Dagens hälsning 2/2
Godmiddag!
Solen lyste i förmiddags, men efterhand så trängde det in västerifrån och nu är det alldeles grått på himlen. Vädergubbarna har lovat snöstorm i eftermiddag - jättekul!
Annars är det inte så kallt just nu, så blir det snöstorm blir det blaskeliblask och väldigt problematisk på vägarna.
Så det blir innesysslor idag.
Idag är det kyndelsmäss - candlemass- Imbolc, för er som har lite koll på de hedniska högtiderna :)
Passa på att sätta in en bukett vårblommor hemma, tänd massor med ljus, tänd rökelse eller aromalampor eller doftljus med dofter som påminner om våren :)
Idag vaknar Moder Jord och Gudinnan och vänder blicken uppåt. Hennes krafter öppnar vägen för våren. Hon viskar till saven som långsamt stiger i de kala träden.
Ljuset har återvänt. Det lever och får oss att hoppas på våren. Kylan omfamnar jorden, renar den och får stenarna att växa.
Det är kyndelsmäss med ljus och kyla. Dagen tillhör gudinnan Brigid. Hon hör jordens rop och ger oss inspiration, poesi, kärlek och konst. Det är visionernas tid. Med jordens uppåtstigande krafter följer nya idéer och ny fantasi och det är dax att planera våren.
Den här dagen är sedan gammalt en av alla visa kvinnors sabbatsfester. Brigid är mångudinnan som inspirerar till kvinnokraft, poesi, läkedom, ljus och eld! Gläd dig att våren vaknat!
)O(
Dagens 
Jag ska alldeles strax börja fixa lunch…
Jag är redan hungrig, har gått två rundor med hunden och skottat snö.
Grannen sa att det skulle komma massor av snö
.

Ska nog hem efter jobbet och bädda ner mig i soffan med flickorna och ta kvällsmys - med rökelse och aromalampor då …kanske gör en liten soppa oxå…
Hoppas ni klarar er i vårt avlånga land från allt för hårt väder!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 1 - Tack för detta! Det var precis vad jag behövde bli påmind om.
Vackert 
)O(
God eftermiddag alla 
Kom hem vid halv tre-tiden, i sista minuten
För då hade det börjat snöa så smått. Och nu blåser det och snöar än. Gott att vara inne. Tycker synd om andra skiftet och natten som måste ge sig ut i det här vädret. vi har skiftbyte runt 20 över tio ikväll. Får nog köra lite tidigare imorgon om inte det kommer mindre snö än vad de lovat.
Vårblommor eller sommar blommor. mmmm
Måste sätta in lite blommor. Önskar alla en fridfull tisdagkväll.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 5 - Tack för dessa underbara blommor!

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ja, Imbolc idag! Nu kommer ljusare tider och vi får börja planera fröer och sommarens trädgård.
Har en liten, liten trädgård i skogen på det som skall bli vår tomt och vårt framtida hus skall byggas där. Satte tulpanlökar och några rabarberplantor i höstas och längtar efter att få se om de kommer upp! Satte också citronmeliss och grönmynta i våras, hoppas de överlevt denna vargavinter!
Tänder ljus till kvällen….
Önskar er mysig kväll
Gaaaaahhhhh! 
Håller på att skriva en artikel och så plötsligt så hänger det upp sig och jag kan inte spara någonting.
Nu sätter jag mig i soffan och surar 
#9 Pagan..där skulle jag vilja vara känner jag…hmm 
Go kväll allesammans 

Pagan; det är lite trollskt där faktiskt, men vattendrag får jag göra själv när vi kommit så långt!
På sajten häxor finns det en tråd där vi lagt upp bilder på våra trädgårdar, där har jag bild på min skogsträdgård!
Ska se om jag hittar den och puttar upp (har ointe lärt mig att länka till ett inlägg på annan sida…eller det kanske jag kan klura ut? Lika lätt som att länka till andra sajter förstås??)

I denna tråd finns min bild: http://haxor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d5cd5ebe-4305-4995-94ce-964dc6b81046
Jag säger godnatt nu och sov gott till er som ännu inte intagit horisontell ställning.
Det har kommit så mycket snö här under eftermiddagen och kvällen. Börjar likna Jämtland nu ju! Det var längesedan man såg barmark.
Nääää nu vill jag har vååååår!
Nattinatt och dröm om vårblommor och att Moder Jord idag har öppnat sig och gjort sig redo inför vårens växande. Kommer jag ut imorgon och bussarna går normalt så ska jag köpa mig en liten primula eller krokus och sätta på köksbordet.
Jajjemän!
Sa jag gonatt???

Nattinatt Gilla och alla andra!
Sov så gott alla gudinnor härinne, dröm vackra drömmar!! ….och håll ut i snöyran, snart kommer våren 
********Dubbelsuck ******
Jag försökte plocka en blå, men det gick inte ---- konstigt!