God morgon 16/2
Välkomna till fettisdagen!
Idag är det semlor som gäller - för de som tycker om det förståss. När jag var liten köpte min mamma alltid vaniljbulle till mig eftersom jag inte tyckte om mandelmassan - det har ändrat sig! =)
Ha en riktigt go' tisdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon Elpida och alla ni andra 
Japp i dag fixar lilltjejen semlor !, med mycket mandelmassa och grädde….
Förbaskade förkylning
både jag och lilltjejen är risiga…
I natt har jag hostat sönder något eller fått någon sträckning över bröst och rygg på höger sidda, det gör ont att andas djupt och det är svårt att skriva
.
Jag önskar at tni får en skön dag
Tjena på er :-)
Nillan det lät inte bra, sänder lite energi till dig och tösen 
Hoppas resten av sjuklingarna är piggare idag?
Ha en bra dag så gott det går
/kram Spanaren
Godförmiddag!
Här är det förkylt och febrigt. Så det blir vila idag. Jag har varken tid eller lust att bli förkyld just nu. Morrrr…….
Det verkar vara fint väder idag. Solen har varit uppe men nu kommer där tunna moln och enligt väderprofeterna ska det komma snöbyar lite var stans i Skåne.
Man skulle ju kunna ha vinter OS här om det ska fortsätta på detta sättet!
Ha en bra dag!
Hej svejs!
Kallt, kallt, kallt. När blir det vår?! Längtar!
Den här sjuklingen är iaf på jobbet med allt vad det innebär så jag hoppas att resten av sjuklingarna piggar på sig snart!
Varma kramar till er allihop!
"Låt själen vara fri"
Snorigt och förkylt här med fortfarande :) Och mer snö nu på förmiddagen, känns som den kommer ligga till juni *s*
men man kan ju alltid trösta sig med en stor semla… och som tur var hade min kollega köpt precis det när man kom till jobbet :) Jippi!
Ha en fin semeldag alla! :)

Goddagens gott folk. Snön vräker ner här. Ska bli runt 20cm hade grannen hört!! It sucks big time!! Är också lite putt över att jag bantar och inte åt semla på jobbet fast det bjöds. Bara för det så har magen kurrat konstant sedan dess. Snacka om att protestera högljutt. Fast jag kan gotta mig med att det blir köttfärslimpa till middag - som sonen just nu lagar, det luktar himla gott och magen kurrar ännu mer. Ska dricka två stooora glas vatten innan middagen för att lura magen. Funkar det verkligen??
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tja, det sägs ju att några glas vatten innan måltid kan iaf lura hjärnan att man lurar magen ;) …om man säger så :)
Du är duktig som kämpar med viktminskning!! Särskilt idag när onda kollegor frestar med semlor! Well done!
God eftermiddag alla 
Krya på er alla förkylda och sjuka.
Nope inga semlor (prediabetiker)
Äsh det är så länge sedan jag åt sånt så jag saknar inte det sååå mycket.
Min mage lurar jag med ett glas äppelcidervinäger till maten, om det hjälper? Vet inte men lite har jag gått ner, närmare bestämt 8 kg på 3-4 månader.
Önskar alla en skön kväll. själv blir det tidigt i säng och tiiidigt upp imorgon.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

va? äppelcider = minus 8kg. Jag åt mindre tack vare vattenintaget, men tror inte att jag står mig så länge. Ska skala lite morötter och knapra på innan jag blir hungrig. Isa, tell me more, hur blandar du din coctail? Smakar säkert blää, men vad gör man inte..
Sajtvärd Tarot
Jo äppelcidervinäger sägs ju vara ett beprövat knep som sätter fart på förbränningen!
Vad härligt Isa att du lyckats gå ner så mkt!!! Men jag antar att du även håller koll på vad du stoppar i dig?? För det kan väl inte bara vara vinägerns förtjänst??
Vill också veta mer :)
Jo jag äter inte ris,potatis, pasta eller bröd. Middag består av kött, fågel eller fisk och grönsaker och sås såklart. Äter enligt LCHF.Men inte jättestrikt. Idag slank lite potatis ner
Det var min hjärtläkare som sa till mig när jag efter en liten hjärtinfarkt slutade röka och gick upp 20 kilo på tre månader, "Suck". Och som sagt min måltidsdryck är en-två matskedar äppelcidervinäger i ett stort glas kallt vatten. (Där är skillnad på smak, jag tycker Zetas vinäger är mildare, än de andra) Jag tycker det smakar lite vinaktigt, man vänjer sig.
Isa

Men lilla gumman hjärtinfarkt, ja det är inte att leka med. Vad du är duktig som lyckats sluta röka och nu gå ned så bra i vikt. Min vardagshjälte. Ska inköpa Zetas vinäger och köra en lightvariant av din diet. jag körde enligt lchf i 6 månader, men klarade inte av att inte få äta potatis, ris, pasta och bröd.
Sajtvärd Tarot
Tack 
Jag hade tur det var en liten infarkt som jag helt återhämtat mig ifrån. Personligen när det gäller mat har jag märkt att bröd är det värsta för mig, cocosflingor och mörk choklad "Snyft"
men grädde och hallon eller blåbär med tycks inte störa. Jag började med att succesivt minska pastan (mm jag älskar pasta och mackor) riset och potatisen och öka grönsakerna.
Isa
Nu säger jag nattinatti sov gott och lycka till.
Kram Isa
Tack för alla tips! Natti natti sov så gott!
Kram!