjorde jag av med mer pengar än vad tanden kostadeOskyldigSkäms Det blev två Tarotlekar "Gilded" och "Spiral Tarot" kunde inte bestämma mig, sen ville jag inte titta mer i pärmen, risken är stor att jag köpt fler.Tungan ute Sen blev det en blå safirsten, några sammetspåsar, en humörsring, en amulett, några kinesiska mynt, en cd-skiva, en bok.

Jag har tre kinssiska mynt i plånboken, dem fick jag från mitt förra jobb när jag slutade där. Dom är lite trasiga, men konstigt nog har jag aldrig varit uan pengar sen jag la dit dem.

Ha en skön kväll. Undrar vad jag ska hitta på haha Flört

Kram Isa

[GunillaR]
2010-02-11 19:55
0

# 46 - Skönt att det blev hanterbara 700 kronor Tungan ute

Men oj oj oj, vad jag blev sugen att gå in på "Mandala" som finns här i stan.

Isa56
2010-02-11 20:00
0

mm, det förstår jag SkrattandeMan vill ju inte gå därifrån, det finns ju hur mycket som helst som man bara vill ha. Tungan ute

[GunillaR]
2010-02-12 23:55
0

OS - OS - OS - OS

Ja nu kommer att få dras med detta elände två veckor framöver. Nu så kan man inte öppna vare sig radio eller TV förrän man ska ha dessa gapande sportreportrarna i tid och otid och missa andra program som brukar sändas.

SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Isa56
2010-02-13 00:02
0

Instämmer helt, är inte intresserad, tycker det är taskigt när dom plockar bort en massa program bara för att visa sport. "Suck"Skrikandes

Vi får roa oss här istället.Skrattande

Är det någon som vet hur man använder en laserstav? Har googlat men hittar bara allmänna beskrivningar på vad man kan göra, men inte hur man gör.

Isa

[GunillaR]
2010-02-13 00:10
0

# 50 - Vad ska du göra med denna? Är det som i Stjärnornas Krig?

Pagan
2010-02-13 10:36
0

Här fanns lite info under rubriken Kristaller och skillnader

http://www.websitefolder.net/Kani/Kristaller__Skillnader.asp

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-02-13 12:14
0

# 52- Mycket intressant, ska läsa hela senare.

Är detta något sådant?

wand.png

Pagan
2010-02-13 14:51
0

Gud vilken tjusig stav, skulle tro att den ser så ut. Det verkar vara kraftfulla energier i detta redskap. Ingenting att leka med fast ……..he he.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-02-13 15:20
0

Visst är den vacker. Fast jag har lagt på lite mera färg än den hade från början. Jag hämtade bilden från nätet, googlade på Wands

Ja dessa får man vara försiktig med. Det ska man för övrigt alltid vara när det gäller att arbeta med energierna och elementen.

Pagan
2010-02-27 16:32
0

Isa köpte du en laserstav?

Sajtvärd Tarot

Isa56
2010-02-27 16:51
0

Jo men det är ingen sådan fin som i #53 utan en vad ska jag säga en topp eller spets på ca 2 cm, men det står laserstav på påsen. Lite taskig bild kanske.

Isa

Pagan
2010-02-27 16:59
0

Vågar du använda den?Tungan ute I så fall hur?

Sajtvärd Tarot

Isa56
2010-02-27 17:45
0

Har inte blivit klok på den, hur jag ska använda den, så den ligger mellan tangentbord och dataskärm.Skäms Kanske därför jag aldrig kommer ifrån datorn nuförtiden.Flört

Isa

fridelfina
2010-02-27 17:49
0

Du riktar energier med laserstaven.

När jag mediterar med stencirkel så lägger jag spetsen utåt om jag vill bli av med något och inåt om jag vill ha något….

Den har jag ju min som är dubbelspetsad när jag lägger kort, för att hålla inflöde och utflöde ohindrat…

Isa56
2010-02-27 18:07
0

Tack Nu trillade en del av bitarna på plats,Skrattande Har försökt googla på det men inte hittat nåt direkt "matnyttigt"

Isa