Tarot iFokus

Tarot

Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 1710 ggr
Skogselva
0

Öva intuition?

Min intuition är väldigt spontan, man kan nästa nästan säga att den kommer och går som den vill.

Därför är det svårt för mig att tolka korten efter intuition, det är bara stumt och ingen känsla alls som talar. Det känns mer som om jag tvingar fram den.

Däremot så har jag inga problem att känna på mig hur folk verkligen mår, eller vad det är de försöker säga. Jag vet det oftast innan de hunnit avsluta sina meningar.

Finns det något spontant sätt jag kan öva intuitionen så jag kan "kontrollera" den, utan att behöva "tvinga" fram den?  Eller snarare så den inte låser sig när jag försöker spå o.dyl.?

Jag frågar trots att det redan finns många övningar här, för saker som "blå påsen" och övningsbilderna inte fungerar för mig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Camio]
0

Det finns så många olika sätt att vara medial på! Inget är rätt eller fel. Alla funkar olika.

Du verkar vara medial på ett sätt som kallas 'empat' Det är när man har lätt för att känna in andras känslor och energier, tillstånd och förnimmelser. Att inte få samma kontakt med saker och ting är inte alls så konstigt.

Jag tycker att du ska fortsätta att utveckla din förmåga som 'empat' för det är ett mkt starkt typ av mediumskap.

Det enda jag kan säga just nu är att vad det gäller korten och att få en känsla för dem så är det bara övning övning och åter övning som gäller. Låter kanske trist och lite som en läxa men det är så det funkat för mig. Har tagit mig hur lång tid som helst att få lite kläm på korten för jag är en 'empat' precis som du.

Den bästa övningen jag kan tipsa om är egentligen den kortmeditationen jag skrivit om tidigare här. Då man 'kliver' in i kortet och försöker känna av det inifrån. Då kan du använda dig av just de egenskaper du är bäst på.

Ska putta upp den tråden om du inte läst om den övningen. Den heter Kortmeditation.

Lycka till! :)

Elpida
0

#0 Jag är precis likadan!!! Kan känna av stämningar och energier mellan människor osv . Bra att du lyfte frågan!

#1Ska sätta mig i helgen med din kortmeditation Camio, tror den passar mig väldigt bra!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogselva
0

Jag ska läsa denna igen Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad